Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Sjal på rygg, och sen hålla andan under nerläggningen :p.

Senaste dagarna har det varit enda sättet att få till fm-vila, och inte mig emot. Får äntligen lite egentid på dagtid :D!
Sjal på rygg?

Sjal på mage eller sele är så hon sover på dagarna men lägga ner är svårt... Funderar på att göra som @Blueberry och köra med en och samma vaggsång så den är kopplad till sänggående

Väldigt stökig natt i natt. Nu hittade jag svaret precis! Tredje tanden ute! En Dracula tand i överkäken, lite oväntat!

Men i morse hände något fantastiskt! Jag satte på lilla C samma kläder som hon hade kvällen innan (hon hade säkert haft dem i en timme utan att kräkas på kvällen)! Det har aldrig hänt förut att vi återanvänt kläder! :banana:Det bästa av allt, hon har samma kläder FORTFARANDE :eek: :bump:

Mvh Miks

Väldigt stökig natt i natt. Nu hittade jag svaret precis! Tredje tanden ute! En Dracula tand i överkäken, lite oväntat!

Men i morse hände något fantastiskt! Jag satte på lilla C samma kläder som hon hade kvällen innan (hon hade säkert haft dem i en timme utan att kräkas på kvällen)! Det har aldrig hänt förut att vi återanvänt kläder! :banana:Det bästa av allt, hon har samma kläder FORTFARANDE :eek: :bump:

Mvh Miks
Hon har ju helt klart blivit bättre med kräkandet. Jag såg inte att hon kräktes en enda gång i söndags och då var vi ju hos er flera timmar. Det är en jätteskillnad mot alla gånger vi umgåtts tidigare. Heja C!

Jag tänkte på det igår! Vi har kört samma pyjamas två nätter i rad nu. Herrn kräks knappt något längre, sååååååå skönt!!!
Gud vad skönt! Då har det vänt för er också! Heja!

Hon har ju helt klart blivit bättre med kräkandet. Jag såg inte att hon kräktes en enda gång i söndags och då var vi ju hos er flera timmar. Det är en jätteskillnad mot alla gånger vi umgåtts tidigare. Heja C!
Ja det har helt klart blivit mycket bättre! Idag var en superbra dag! Igår kräktes hon en hel del på dan men inte på kvällen. Ingen direkt logik i ätandet dock! Men heja C!

Mvh Miks

Sjal på rygg?

Sjal på mage eller sele är så hon sover på dagarna men lägga ner är svårt... Funderar på att göra som @Blueberry och köra med en och samma vaggsång så den är kopplad till sänggående

Japp ett bra ryggknyt = garanterad däckning inom 10 minuter. Tycker det är lättare med nerläggning från rygg också. Undantaget är kangaroo men den är ju rätt svår att få till bra så när vi nunera kan flera olija rygg tar vi det istället :). Idag på sjalträff lärde vi oss Giselles backcarry, ska bli kul att öva mer på imorrn.

Japp ett bra ryggknyt = garanterad däckning inom 10 minuter. Tycker det är lättare med nerläggning från rygg också. Undantaget är kangaroo men den är ju rätt svår att få till bra så när vi nunera kan flera olija rygg tar vi det istället :). Idag på sjalträff lärde vi oss Giselles backcarry, ska bli kul att öva mer på imorrn.
Hmm det är som att läsa ett helt nytt språk :-D

Dottern är 7 veckor i morgon så jag antar att jag väntar lite med att sjala henne på ryggen...
Får du ner barnet i spjälsäng från ryggen alltså eller har ni någon annan säng?

Hmm det är som att läsa ett helt nytt språk :-D

Dottern är 7 veckor i morgon så jag antar att jag väntar lite med att sjala henne på ryggen...
Får du ner barnet i spjälsäng från ryggen alltså eller har ni någon annan säng?

Hon sover i familjesängen :). Jo vänta tills hon är stabil i nacken, jag började öva så smått vid 3 månader. Du behöver en vävd sjal till alla knyt förutom "trikåknytet" så hett tips om du inte redan har en är att köpa begagnad nu i sommar, det går trögt att sälja så många är på "rea".

Idag har det varit en väldigt gnällig bebis här och ikväll har det varit jobbigt för stackars A måste vara tänderna, hon har ingen feber men är rödblommig och som sagt gnällig och ledsen mest hela tiden. Gav lite alvedon nu och sambon försöker natta då den verkat gett lite effekt. Gör ont i mammahjärtat när det är så här.

Giselles back carry ser vääääldigt bekväm ut! Tackar för tipset ;)
Jag bär mest i förstärkt ryggsäck eller vanlig ryggsäck kul att testa nått annat också :)
Detta kräver dock att jag köper en längre sjal.. Tråkigt att behöva göra det liksom :angel:

Giselles back carry ser vääääldigt bekväm ut! Tackar för tipset ;)
Jag bär mest i förstärkt ryggsäck eller vanlig ryggsäck kul att testa nått annat också :)
Detta kräver dock att jag köper en längre sjal.. Tråkigt att behöva göra det liksom :angel:

Oerhört tråkigt :D

Oerhört tråkigt :D

Det va så tråkigt att jag kände att jag va tvungen att göra det fort för att inte dra ut på lidandet :D
Har funderat länge på en till sjal så detta va en bra motivation... Dock skulle jag egentligen ha en 3:a i bomull, blev en 6:a i bomull/lin jag kommer trassla in mig fullkomligt :angel:

Idag är en speciell dag! Vår älskade stora N fyller 6 år :heart

Igår hade vi släktkalas med legotårta, skattjakt med uppdrag och pinjata med godisregn! Han hade en toppendag! Idag på morgonen firades han av oss med sång, chokladbakelse och paket! En mycket lycklig liten kille!

Nu är vi på väg i finkläder till yngsta "brorsans" dop! Vårt tredje gudbarn, våra bästa vänners trea, vårt hjärtebarn! Armband från hjärtebarnsfonden är på :heart Vi är så oerhört tacksamma över det här dopet! Vi blir 9 personer framme vid dopet :D Hela familjen!

Hoppas ni andra har en härlig dag :heart

Mvh Miks

Jag behöver lite hjälp...
Vi ska ha namngivningsceremoni hemma. MEN jag tycker ceremoni låter alldeles för formellt eftersom vi inte tänkt göra något speciellt mer än att bjuda hit folk på fika och smörgåstårta (och alla är så nyfikna på hur vårt nyrenoverade hus ser ut).
Namnfest? (låter som det ska vara värsta partyt här? :D ).
Namnkalas? (bäst av alla hittils tror jag?).
Namngivelse? (här känns det lite som ceremoni att man ska ge och ha något speciellt under dagen).
Välkomstfest? Välkomstkalas? (Det känns ju ändå som det är lite sent eftersom det kommer vara cirka åtta månader efter att han kom! :D ).
Hjälp! :D

Vi ska ha namngivningsceremoni hemma. MEN jag tycker ceremoni låter alldeles för formellt eftersom vi inte tänkt göra något speciellt mer än att bjuda hit folk på fika och smörgåstårta (och alla är så nyfikna på hur vårt nyrenoverade hus ser ut).
Namngivelse? (här känns det lite som ceremoni att man ska ge och ha något speciellt under dagen).
Välkomstfest? Välkomstkalas? (Det känns ju ändå som det är lite sent eftersom det kommer vara cirka åtta månader efter att han kom! :D ).

Vi hade välkomstfest, alla fattade grejen :)
Vi var 20 pers + barn. Jag och min man hälsade alla välkomna till festen, och sedan sa vi några ord om att John är fantastisk och underbar och att vi är glada att han är omgiven av så mycket kärlek från familj och vänner (typ) och sen utbringade vi en skål. Efter det var det mingel och snittar och mängder av popcorn och jordgubbar. Hade det inte ösregnat så hade vi haft en tipspromenad och en krocketmatch också :up:

Vi hade tagit fram små kort och kuvert, så alla fick skriva en välkomsthälsning, tips på vägen eller ett kärleksbrev till John. Kidsen ritade teckningar. Det var uppskattat av gästerna och vi fick ett perfekt förpackat minne från dagen :D

Vi hade välkomstfest, alla fattade grejen :)
Vi var 20 pers + barn. Jag och min man hälsade alla välkomna till festen, och sedan sa vi några ord om att John är fantastisk och underbar och att vi är glada att han är omgiven av så mycket kärlek från familj och vänner (typ) och sen utbringade vi en skål. Efter det var det mingel och snittar och mängder av popcorn och jordgubbar. Hade det inte ösregnat så hade vi haft en tipspromenad och en krocketmatch också :up:

Vi hade tagit fram små kort och kuvert, så alla fick skriva en välkomsthälsning, tips på vägen eller ett kärleksbrev till John. Kidsen ritade teckningar. Det var uppskattat av gästerna och vi fick ett perfekt förpackat minne från dagen :D

Tack! :D
Vi hade först tänkt grilla men man vet ju aldrig hur vädret är och sen vore det skönt om man fick hjälp av sin andra hälft lite mer än att han ska stå fast vid grillen i en timme eller så. :D

Jag har ärligt talat inte alls fattat poängen med just namngivningsceremoni. En sak vore väl om föräldrarna hade väntat med att avslöja namnet tills dess men så är det väl sällan. Precis som du skriver blir det ju knasigt att kalla det ceremoni om det man gör är att äta tårta :D Samma sak att ha en namnfest, om man inte har några övningar runt barnets namn.

Välkomstkalas är väl utmärkt! För det är väl just välkomna barnet till släkten/vänkretsen man vill göra :)

Idag har jag varit på shoppingtur helt själv, A och pappa lämnade av mej i Manchester och åkte till farmor o farfar, så skönt det har varit. Saknar ju min älskade unge men att bara få vara själv är rätt skönt. Ska bli intressant att se hur A reagerar när jag kommer tillbaka, vi brukar ju inte vara ifrån varandra.

Efter ett halvår är mornarna med John fortfarande det bästa jag vet. Han är så mysig! Varm och gosig och glad :love: Jag förlåter honom alltid för natten på direkten när han vaknar med ett leende och ligger och småpratar för sig själv en stund. :angel:

Vi kan ha morgon i sängen i flera timmar :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30