Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Nu är vi hemma igen. Söndag förmiddag är klart bästa tillfället att besöka akuten.

De kan inte säga om det är vattkoppor, mässling eller höstblåsor eftersom prickarna ser ganska olika ut, men tog prov så vi får svar om några dagar, allt pekar på någon form av virusinfektion. (Han har i alla fall inga prickar i munnen.)

Det vore så himla mycket lättare om han ville äta och dricka, men tandsprickningen ställer verkligen till det. Han har jätteont :(

Läkaren ordinerade kraftigare alvedon och fokus på att få i honom mat och vatten, och de hör av sig på tisdag-onsdag med provsvar. Vi ska försöka att inte åka Värmland runt, om det är vattkoppor är det ju smittsamt som tusan.

Senast ändrad:
Nu är vi hemma igen. Söndag förmiddag är klart bästa tillfället att besöka akuten.

De kan inte säga om det är vattkoppor, mässling eller höstblåsor eftersom prickarna ser ganska olika ut, men tog prov så vi får svar om några dagar, allt pekar på någon form av virusinfektion. (Han har i alla fall inga prickar i munnen.)

Det vore så himla mycket lättare om han ville äta och dricka, men tandsprickningen ställer verkligen till det. Han har jätteont :(

Läkaren ordinerade kraftigare alvedon och fokus på att få i honom mat och vatten, och de hör av sig på tisdag-onsdag med provsvar. Vi ska försöka att inte åka Värmland runt, om det är vattkoppor är det ju smittsamt som tusan.
Vad skönt att det gick fort!

Men fy bubblan! Hoppas verkligen inte det är mässling!!! Vattkoppor och höstblåsor är ju inte roligt det heller men det är ju iaf lite snällare!

Är det vattkoppor han har är det nästan så att jag är sugen på att hälsa på! Vi har försökt smitta sonen 2 gånger men han verkar vara immun eller så har han haft utan att vi märkt det! Vi vill inte ha vattkoppor i Florida i vår!

Krya på honom nu!

Mvh Miks

Nu har han slocknat för kvällen. Två timmar senare än vanligt. :banghead:

Herrrrrrrrrregud vad vi kommer få kämpa för att få tillbaks något som ens liknar en rutin efter det här...

Nåväl, han är lite gladare och har sovit ordentlig under eftermiddagen. En timme ute i vagnen följt en timme på mig i soffan (myset! :love:), mycket för att vara J.

Han har druckit lite ut flaska och lite ut kopp, tandjävlarna syns klart och tydligt bakom ett kondomtunt lager tandkött, kan de inte bara tränga sig ut och ge mig frid snart?!? Det skulle ju underlätta rätt kraftigt om han inte hade så ont av dem och kunde/ville äta som vanligt. Blöh.

Herrrrrrrrrregud vad vi kommer få kämpa för att få tillbaks något som ens liknar en rutin efter det här...

Nåväl, han är lite gladare och har sovit ordentlig under eftermiddagen. En timme ute i vagnen följt en timme på mig i soffan (myset! :love:), mycket för att vara J.

Han har druckit lite ut flaska och lite ut kopp, tandjävlarna syns klart och tydligt bakom ett kondomtunt lager tandkött, kan de inte bara tränga sig ut och ge mig frid snart?!? Det skulle ju underlätta rätt kraftigt om han inte hade så ont av dem och kunde/ville äta som vanligt. Blöh.

Men lilleskrutten då, vad skönt att han fått sova lite iaf

Imorgon flyger vi hem igen. Saa har lyckats strula till det igen men incheckning och sittplatser, man ska ju ha förtur med guldkort men nää sitt i mitten sätet med en bebis du jättebra :up: så kl 6 imorgon ska jag förhandla mej till bättre platser, sist blev vi uppgraderade :D
Har 55min mellan flygen på Arlanda, önska mej lycka till :crazy::nailbiting:

Stackars liten! Hoppas det blir bättre snart!

Jack ramlade ur vår säng igår :eek::eek::eek: jag blev liiivrädd och var beredd att ringa 112 ungefär, men tack och lov lyckades han pricka överkastet som låg på golvet bredvid sängen och slog sig inte alltför mycket. Han var förstås ledsen, men verkade sen precis som vanligt så vi höll honom under noggrann uppsikt resten av dagen men behövde inte åka in. Nu bygger jag en HÖG mur av täcken runt honom när han somnar i vår säng på dagarna och kollar till honom två gånger i minuten ungefär så att han inte hinner vakna och krypa iväg innan jag tar upp honom!

Var sover era barn på dagarna? Hur gör ni om de sover i er säng?

Jack ramlade ur vår säng igår :eek::eek::eek: jag blev liiivrädd och var beredd att ringa 112 ungefär, men tack och lov lyckades han pricka överkastet som låg på golvet bredvid sängen och slog sig inte alltför mycket. Han var förstås ledsen, men verkade sen precis som vanligt så vi höll honom under noggrann uppsikt resten av dagen men behövde inte åka in. Nu bygger jag en HÖG mur av täcken runt honom när han somnar i vår säng på dagarna och kollar till honom två gånger i minuten ungefär så att han inte hinner vakna och krypa iväg innan jag tar upp honom!

