Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Jag hade ju storasyster som inte var tidig med något alls utan sen med allt utom vissa saker som hon var tidig med så jag förstår hur du kanske känner.
Denna gång tar jag det mycket lugnare för hur vi än vrider och vänder på saker så kommer inget av våra barn i tråden ligga på golvet resten av livet och aldrig sova hela nätter :)

Håller med :)
Med första barnet jämförde man nog lite mer men nu är det mer avslappnat och jag vet ju att hon som sagt kommer kunna allt det där tillslut :)
Att det känns som en hets i tråden är nog att de flesta uppdaterar när nåt framsteg hänt. T.ex skrev jag om grötpremiär igår och att lillan börjat sitta mer och mer stadigt själv idag. Hade hon inte gjort något av det där nu så hade jag ju inte skrivit om det heller :D Man får försöka sluta jämföra på det sättet utan mer jämföra och konstatera att alla barn är olika men lika normala för det.

Idag hade jag med mig mamma till stallet som underhöll bebis medans jag red. Så underbart skönt! Och det gick så bra, oväntat bra! Kunde ägna mig helt åt hästen med undantag för en kissning innan utsläpp. Men mamma fick slita hårt med underhållningen, och tog inte på sig selen, så hon får skylla sig själv om hon har ont i armarna imorrn...

Håller med :)
Med första barnet jämförde man nog lite mer men nu är det mer avslappnat och jag vet ju att hon som sagt kommer kunna allt det där tillslut :)
Att det känns som en hets i tråden är nog att de flesta uppdaterar när nåt framsteg hänt. T.ex skrev jag om grötpremiär igår och att lillan börjat sitta mer och mer stadigt själv idag. Hade hon inte gjort något av det där nu så hade jag ju inte skrivit om det heller :D Man får försöka sluta jämföra på det sättet utan mer jämföra och konstatera att alla barn är olika men lika normala för det.

Ja det är ju väldigt speciellt med första barnet, jag var känsligare och mer osäker. Jämförde gärna med andra barn och fick alltid höra hur glad jag skulle vara för att jag hade ett "satt barn sitter" (hon rullade i princip aldrig utan lärde sig att sitta tidigt och satt där, lääänge) och hur skönt det var för mig att inte ha ett barn som gick som jag var tvungen att jaga.
Denna gång kan jag ta sakerna med ro men är samtidigt lite mer otålig för jag vet hur skönt det är med ett barn som sitter som exempel. Tänk att få sätta honom på golvet istället för lägga honom på mattan så han tuggar på allt katthår i den ;)

Ja det är ju väldigt speciellt med första barnet, jag var känsligare och mer osäker. Jämförde gärna med andra barn och fick alltid höra hur glad jag skulle vara för att jag hade ett "satt barn sitter" (hon rullade i princip aldrig utan lärde sig att sitta tidigt och satt där, lääänge) och hur skönt det var för mig att inte ha ett barn som gick som jag var tvungen att jaga.
Denna gång kan jag ta sakerna med ro men är samtidigt lite mer otålig för jag vet hur skönt det är med ett barn som sitter som exempel. Tänk att få sätta honom på golvet istället för lägga honom på mattan så han tuggar på allt katthår i den ;)

Haha ja men så är jag också! Skönt den dagen man kan sätta ner som sagt ;)

Min mini har varit tidig med andra saker. Det en är sen med är en tidig med något annat.
Han har visat sitt vackra leende sen han var tre veckor och skrattat strax efter det. :)

Jag har som sagt slutat jämföra, alla utvecklas olika.

Är med i en grupp på FB där en var halvt galen över att hennes barn på tre månader inte alls kunde sitta upp själv, inte kunde rulla runt från mage till rygg och tvärtom och sånt. Hon trodde på riktigt att hennes barn hade någon sjukdom. :eek:

Jag tycker bara det är roligt att läsa om allas framsteg vad det än är, det är otroligt vad de lär sej under första året.

Är med i en grupp på FB där en var halvt galen över att hennes barn på tre månader inte alls kunde sitta upp själv, inte kunde rulla runt från mage till rygg och tvärtom och sånt. Hon trodde på riktigt att hennes barn hade någon sjukdom. :eek:

Det där är riktigt skrämmande kan dom ingenting om barnsutveckling?! Snacka om att knäcka en stackars mamma, att kritisera andras barns utveckling är så ***** lågt och fult :mad:

Tur vi är åt andra hållet och glädjs åt alla bebisarnas framsteg va än det är.

Jag tycker bara det är roligt att läsa om allas framsteg vad det än är, det är otroligt vad de lär sej under första året.

