Blueberry
Trådstartare
Ökning eller inte, han ligger inte på undervikt så förstår inte riktigt sköterskan på BVC. Om det nu är så att John är nöjd, så får han i sig det han behöver. Barn stannar ofta av när vanlig mat introduceras, nu syns det inte hur ofta han blivit vägd. Han har samtidigt inte tappat vikt.
Välling är inget nödvändigt ens för glutens skull. Ger du honom en varierad kost med tex smörgås, gröt osv så vänjer sig magen ändå.
Jag hade inte varit orolig över kosten, han verkar ju nöjd. Vet inte riktigt hur gammal han är, men i många fall stannar barn även av i vikt när de blir mer rörliga eftersom de ofta inte har tid att äta för allt är så intressant
Han är 6,5 månad.
BVC har hållt sig lugn över vikten i 6 veckor, så jag är ändå imponerad
Det enda jag är "orolig" över att han inte vill amma. Jag hade egentligen tänkt att ge mer och mer mat och fasa ut amningen under hösten och sluta helt i december, men han verkar ha en annan plan. Hela mysgrejen är helt borta och utbytt till något slags spel där båda försöker hålla sig koola medan vi överlistar varandra. Är han riktigt trött kan jag finta honom, men alla andra gånger blir han SKITARG och KRÄNKT när jag försöker servera prima patte-latte. Han är hur som helst nöjd i övrigt och äter gärna typ allt annat.
Att servera brödbitar:
HUR gör jag det utan att han dör av att ha satt det i halsen?