Vad skönt! Superbra att få se att det faktiskt går!Efter att ha hängt lite på öppna förskolan under veckan har jag blivit lite modigare med maten. En från mammagruppen med sin åtta månader gamla bebis åt lunch tillsammans när vi var där - och de åt liksom precis samma mat. Pennepasta med kycklingbitar, och bebisen hade inga problem att gnaga i sig hela bitar av penne.
John får små brödbitar nu, och kämpar koncentrerat med pincettgreppet Allt oftare lyckas han plocka upp en bit OCH få in den i munnen.
I dag smakade han på min lunch, pasta med dragonkyckling. Han älskar tydligen kyckling, och blev helt vild när han fick äta sås med sked
Annars är naturell färskost en stor favorit, och messmör. Jag behöver hitta en bra sked för honom, han är väldigt bestämd med att han vill hålla själv... I morse körde han en sked i varje hand och färskost i pannan
Kl
Igår sprack tand nummer 4 fram. Det blev framtanden uppe. Nu har hon framtanden och tand två på vänster sida samt de två i mitten nere. Den andra framtanden uppe ser ut att komma i veckan och även tand tre i nederkäken. Känns som många tänder just nu! Brorsan var mycket senare. Hur går det för era små på tandfronten?
Igår hade vi båtpremiär! Det gick toppen! Lilla C var glad hela tiden och sov även en stund. Jag är så sjukt nöjd med vår flytväst! Hon kan nämligen inte rulla runt med den på
Idag väntar stranden för oss! Lilla C får mest hänga i skuggan!
Mvh Miks