Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Här är allt som vanligt, knappt ens sammandragningar längre, de som kommer är korta och inte särskilt intensiva :meh: ska till bm imorrn, får väl se om det blir tal om någon hinnsvepning eller nåt. Har liksom bara gått två dagar över tiden och det känns redan hopplöst, kommer inte komma nån bäbis :p

Sega bebisar här i tråden ;) Jag som kikar in hela tiden och bara väntar på att någon ska vara inne på förlossningen ;) :)

Usch och fy vilken hemsk natt! Har inte kunnat sova mer än ca 3-4 tim. Har haft så fruktansvärt ont i fogarna i ryggen så låg bara och grät i princip. Sen blev de ju inte bättre av att dottern inte ville sova heller så fick bära runt en del på henne också. Och jag tog den sista alvedonen vi hade hemma så fasar för hur den här natten kommer bli :nailbiting:
Ni som har tens, hur har ni fått tag på de? Har berättat om mina foglosningssmärtor för min bm, men hon är rätt seg (och inte speciellt bra heller) så har inte fått nå vettigt svar av henne vad jag ska göra.

Sen kan jag inte direkt ta det lugnt nu heller för jag måste hinna baka en massa till dotterns 1 års kalas. Gick ju inte riktigt som planerat eftersom magsjukan hälsade på här, men äntligen är dom friska igen. (Jag klarade mig från skiten :D ;))

Ja sega bäbisar är det sannerligen :p

Min bm skickade en remiss till en sjukgymnast som jag fick tid hos, sen hyr jag den genom vårdcentralen! Så är din bm seg kan du säkert ringa och prata själv med en sjukgymnast :)

Jag fick min från sjukgymnasten, först lånade jag en och nu har jag en utskriven som hjälpmedel som jag får ha så länge jag behöver :)

Fortfarande sammandragningar mer eller mindre konstant. Har badat precis men inte hjälpte det. Mannen hjälpte mig ur badet och då fick jag en sammandragning så att han tom kunde se det på magen.

Bebis buffar och knuffar så det känns som om han försöker ta sig ut genom min ljumske. Funderar på om man kan skicka in en karta, för uppenbarligen hittar han inte riktigt rätt :p

Kombinerat med detta mår jag riktigt illa och har ingen aptit alls. Ska sluta googla så mycket för enligt nätet är kan det vara ett tecken på att något är på g :nailbiting:

Imorgon dags för bm och ev hinnsvepning. Inga förvärkar men periodvis mkt molvärk och tungt. Börjar ge upp! Kul när alla appar säger att man passerat bf...

Har som tur är inte gått ut på Facebook med att jag är gravid så inte så mkt tjat om bebis kommit...

Den där eviga frågan "Har du inte fött än?" ... Fifan vad trist det måste vara att få höra den. Och när t o m apparna talar om för en att man borde ha fött.:p

Jag vet inte hur din omgivning är men när folk tjatar om att man inte fött än så får man väl svara som Mia i Solsidan "Det är ingen bebis kvar där inne, det är bara moderkakan. Hämta en rostfri skål så ska vi nog se att den kommer ut snart".:D

Vad är en hinnsvepning egentligen? Har hört talas om det och får väl googla antar jag.

Edit: Nu vet jag. Man ska visst t o m kunna göra det på sig själv.

Senast ändrad:

Vad är en hinnsvepning egentligen? Har hört talas om det och får väl googla antar jag.

Gör det så kan du också få detaljerade beskrivningar på hur man utför en på sig själv :wtf:

Det är tydligen så att man lossar fosterhinnorna från livmoderväggen genom att svepa med fingret. Lät obehagligt tyckte jag men hjälper det så antar jag att det är värt det! :)

Känns förresten att jag hållit igång idag. Först modelljobb på konstskola på fm och sen mata hästar och longera hästar. Främre fogen gnisslar lite. Det har den ju gjort från v 5 eller nåt. Då ville den inte vara i min sadel. Nu känns det lite grann när jag går. Men inte värre än att jag står ut.

Det känns också som att barnet sjunker lite i bäckenet. Dunkar ner mer i fjuttiluttan.

Jag har i säkert två veckors tid fått så kraftiga sammandragningarså jag kan knappt gå i huset längre, bara sitta ner, förutom ngn enstaka dag som jag kännt mig pigg. Idag har jag blivit sittande vid köksbordet i princip. Magen är stenhård strax under brösten, vilket trycker och gör det lite svårt att andas. Kännt mig deprimerad idag av rörelsebristen.

Min mage är också stenhård + att jag bär bäbis högt, har ju inte gjort underverk för flåset direkt!
Just nu vill jag inget hellre än att ha sammandragningar, eller vad som helst som tyder på att det är på g! Inte varje dag man längtar efter jag-tror-jag-kommer-dö-smärta :meh:

Visst är det lustigt, att man kan längta efter en sådan sak!

Som tur är har min bebis sjunkit ner en del så nu kan jag sitta normalt igen, mycket skönt! :)

Kommer nog ångra den längtan när man är sisådär 7-9 cm öppen :p

Kan bäbis ha hittat lite rätt därinne kanske? :)

Han sjönk ner för ngn vecka sedan, när jag trodde att han vänt sig. Nu är jag tveksam till hur han ligger, känner rumpan ganska högt upp till vänster men kan också känna något till höger. Jag tror han ligger med huvudet ner mot min högra ljumske men är verkligen inte säker. Å andra sidan så kan jag för mitt liv inte fatta vad jag skulle känna om det var så att huvudet var neråt, då måste han ha värsta puckelryggen eller nåt :p

Kommer nog ångra den längtan när man är sisådär 7-9 cm öppen :p

Kan bäbis ha hittat lite rätt därinne kanske? :)

Man ångrar sig och vill åka hem och strunta i alltihopa redan vid 1 cm kan jag säga. :D Om man nu som jag har pinvärkar redan då. Sen finns det ju de som knappt känner nåt förrän de är helt öppna. Vad det nu är för übermänniskor. ;)

Mindre molvärk och sammandragningar här också. Ibland är magen stenhård i lång period men idag mjuk som vanligt. Bebis väldigt lugn så inatt låg jag vaken ett par timmar och läste och petade lite på magen för att få reaktioner. Ska som sagt var till bm idag så då får hon lyssna ordentligt. Jag har ju en vän vars bebis dog i magen precis innan förlossning för ett år sen och det sitter i bakhuvudet på mig och gör mig orolig.

Annars så blir det lugnare nu med dottern på dagis och mannen på jobb, helgerna har varit väldigt intensiva.

Mina foger håller sig ok som de gjort sen bebis fixerade sig men däremot så bråkar en höft så illa att jag periodvis inte kan gå alls. Är själv med hästarna idag också och sex boxar att mocka. Får se om jag ringer min snälla mamma och ber om hjälp...

Hemkommen från bm som kände efter och gjorde en hinnsvepning. Jag är öppen ca 2 cm men det är vanligt när det är andra barnet så jag kan gå så länge till. Har fått en tid lörd 18/1 för planering av igångsättning om jag inte fått innan dess. Men det är fan så långt dit känner jag.

Åkte till affären och trösthandlade choklad och lite annat gott. Nu ska jag vila mig innan jag ska ge mig på stallet!

Enda roliga att bm kände på bebisens huvud. Då blir det verkligt, det är ett huvud där inne! ;)

Hoppas hinnsvepningen ger effekt :)

Jag har fortfarande sammandragningar men mycket färre än igår. Bebis stökade runt så mycket igår kväll att jag var säker på att han skulle ha vänt sig. Hela magen böljade fram och tillbaka och det sparkade och drog åt alla håll och kanter. Men nej då, rumpan kvar till vänster och idag kände jag mycket tydligt ett huvud till höger :(

Då har man landat hemma igen efter en låååång eftermiddag! Började med besök hos BM, det positiva därifrån var att bäbis äntligen fixerat sig :)
Det negativa var mitt blodtryck som låg på 95/144. Har haft lite småbråkigt tryck genom hela graviditeten men de senaste dagarna har det inte velat sjunka ordentligt trots vila (har egen mätare hemma). BM ringde förlossningen för att rådgöra och de ville ha in oss för koll.
Sagt och gjort, vi åkte in och fick börja med att göra en ctg-kurva. Kurvan såg jättefin ut, hade heller ingen äggvita och blodproverna såg fina ut, även trycket sjönk till 82/124 efter ordentlig vila! Så det är bara att fortsätta bänka sig i soffan och ta det väldigt lugnt tills bäbis behagar titta ut :)

SKönt att blodtrycket sjönk! Men visst måste du ha råkat vända på siffrorna? Jag har ju blodtryck på 130/70 och att ha 144 i undertryck är så supermycket!

Haha, ja självklart måste jag gjort det :p annars hade jag nog varit inlagd om det var undertrycket! Lär mig aldrig vilket man säger först O_o
Men ja, det var skönt att allt såg bra ut, bara att återgå till väntandet!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 352
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg
  • DIY hästvård