Det där är riktigt skrämmande kan dom ingenting om barnsutveckling?! Snacka om att knäcka en stackars mamma, att kritisera andras barns utveckling är så ***** lågt och fult :mad:

Tur vi är åt andra hållet och glädjs åt alla bebisarnas framsteg va än det är.

Fast jag tror det var mamman själv som hetsade om att hennes barn inte kunde något vid tre månader.

Det var mamman själv som trodde barnet var sjukt/utvecklingsskadat eftersom den inte kunde sånt... Herregud vad stressig!

När jag var liten "behövde" man inte kunna läsa och sånt när man började första klass men nu känns det nästan som de bör kunna det? Hört att andra föräldrar med barn i skolåldern nämna det.

Det var mamman själv som trodde barnet var sjukt/utvecklingsskadat eftersom den inte kunde sånt... Herregud vad stressig!

När jag var liten "behövde" man inte kunna läsa och sånt när man började första klass men nu känns det nästan som de bör kunna det? Hört att andra föräldrar med barn i skolåldern nämna det.

Jag läste lite tokigt ;) men då är det ju värre stackars unge.

Går man inte till skolan för att lära sej lösa längre?

Den känslan får jag också att de ska kunna läsa och skriva men det är inte så. I förskoleklass (6-åringar) börjar de lite med siffror och bokstäver som jag har förstått men inga krav på att varken kunna läsa eller skriva.
Föräldrar är generellt duktiga på stressa både sig själva och sina barn att de ska kunna en massa saker och de ska ha massor mer aktiviteter efter skolan (och förskolan).

Jag håller på att ladda över bilder, och jag delar med mig av några :D

Här är vi!
Rätt lika, sägs det :D

image18.jpg

Här kör han lite BLW :angel:
image9.jpg

Här har vi bildbevis på helgens barnmatsbonanza...
image8.jpg

image2.jpg

Nöjd onge äter gröt ur klämpåse, Ivan övervakar och är redo att rycka in om det behöver städas:
image3.jpg

Som sagt, Ivan är alltid redo att städa och är MYCKET intresserad av allt som John äter. John är bara glad.
image20.jpg

Billy är också barnvakt, bara inte lika hungrig:
image36.jpg

Jag håller på att ladda över bilder, och jag delar med mig av några :D

Här är vi!
Rätt lika, sägs det :D

image18.jpg

Här kör han lite BLW :angel:
image9.jpg

Här har vi bildbevis på helgens barnmatsbonanza...
image8.jpg

image2.jpg

Nöjd onge äter gröt ur klämpåse, Ivan övervakar och är redo att rycka in om det behöver städas:
image3.jpg

Som sagt, Ivan är alltid redo att städa och är MYCKET intresserad av allt som John äter. John är bara glad.
image20.jpg

Billy är också barnvakt, bara inte lika hungrig:
image36.jpg
Han ät supersöt!

Outfiten på sista bilden var himla fin! Vart har du hittat kläderna?

Mvh Miks

Han ät supersöt!

Outfiten på sista bilden var himla fin! Vart har du hittat kläderna?

Mvh Miks

Tackar!
Kaninbodyn är från vinterrean på Åhlens (flickavdelningen såklart...) och brallorna är "magiska haremsbyxor" som är sydda av Anna Hertzman, köpta via instagram. Det finns säkert fler som syr i det tyget (det kommer från Nosh).

Tackar!
Kaninbodyn är från vinterrean på Åhlens (flickavdelningen såklart...) och brallorna är "magiska haremsbyxor" som är sydda av Anna Hertzman, köpta via instagram. Det finns säkert fler som syr i det tyget (det kommer från Nosh).
Tack! Lät ju bli svårt att hitta bodyn nu då :( Men byxorna ska jag kolla in! :up:

Mvh Miks

Jag och en kompis körde Stockholm-Ullared tur och retur igår! Vi åkte vid 05:00 och kom hem vid 2 på natten! Lite lagom trött idag ;)

Barnkläderna var inget att hurra för tyckte jag. Köpte några basplagg till lilla C. Till stora N köpte jag nästa storlek i Pierre Robert kalsonger 2 pack för 49. Kostar 119 hemma på Coop!

Däremot gick jag kanske lite bananas på leksaksavdelningen. Köpte brädspel, lego, böcker och skolstartskit till stora N. Till lilla C blev det fina leksaker från Lamaze, Brio och play n gro! Sen köpte jag en åk-mus från wheely bug. Så himla söt! Fick även köpt två doppresenter, två födelsedagspresenter samt har fyllt på födelsedagslådan!

Känner mej nöjd men lite fattig :angel:

Mvh Miks

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025