Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

@Blueberry hur går det för er? Har han kunnat äta nått idag?

Vi har klarat oss ganska bra, förutom att han hade feber tidigt i morse verkar vi vara ute ut feberdimman.

Han sov som en stock 12-15, men vaknade sedan och var lite hungrig. Slukade en klämpåse och lite juice. Sen blev han pigg, har röjt lite och bajsade nyss - så något har ju passerat genom magen i alla fall.

Han är inte frisk än, några av prickarna har bleknat en del men nu kommer det vattenblåsor på händer och fötter i stället... :banghead:

Vi har klarat oss ganska bra, förutom att han hade feber tidigt i morse verkar vi vara ute ut feberdimman.

Han sov som en stock 12-15, men vaknade sedan och var lite hungrig. Slukade en klämpåse och lite juice. Sen blev han pigg, har röjt lite och bajsade nyss - så något har ju passerat genom magen i alla fall.

Han är inte frisk än, några av prickarna har bleknat en del men nu kommer det vattenblåsor på händer och fötter i stället... :banghead:

Skönt att det ändå verkar ge med sej lite, men dom där blåsorna låter jobbiga hoppas ni får svar på proverna imorgon

Vi är hemma igen, A sov sej genom första flyget och andra somnade hon när det var 45 min kvar lagomt tills det blev turbulens så jag kramade sovande bebis och andades igenom det hemska, tror jag börjar bli flygrädd och då har jag flygit en hel del :meh:

Efter tåg och buss kom vi hem till mya leksaker, ett aktivitetsbord och en typ gunghäst, överlycklig unge och hon blir nog ännu gladare om ca en timme när pappa kommer hem :love:

Då låter det ju mest som höstblåsor. Det brukar ju komma på händer och fötter :( Skönt att febern lättat iaf!

Mvh Miks

Klockan 5 i morse hade John feber och fick en alvedon, sedan dess har han legat runt normala 37,1-37,4. Gött!

Däremot VÄGRAR han äta och dricka, jag har provat allt från flaska, till koppmatning, till tvångsmatning. Han vägrar! :arghh: Nu fick han en alvedon som smärtstillande, då kanske jag får i honom något.
Resultat: Slocknade totalt och snarkar mot min axel.

(Och jag hör hur hans lilla mage knorrar :()
Är ni helt säkra på att han inte har några blåsor i munnen?

Är ni helt säkra på att han inte har några blåsor i munnen?

Han hade inga i munnen eller halsen när läkaren kollade i söndags, sedan kom blåsorna på fötter och händer i går. Jag har försökt kolla i munnen, men inte sett några än så länge. Ska kika när han vaknar, det kan ju ha kommit under natten.

Han hade inga i munnen eller halsen när läkaren kollade i söndags, sedan kom blåsorna på fötter och händer i går. Jag har försökt kolla i munnen, men inte sett några än så länge. Ska kika när han vaknar, det kan ju ha kommit under natten.
Just det där när dom vägrar äta och dricka så mycket är typiskt för blåsor.

Även om växande tänder kan ge problem så brukar det inte vara riktigt i den klassen.

På min äldste son fick jag titta när han sov (han sover verkligen som en stock :D) för att kunna titta ordentligt och då såg jag några blåsor längst in. Helt omöjliga att se annars.

Halleluja, ongen har ätit! Och nu har han varit feberfri i ett dygn.

Jag har inte sett några blåsor i munnen än, de på händer och fötter börjar bli lite röda. Har pratat med vår BVC och diskuterat lite, mejlade även över bilder på prickarna eftersom de fortfarande har olika karaktär. Han kan eventuellt ha någon slags cocktail, stackarn. Vi väntar fortfarande på provsvar från CSK om de stora prickarna.

Och en till skön nyhet:

De ringde från ena förskolan och erbjöd plats (han står i kö på två privata montessoriförskolor, varav den ena är DRÖMMEN och typ helt omöjlig att få en plats på, det här är alltså den andra). De har inskolning ganska löpande under våren, så kanske mars eller april passar bra? Då är han 14 eller 15 månader och kan förhoppningsvis både gå och säga några ord...

Den är helt ny, med de driver en väldigt populär grundskola också vilket bådar gott. Vi ska dit på öppet hus och visning på torsdag och jag hoppas verkligen att det ger en bra känsla!

Nu är det lilla Cs tur med feber. 39,7 grader när hon gick och la sig. Febern ger sig inte med alvedon heller, 39,2 på full dos. Inge snor, inga tänder på g, bara feber. Sånt är alltid lite misstänksamt tycker jag. Jag vill alltid ha något att skylla febern på.

Det blir nog en kämpig natt hos oss! :(

Mvh Miks

Nu är det lilla Cs tur med feber. 39,7 grader när hon gick och la sig. Febern ger sig inte med alvedon heller, 39,2 på full dos. Inge snor, inga tänder på g, bara feber. Sånt är alltid lite misstänksamt tycker jag. Jag vill alltid ha något att skylla febern på.

Det blir nog en kämpig natt hos oss! :(

Mvh Miks

Ni har våra fulla sympatier!
Vi sov med fönstret på glänt och bara en tunn filt (och pyjamas) när John hade feber.

Ni har våra fulla sympatier!
Vi sov med fönstret på glänt och bara en tunn filt (och pyjamas) när John hade feber.
Stackars lilla C! Hon har 40,1 i feber som toppnotering. Det var 2h efter att hon fått Ipren. Nu varvar vi alvedon och Ipren med 4h mellanrum. Hittills har jag sovit 45 minuter. Nu är det mitt sovpass! Natti natti!

Mvh Miks

Phu! Precis hemkomna från Astrid Lindgrens närakut (eftersom vår värdelösa vårdcentral aldrig har tider)! Lilla C har urinvägsinfektion :( Hon är rätt så risig faktiskt. Nu ska hon äta antibiotika i 10 dagar. På fredag ringer en läkare för svar på urinprovsodlingen och ev remiss för ultraljud av urinvägar och njurar. Känns sådär kul :down:

Jag kan även meddela att det krävs ganska mycket jobb att fånga kiss av en liten tjej med 40 graders feber som inte vill dricka! Det kan även vara så att när det väl kissades så blev mamman lite för exalterad så det mesta kom på mammans byxor istället för muggen :banghead: Bara vänta ut mera kiss och hålla sig cool :meh: Jag tror det hade underlättat att vara två!

Hur går det för John @Blueberry ? Har ni fått svar?

Mvh Miks

Phu! Precis hemkomna från Astrid Lindgrens närakut (eftersom vår värdelösa vårdcentral aldrig har tider)! Lilla C har urinvägsinfektion :( Hon är rätt så risig faktiskt. Nu ska hon äta antibiotika i 10 dagar. På fredag ringer en läkare för svar på urinprovsodlingen och ev remiss för ultraljud av urinvägar och njurar. Känns sådär kul :down:

Jag kan även meddela att det krävs ganska mycket jobb att fånga kiss av en liten tjej med 40 graders feber som inte vill dricka! Det kan även vara så att när det väl kissades så blev mamman lite för exalterad så det mesta kom på mammans byxor istället för muggen :banghead: Bara vänta ut mera kiss och hålla sig cool :meh: Jag tror det hade underlättat att vara två!

Hur går det för John @Blueberry ? Har ni fått svar?

Mvh Miks

Usch, era stackare!
Jag har dragits med uvi i hela mitt liv :(

Vi har inte hört något från lab än, trodde att de skulle ringa under dagen...

Usch, era stackare!
Jag har dragits med uvi i hela mitt liv :(

Vi har inte hört något från lab än, trodde att de skulle ringa under dagen...
Vad drygt att de inte hör av sig när de sagt! Men hur mår han nu då?

Jag har bara haft uvi några gånger men det är definitivt några för mycket! Det är inte roligt! Stackars dej som dragits med det länge! Jag hoppas och håller tummarna för att det är en engångsgrej för lilla C.

Mvh Miks

@Miks
Oftast är det bara en engångsgrej och särskilt när hon är så stor när hon får sin första uvi. Jag menar att jag inte tror att det ligger något mer bakom än att hon just råkade få uvi.

Min dotter hade sin första njurbäckeninflammation när hon var 8 veckor trots antibiotika från att hon var ett dygn gammal. Så funderar du på något så finns det nog ingen undersökning vi inte har gjort med henne :)

Vad drygt att de inte hör av sig när de sagt! Men hur mår han nu då?

Jag har bara haft uvi några gånger men det är definitivt några för mycket! Det är inte roligt! Stackars dej som dragits med det länge! Jag hoppas och håller tummarna för att det är en engångsgrej för lilla C.

Mvh Miks

Han är sjövild! Och prickig.
Prickarna börjar blekna och bli lite torra och skorpiga, blåsorna verkar inte bli fler. Vi är ute på andra sidan!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 234
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar