Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Idag dök tand nr 2 upp :love:
Vi åkte till Wales imorse och timade perfekt så både jag och A sov nästan hela vägen, åka bil har börjat vara rätt tråkigt nu tycker A så hemresan kan bli intressant

Vilken bra dag vi har haft!
Nya bärselen är invigd, John sov gott i den i en timme i förmiddags - och jag fick inte ont i rygg eller axlar! :up: Den är så fin, grå med broderade stjärnor på, och jag älskar den redan. :love:

Jag åkte till köpcentret HELT SJÄLV, åt sushi, handlade och kollade i några affärer. Älskar att rymma hemifrån när tillfälle ges!

Och det bästa av allt: John sover, klockan är 21 och jag har INTE ammat honom till sömns. Känns otroligt ovanligt, men skönt. Han fick en klämpåse med gröt (dubbel portion, alltså två matskedar grötpulver) och sedan ammade han lite i soffan och mycket i sängen, men han låg och galopperade vilt efteråt. Sååå, jag läste två pixiböcker för honom (med imponerande inlevelse) och han la sig på sidan och tvärslocknade ganska snabbt. Tänk om det här är början på en ny era?

En Ergobaby (den "vanliga" modellen) och det enda dumma är att jag är förbannad att jag inte köpt en tidigare.

Ja visst är de nice? V har tyvärr tröttnat på sin, han vill sitta friare så vi kör med Stokkes sele nu :) men Ergobaby är bättre för ryggen tyvärr, så jag saknar den!
Stokkes är kortare i livet så bältet hamnar i midjan och blir för "långt", med resultat att stor tyngd hängs på axlarna :(

@Blueberry vad härligt. Hoppas det är en ny era.

Jag försöker få A att somna eller snarare vi ligger i sängen och hon rullar runt och borde somna snart, typ nu somnade hon :D bekvämt med unge som somnar själv, hon ligger gärna och filosoferar eller far runt en stund men sommar rätt fort de där med att vyssas till sömn är överakattat tycker hon. Vi ska testa sova alla 3 tillsammans i sängen för första gången, sambon är skraj för att hon ska komma ikläm och jag funderar på vem av oss som kommer vakna med en fot i ansiktet :D

@nagelbitarn kan du inte använda ergon på ryggen istället så ser bebin lite mer än om du bär på magen? Stokkes sele är inte ergonomisk, det är därför du får ont :/

@nagelbitarn kan du inte använda ergon på ryggen istället så ser bebin lite mer än om du bär på magen? Stokkes sele är inte ergonomisk, det är därför du får ont :/

Nä tyvärr har så gillar han inte hur ergobabyn begränsar hans rörlighet, Stokken älskar han!
Det är himla tråkigt att den är så oergonomiskt, speciellt när han tittar framåt. Då är det omöjligt att fördela tyngden rätt :(

Blir nog att köpa bärmeis istället!

Min pojk är tandlös och ser inte ut som att det tänker komma någon i brådrasket heller. Syster var 9-10 månader innan de första kom så på sätt och vis hoppas jag att hans också dröjer :angel:

I natt är första natten jag inte ammade en enda gång :banana: annars brukar det alltid bli någon gång under natten innan han vaknar för morgonen. Fast det betyder inte att han sov hela natten utan att min make tog honom när han vaknade (läs att jag petade på honom och sa att han fick ta sin son). Så nu har jag sagt åt min man att han får offra sin sömn så kanske vi kan bryta vanan att han ska ha mat på småtimmarna. Han går ju upp i vikt så han har inget behov av att äta på natten (som snarare är lite snuttande) utan det är för mig mysigare om han bara flyttas över och sover vidare utan mat ;)

Jag försöker också trappa ner nattätandet @Michellan95! Har försökt att bara Vyssja honom till sömns igen men hu så svårt det är ibland.

Här har vi inte en enda tand i sikte heller!

Jag försöker också trappa ner nattätandet @Michellan95! Har försökt att bara Vyssja honom till sömns igen men hu så svårt det är ibland.

Här har vi inte en enda tand i sikte heller!

Jag har inte fått honom att somna om tidigt på morgonen (03-05) men mitt i natten om han vaknar då så somnar han om i min famn oftast utan problem.
Han blir jättearg om han inte får bröstet så utan min man hade det nog inte gått.

Alltså det här språnget, jag oooorkar inteeee!

De senaste dagarna har bestått av en bergochdalbana utan like, han blir plötsligt arg/ledsen/frustrerad och släpper ut alla känslor på en gång, för att en kort stund senare skratta åt hunden/vara nöjd och gosig/göra pruttljud. Jag hänger inte med.

Alltså det här språnget, jag oooorkar inteeee!

De senaste dagarna har bestått av en bergochdalbana utan like, han blir plötsligt arg/ledsen/frustrerad och släpper ut alla känslor på en gång, för att en kort stund senare skratta åt hunden/vara nöjd och gosig/göra pruttljud. Jag hänger inte med.
Han är i Relationship-språnget va? Det var ett jobbigt språng faktiskt!

Kl
Lilla C låter hälsa till sina vänner i gruppen att promenera längs med vardagsrumsbordet kan resultera i blåtira och stor bula i huvudet :cry:

:meh: Hon är för liten! Hon är liksom för korkad för sitt eget bästa. Det finns ingen eftertänksamhet what so ever! Vi kan konstatera att 7 månader är för tidigt för det här barnet att börja gå :arghh:

Mvh Miks

Han är i Relationship-språnget va? Det var ett jobbigt språng faktiskt!

Kl
Lilla C låter hälsa till sina vänner i gruppen att promenera längs med vardagsrumsbordet kan resultera i blåtira och stor bula i huvudet :cry:

:meh: Hon är för liten! Hon är liksom för korkad för sitt eget bästa. Det finns ingen eftertänksamhet what so ever! Vi kan konstatera att 7 månader är för tidigt för det här barnet att börja gå :arghh:

Mvh Miks

Ja, det är det. Han är 6,5 månader nu och det verkar vara ett utdraget språng. Han började med det för ett par veckor sedan, sedan tog han en paus och nu är det tillbaka i full kraft.

Det är utmattande för mamman!

Ja, det är det. Han är 6,5 månader nu och det verkar vara ett utdraget språng. Han började med det för ett par veckor sedan, sedan tog han en paus och nu är det tillbaka i full kraft.

Det är utmattande för mamman!
Det skulle ju kunna vara den där luddiga perioden som ska uppstå vid 29-30 veckor? Den där han precis kommit på att han kan bli lämnad av mamma och pappa. Vi har haft en liten solstråle efter det i typ en månad (passade bra så där på semestern).

Nu är lilla C på väg in i Categories. Vi märke de första tecknen för typ en vecka sedan men då var hon 12 dagar för tidig enligt schemat. Nu har hon börjat drömma mardrömmar så hon är definitivt på väg in. Får hoppas att hon kommer ur det fortare också!

Mvh Miks

Det skulle ju kunna vara den där luddiga perioden som ska uppstå vid 29-30 veckor? Den där han precis kommit på att han kan bli lämnad av mamma och pappa. Vi har haft en liten solstråle efter det i typ en månad (passade bra så där på semestern).

Nu är lilla C på väg in i Categories. Vi märke de första tecknen för typ en vecka sedan men då var hon 12 dagar för tidig enligt schemat. Nu har hon börjat drömma mardrömmar så hon är definitivt på väg in. Får hoppas att hon kommer ur det fortare också!

Mvh Miks

Ååå vad spännande det där med utvecklingssprången, jag har inte fattat vad ni snackar om men googlade äntligen det :o:p Jag tror Jack kan vara i språng nr 5 (han är 6 månader nu, kan det stämma då?) för det stod något om att de börjar förstå sig på avstånd nu och att de kan bli lämnade. Känner verkligen igen det, för helt plötsligt har Jack börjat bli helt förtvivlad bara jag går iväg några steg från honom. Han bara stirrar på mig och skriker i panik när jag går iväg :(

Det kommer nog snart bli bättre när han blir snabbare på att åla och kan hänga med dock :)

Men vadå åla?! :arghh:

Min (just nu mycket arga) bebis ålar inte en decimeter när han är vaken. Det finns inte där. Här ålas ingenting!

Lagd Jompa ligger.
Satt Jompa sitter.
Praktiskt, men tråkigt. Och mycket frustrerande, enligt ongen...:cautious:

Men vadå åla?! :arghh:

Min (just nu mycket arga) bebis ålar inte en decimeter när han är vaken. Det finns inte där. Här ålas ingenting!

Lagd Jompa ligger.
Satt Jompa sitter.
Praktiskt, men tråkigt. Och mycket frustrerande, enligt ongen...:cautious:
Ni kanske skulle skaffa en gåstol? Dess vara eller icke vara är rätt omdiskuterat men frustrerade icke-mobila bebisar brukar gilla det (och därmed också deras föräldrar).

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 227
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar