Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Ni vars bebisar har fått tänder, hur gör ni med tandvård? Vi har försökt med vanlig tandborste men den är verkligen inte poppis. Den bor numer i leksakslådan :angel:

Däremot är eltandborsten väldigt rolig! Hör hon den så kommer hon genast åkandes, gormar och ställer sig och gungar mot mitt ben. Inte förrens jag bytt till hennes borshuvud, satt på tandkräm och kört ett par varv i munnen på henne är hon nöjd! Det kan väl inte skada att köra eltandborste?

Mvh Miks

Men hua! Hur kommer det sig? Känns det skumt? Har du belastat bäckenbotten hårt?

Mvh Miks

Ja, det kändes lite skumt i morse, men efter att tittat och känt och tittat och känt och tittat och känt lugnade jag ner mig lite. Jag hade ju världens bästa bäckenbotten under graviditeten, men vem vet hur den mår efter att ongen stångade sig ut (vidöppen hjässbjudning liksom)? Och jag är väldigt rädd för just framfall, har rätt kraftiga men efter att en av våra hönor fick det när jag var liten. Allt kom liksom ut. Förstår rent rationellt att det inte är riktigt samma sak på människor och att jag antagligen märker det innan det är för sent. MEN ÄNDÅ. Vill helst att palatset ska vara i toppskick utan att behöva totalrenovera, om vi säger så.

Ni vars bebisar har fått tänder, hur gör ni med tandvård? Vi har försökt med vanlig tandborste men den är verkligen inte poppis. Den bor numer i leksakslådan :angel:

Däremot är eltandborsten väldigt rolig! Hör hon den så kommer hon genast åkandes, gormar och ställer sig och gungar mot mitt ben. Inte förrens jag bytt till hennes borshuvud, satt på tandkräm och kört ett par varv i munnen på henne är hon nöjd! Det kan väl inte skada att köra eltandborste?

Mvh Miks

Har inte en aning om eltandborste, men har i alla fall inte hört någon varning. Tandtråd är däremot big nono!
John har en liten barntandborste som är extremt greppvänlig:

jordan-step-tandborste-0-2-%C3%A5r-0.jpg

Han älskar den!
Tydligen superkul att greja med när han ligger på skötbordet. Han har precis börjat nå upp till hyllan under spegelskåpet om han sträcker på sig, så han plockar ner den (eller min tandborste) och gnager lite på den.

Ibland "borstar" jag lite, både på tänderna och den tomma tandraden och då håller på att skratta ihjäl sig. Tydligen helt hysteriskt roligt. Jag har inte kört med tandkräm än, misstänker att han bara kommer äta upp det... Jag tänker att tandborsten kan vara en bra kompis vid tandsprickning, då kan han bita och fokusera på den punkten där det kliar eller ömmar. :up:

Ja, det kändes lite skumt i morse, men efter att tittat och känt och tittat och känt och tittat och känt lugnade jag ner mig lite. Jag hade ju världens bästa bäckenbotten under graviditeten, men vem vet hur den mår efter att ongen stångade sig ut (vidöppen hjässbjudning liksom)? Och jag är väldigt rädd för just framfall, har rätt kraftiga men efter att en av våra hönor fick det när jag var liten. Allt kom liksom ut. Förstår rent rationellt att det inte är riktigt samma sak på människor och att jag antagligen märker det innan det är för sent. MEN ÄNDÅ. Vill helst att palatset ska vara i toppskick utan att behöva totalrenovera, om vi säger så.
Men åh vad hemsk med hönan! Jag förstår att du har men!

Jag är också rädd för framfall. Jag skulle tex vilja våga springa men än så länge har jag inte vågat! Jag tränar men utan hopp och spring.

Mvh Miks

Har inte en aning om eltandborste, men har i alla fall inte hört någon varning. Tandtråd är däremot big nono!
John har en liten barntandborste som är extremt greppvänlig:

jordan-step-tandborste-0-2-%C3%A5r-0.jpg

Han älskar den!
Tydligen superkul att greja med när han ligger på skötbordet. Han har precis börjat nå upp till hyllan under spegelskåpet om han sträcker på sig, så han plockar ner den (eller min tandborste) och gnager lite på den.