John har också ramlat ur sängen, han gjorde det för några veckor sedan och lärde sig ingenting av det ;)

Nu har jag både gjort en vall genom att palla upp madrassen på ena långsidan, plus en täckesmur. Åt andra hållet ligger kudde och täcke i vägen (vem försöker jag lura, han är som en pansarvagn...) MEN jag lägger alltid babyvakten så att han ska se den när han vaknar. Han är nämligen ganska besatt av att greja med den. Perfekt fälla! :D

Lägger en vall / rullar in bäddmadrassen under sig själv.

Men håller på att bygga en "inhägnad" eftersom vi kommer fortsätta samsova.

Melina har också ramlat ur sängen och direkt efter det hände åkte min sambo och köpte ett babylarm som ser ut som en webbkamera typ. Den har inbyggd rörelsedetektor och ljuddetektor så vi har en app i mobilen som varnar om något händer. Nu har hon de senaste veckorna mest sovit i sin säng på kvällen vilket är väldigt skönt så man slipper den oron.

John har också ramlat ur sängen, han gjorde det för några veckor sedan och lärde sig ingenting av det ;)

Nu har jag både gjort en vall genom att palla upp madrassen på ena långsidan, plus en täckesmur. Åt andra hållet ligger kudde och täcke i vägen (vem försöker jag lura, han är som en pansarvagn...) MEN jag lägger alltid babyvakten så att han ska se den när han vaknar. Han är nämligen ganska besatt av att greja med den. Perfekt fälla! :D

Skönt att höra att vi inte är ensamma (även om man såklart inte vill att det ska hända andra heller, skitläskigt ju :eek:). Haha Jack är också som en liten pansarvagn och kuddar och täcken hindrar inte framfarten särskilt mycket men han brukar börja ge diverse ljud och stånkanden ifrån sig när han gosar och leker med kuddarna så då hör man förhoppningsvis och hinner fånga in busungen :)

Smart med babyvakt, fasen har tänkt flera gånger på att köpa en, nu måste jag verkligen göra det. Det behöver ju inte vara någon avancerad apparat, såg att de hade några på Biltema och en sån kanske duger bra :)

Skönt att höra att vi inte är ensamma (även om man såklart inte vill att det ska hända andra heller, skitläskigt ju :eek:). Haha Jack är också som en liten pansarvagn och kuddar och täcken hindrar inte framfarten särskilt mycket men han brukar börja ge diverse ljud och stånkanden ifrån sig när han gosar och leker med kuddarna så då hör man förhoppningsvis och hinner fånga in busungen :)

Smart med babyvakt, fasen har tänkt flera gånger på att köpa en, nu måste jag verkligen göra det. Det behöver ju inte vara någon avancerad apparat, såg att de hade några på Biltema och en sån kanske duger bra :)

Vi köpte en billig på Gekås, sändaren har en liten lampa = han får snabbt syn på den och tycker att den är väldigt spännande ;)

Vi köpte en billig på Gekås, sändaren har en liten lampa = han får snabbt syn på den och tycker att den är väldigt spännande ;)

Moahahhaa :D låter perfekt!

Haha bebisar är så roliga när de får syn på något sånt där extraordinärt spännande. Jack börjar typ ge ifrån sig himla massa ljud, typ små pip blandat med stånkningar, och sen börjar han dreggla värre än nånsin. Och jäklar vad han får upp kryphastigheten helt plötsligt om han ser något kul på lite avstånd :D

Ahaaa jag har funderat på varför i hela friden bebisdelen på babyvakten ska ha en liten lampa! Vi använder inte vår för dottern gillar inte saker som lyser på henne när hon sover men nu vet jag vad den kan vara till :idea:

Ahaaa jag har funderat på varför i hela friden bebisdelen på babyvakten ska ha en liten lampa! Vi använder inte vår för dottern gillar inte saker som lyser på henne när hon sover men nu vet jag vad den kan vara till :idea:

Den ska nog egentligen vara en nattlampa, men vi har den som bebisfälla :angel:

Klockan 5 i morse hade John feber och fick en alvedon, sedan dess har han legat runt normala 37,1-37,4. Gött!

Däremot VÄGRAR han äta och dricka, jag har provat allt från flaska, till koppmatning, till tvångsmatning. Han vägrar! :arghh: Nu fick han en alvedon som smärtstillande, då kanske jag får i honom något.
Resultat: Slocknade totalt och snarkar mot min axel.

(Och jag hör hur hans lilla mage knorrar :()

A sover i vagnen eller i sin säng. Nu när hon var snorig så sov hon i babysittern på dagarna men de är det slut med sen hon kom på hur hon tar sej ur den

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 233
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar