Det blir ju bara mjuka slajmiga bitar av persika så sätter han i halsen lyfter man barnet i ena armen så slinker biten ner.
Mvh Miks
Alltså, hur lyfter man i ena armen? Kan du inte rita en skiss eller nåt?
Bra att kunna såna tips ju!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blir ju bara mjuka slajmiga bitar av persika så sätter han i halsen lyfter man barnet i ena armen så slinker biten ner.
Mvh Miks
Jag behöver nog gå en Om-ongen-sätter-i-halsen-kurs för dig.
Ha ha! Man kanske blir lite coolare med tiden eller något!Jag behöver nog gå en Om-ongen-sätter-i-halsen-kurs för dig.
På riktigt så är det bara att ta barnet ovanför armbågsleden och lyfta armen rakt upp. Nästan så barnet lättar. Är min mamma som lärt mig. Funkar varje gång. Vi gör så även på 6 åringen.Alltså, hur lyfter man i ena armen? Kan du inte rita en skiss eller nåt?
Bra att kunna såna tips ju!
Kära dagbok
Snart kommer min nya bärsele, förhoppningsvis redan i dag. Då ska bäras!
Min rygg är helt paj av oergonomiskt bärande, jag hade knutor som var så hårda och jobbiga att lösa upp att jag fick blåmärken efter massagen i lördags
I dag har vi ingenting planerat, men det är fint väder så jag tror att vi ska uppsöka en lekpark och prova att gunga. Det har vi aldrig gjort förut och jag skulle tro att han älskar det. Jag tänker dessutom montera en gunga i taket inne på hans rum, så det är nog smart att testa innan
Förresten!
Han tryckte i sig 2+2 dl med ersättning i går, alltså dubbelt så mycket som jag räknade med. Han var å andra sidan helt vild i går på kvällen och somnade en timme senare än vanligt, efter mycket galopp och snack.
Han älskar ju att "äta själv" och att hålla i flaskan är superkul, jag antar att det är därför. Han fick precis typ 1,5 dl bröstmjölk ur frysen och slurpade i sig allt... Meeen vi ska på sexmånaderskontroll nästa vecka och med tanke på att han bara har gått upp 100 gram totalt de senaste vägningarna kan han få trycka i sig lite extra.
Är det en vanlig gunga du tänker montera @Blueberry eller är det något special för inomhus?
Lillebror har gungat i vi föräldrars famn och även "hoppat" studsmatta med oss och han tycker det är superroligt jag har en hoppgunga liggandes någonstans i kattvinden som jag inte har hittat på och det är så frustrerande! Tänker inte köpa en ny när vi har en och jag tror han skulle tycka det var roligt att sitta och studsa i en sån.
Annars är studsmattan en bra plats att åla runt på hälsar bebisen lagom hal att kravla runt på
En helt vanlig bebisgunga.
Två trapetskrokar i taket bara, så kan vi gunga därinne sen
När han växer ur den går det ju att byta till en lian eller nåt.
Vi har inga bra gungträd i trädgården, utan tänkte ha en gungbjälke på altanen när vi gör om den nästa år. Men alla barn har rätt att gunga, så till dess blir det inomhus
Jag har en studsmatta, men den blir varm som en stekpanna i solen. Han gillar visserligen att vara på den, men ålar inte så mycket än.
Hur klär ni era små ute?
Vi har grått och blåsigt och runt 15 grader (rena sommarvädret ) jag klär A i långärmat, byxor, stumpor, tunn kofta och mössa, den andra bebisen hade tshirt o jeans. Jämnför jag med andra bebisar så klär jag A som de vore vinter känns det som men jag klär henne som jag klär mej själv fast hon får ha mössa, vilket jag aldrig ser andra bebisar har.
På tal om mat så kör vi på gröt 2-3ggr per dag och så ersättning + klämmisar efter behov.
Jag vågar inte mig på något som kan bli till bitar, så gurkstavar och liknande serveras i rejäla format :P
Övrig mat provsmakar han bara, har testat att göra puré av lite mild mat men då kräks han. Antar att magen inte är mogen än!
Så vi tar det lugnt.
Han var 72cm lång och låg över 9kg på 6 månaderskontrollen. Han kryper och kan sätta sig upp själv, så han verkar få i sig nog med mat ändå
Han är supersöt när han kravlar runt hemma, sätter sig, babblar och viftar , för att sedan fortsätta äventyret
Angående kläder så måste jag bara berätta att han för första gången fått vara nakenfis utomhus! Här söder om Oslo är det sommarvärme, ungen fick sitta på gräsmattan och äta kvällsgröten själv..Praktiskt; naken och redo för välbehövlig dusch direkt efter
Vad roligt med en krypare! Här ägnar sig ongen mest åt "aggressivt bröstsim" när han ligger på mage, varvar det med armhävningar och frustrerade sparkar.
Om jag ska vara exakt så har han en slags "hoppsa" stil där han sitter, kastar sig framåt, sprattlar hej vilt, sätter sig och upprepar, men han tar sig runt i rummet, så jag har redan hittar honom sugande på sladdar och bråkandes med dvds :/.
Det är väl nu kaoset börjar?