Ibland "borstar" jag lite, både på tänderna och den tomma tandraden och då håller på att skratta ihjäl sig. Tydligen helt hysteriskt roligt. Jag har inte kört med tandkräm än, misstänker att han bara kommer äta upp det... Jag tänker att tandborsten kan vara en bra kompis vid tandsprickning, då kan han bita och fokusera på den punkten där det kliar eller ömmar. :up:
Ah! Precis den där har vi liggande i leksakslådan! Ratad :meh:

Tandtråd behövs inte ännu :D Det kör jag dock på 6-åringen ibland när han får prylar mellan tänderna!

Mvh Miks

@Blueberry gah! förstår precis vad du nenar, hände en av våra hönor nu i sommar :(

@Miks A tycker borsta tänderna är jättekul, kör på dom två hon har och sen tandköttet för att få in vanan att det ska borstat.

Jag oroar mig inte alls för inkontinens och framfall, såpass lite att jag aldrig aldrig kommer ihåg att knipa..
Funderar på att köpa typ geisha-kulor (heter de så?) så att jag har något där inne att knipa fast :P. Får en känsla av att det kan komma att straffa sig senare, att jag är så nonchalant nu.

Jag testade några hoppas-skutt med full blåsa och hostade samtidigt, det var typ en månad efter förlossningen och det läckte inte. Så sedan dess har jag väl bara ignorerat att det kan bli problem, dum som jag är ;).

Nu tänkte jag faktiskt ta och börja träna styrka igen, är det någon annan som kommit iväg till gym eller tränar hemma?
Hittills har jag bara gått, joggat och cyklat samt gjort mina ryggskottsövningar.

@Miks kör på med eltandborsten du :) hälsar hon som jobbar inom tandvården :D

@nagelbitarn
Jag tränar hemma. Har gjort ett tag för att jag vill få ihop mina delade magmuskler. Tränar väldigt enkelt och inget avancerat :angel:

Jag oroar mig inte alls för inkontinens och framfall, såpass lite att jag aldrig aldrig kommer ihåg att knipa..
Funderar på att köpa typ geisha-kulor (heter de så?) så att jag har något där inne att knipa fast :P. Får en känsla av att det kan komma att straffa sig senare, att jag är så nonchalant nu.

Jag testade några hoppas-skutt med full blåsa och hostade samtidigt, det var typ en månad efter förlossningen och det läckte inte. Så sedan dess har jag väl bara ignorerat att det kan bli problem, dum som jag är ;).

Nu tänkte jag faktiskt ta och börja träna styrka igen, är det någon annan som kommit iväg till gym eller tränar hemma?
Hittills har jag bara gått, joggat och cyklat samt gjort mina ryggskottsövningar.
Jag har kommit igång bra med träningen! Tränar ett program hemma som är olika pass med en tränare som hojtar vad man ska göra. Superjobbigt men kul! Jag har tränat varje dag i snart 8 veckor! Programmet är 12 veckor. Sen funderar jag på att börja om igen. 30 min varje dag! P90X3 heter det. Det går att googla på!

Mina magmuskler har jag fått ihop och jag har fått muskler på armar och ben. Jag har hittills tappat 18cm på 4 mätpunkter så jag är mycket nöjd! Dock sitter 6 hårda kilon kvar som berget :mad:

Mvh Miks

Här blev det en lycklig unge när hon insåg att man kan ta sej framåt (bakåt) med gåstolen :D ställde in den i köket, där vi inte har heltäckningsmatta, medans jag diskade och hon for runt, tur det är liten yta så hon inte kunde rymma ;):D
Förutom den stunden har jag haft en riktig gnällspik här hemma idag inget dög och att sova gick inte heller :banghead:

Tjoho! Han har överlevt både frukost och lunch med plockmat! :banana:

Eller ja, vi testar bröd i alla fall. Har inte behövt rädda livet på honom en enda gång hittills. :up:

För övrigt: tajmade första vilan med en tur till stan, så vi har varit hos tatueringsstudion en stund (maskinsurret = skönt sövande :D) och köpt pyjamas i storlek 74 :eek:

Idag blir min lilla skrutt 6 månader, tänk om ett halvår blir hon ett helt år.
Dagen till ära har vi varit på babysim och på leksaksaffärn och köpt ratt till vagnen, mycket glad bebis.
På måndag är det röd dag här och mormor och morfar kommer så då ska vi fira med tårta o grejer (mamma är baksugen så de blev en perfekt ursäkt att baka en tårta,om jag nu hinner)

För övrigt: tajmade första vilan med en tur till stan, så vi har varit hos tatueringsstudion en stund (maskinsurret = skönt sövande :D) och köpt pyjamas i storlek 74 :eek:

Vi har börjat med storlek 80 nu :eek::eek::eek: han är så himla kraftig över axlarna den här ungen, och lång! Han växer ur allt ju :D

Var nyss iväg ENSAM och handlade lite och sambon tog hand om kidsen!!! Kändes jättekonstigt att gå iväg utan dem. Och sambon, som inte tagit hand om Jack många minuter om jag ska vara ärlig (trots mycket peppning från min sida...), såg lite osäker ut. Men när jag kom hem var allt frid och fröjd, storasyster satt och plockade med leksaker på sovrumsgolvet och sambon hade både matat och nattat lillebror, som låg nöjd och sov :):love: Sambon såg minst sagt stolt ut att klara att hantera två stycken busungar och jag känner mig så himla lättad. Har oroat mig massor för hur det ska gå när jag börjar jobba eftersom han inte tagit särskilt mycket initiativ när det gäller att ta hand om och lära känna lillebror, men nu tror jag han märkte att det går jättefint om han bara anstränger sig lite :) vi får bara öva vidare så ska det nog bra det här!

Mitt barn måste vara en pygmé eller nåt :cautious: vi kör 62 i byxor och de flesta bodys i 68 är för stort. Han blev 7 månader i onsdags.

Mitt barn måste vara en pygmé eller nåt :cautious: vi kör 62 i byxor och de flesta bodys i 68 är för stort. Han blev 7 månader i onsdags.

Äh, jag var på öppna förskolan i veckan, V är större än de som är 10-13 månader, och han drar strl 74-80. Han blir 7 månader den 4/9.
Jag tror att man glömmer bort att de växer procentuellt till sin storlek vid födseln :) :)
De flesta bebisar som jag träffar här är mycket mindre än V, men så vägde en del nästan hälften så mycket när de kom till världen :angel:

Vi har börjat med storlek 80 nu :eek::eek::eek: han är så himla kraftig över axlarna den här ungen, och lång! Han växer ur allt ju :D

Var nyss iväg ENSAM och handlade lite och sambon tog hand om kidsen!!! Kändes jättekonstigt att gå iväg utan dem. Och sambon, som inte tagit hand om Jack många minuter om jag ska vara ärlig (trots mycket peppning från min sida...), såg lite osäker ut. Men när jag kom hem var allt frid och fröjd, storasyster satt och plockade med leksaker på sovrumsgolvet och sambon hade både matat och nattat lillebror, som låg nöjd och sov :):love: Sambon såg minst sagt stolt ut att klara att hantera två stycken busungar och jag känner mig så himla lättad. Har oroat mig massor för hur det ska gå när jag börjar jobba eftersom han inte tagit särskilt mycket initiativ när det gäller att ta hand om och lära känna lillebror, men nu tror jag han märkte att det går jättefint om han bara anstränger sig lite :) vi får bara öva vidare så ska det nog bra det här!

Vad kul att det gick så bra :) De klarar ju mer än de låtsas om/tror!

Hur har du klarat att sitta ihop så med Jack? Jag skäms nästan över hur lättad jag blir över de timmar jag får spendera ensam.
Även om den bästa känslan i världen är att komma hem , lyfta upp honom och snusa i hans hår :heart

Vad kul att det gick så bra :) De klarar ju mer än de låtsas om/tror!

Hur har du klarat att sitta ihop så med Jack? Jag skäms nästan över hur lättad jag blir över de timmar jag får spendera ensam.
Även om den bästa känslan i världen är att komma hem , lyfta upp honom och snusa i hans hår :heart

Tro mig, jag förstår precis hur det känns! Kände precis likadant när storasyster var liten, att komma iväg en liten stund utan bebis kändes som tre veckor på spa ungefär. Och då lämnade jag henne både hos min mamma och sambon bra mycket oftare och tidigare än vad jag gjort med lillebrorsan. Men på något konstigt sätt tycker jag att allt känns mycket lättare den här gången, trots att jag nu har TVÅ rätt små barn att ta hand om. Ibland kör det ihop sig och är jobbigt, men mest av allt faktiskt fantastiskt och underbart :love: Vet inte riktigt varför allt känns så mycket lättare, kanske har jag vant mig lite. Att storasyster hade kolik och att jag ärligt talat mådde rätt kasst psykiskt då bidrog nog också en del till att det var tufft och att jag behövde fler pauser. Nu är hon en påhittig och fantastiskt rolig liten tjej att umgås med (ändock väldigt temperamentsfull :);) ) och lillebror, ja han är ju världens lättsammaste och gladaste lilla unge.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 229
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18