Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Jag tänker att det höga är först, annars är det allvarligt :p

Ska du in på koll igen snart eller vad händer nu?

Det ska jag försöka lägga på minnet o hoppas det fastnar :p

Har tid om en vecka för ett UL om bäbis är kvar i magen, är då i v 41+3 och då är det rutin här att kolla tillväxt, fostervatten osv, sen kommer de givetvis kolla blodtryck också. Har ju en mätare hemma så jag ska ha lite egen koll och sen vara uppmärksam på huvudvärk, ögonflimmer mm :)

Nej inte än, men jag antar att det kommer upp på UL-et om jag kommer så långt! Hade ju tänkt fråga om det idag, men det kom lite annat ivägen :cautious:
Hade bäbis varit påverkad på nåt sätt eller jag visat andra tecken på Hf så kan jag tänka mig att det blivit en diskussion, men nu såg allt så pass bra ut och det bästa är ju att det kommer igång av sig självt :)

Skulle nog säga att du har ett riktigt bra blodtryck! Är där i trakterna jag brukar ligga som ogravid :)

De vill att man ska ha ett tryck under 140/90, men helst betydligt lägre såklart. För lågt är ju inte heller bra, men där vet jag inga värden!

Lätt att somna nu liksom O_o gick inte att ta miste på att det var slemproppen, däremot tror jag inte det var hela, var inte jättemycket, men det händer NÅGOT ivarjefall! :p

O där gick proppen :o

Grattis!

Då är det nog något på gång i alla fall.

Jag tror mitt barn har fått antingen sprättsjukan eller så en enorm hicka. Det bara sprätter till var tredje sekund nere i bäckenet. Hoppas det är hicka och inget farligt.

Har ni andra köpt mycket till era bebisar redan?

Jag är precis lika tråkig och ointresserad som förra gången av att köpa bebiskläder. Det finns ju kläder här till den så den behöver inte frysa. Fast jag ska beställa garn och sticka en overall till den i alla fall.

Nja det är inte mycket jag köpt. Några enstaka bodys, byxor och pyjamasar (på loppis) samt fleeceoveraller (sonen är född i juni). Sen en sängmobil och en åkpåse för bilstol. Har nog inte köpt något nytt alls till den nya. :o

Igångsättning den 21 jan för mig om inget händer. Ingen effekt av hinnsvepning igår... Lika bra att ställa in sig på den 21:à... :(

Jag hade ju kläder sen barn 1 men har kompletterat med lite varmare kläder. Är ju typiskt att kylan kommer nu!!

Vi har köpt ganska mycket kläder, mest eftersom vi inte hade något alls innan. Babyskydd, spjälsäng och liknande finns dock så det har vi redan :)

Sedan är det första barnbarnet på min sida av familjen så båda mina föräldrar tycker det är superkul att köpa saker :) Det gör att vi har fått skötbord, vagn och en hel massa andra saker från dem :D

Kvar att köpa är saker som behövs när bebis kommer, typ blöjor och sånt men tänker att det är långt kvar tills det behövs

Vi har köpt en hel del, är ju första barnet så det mesta behövs ju :) har även fått en hel del av syster och andra bekanta så vi har det allra viktigaste hemma ivarjefall!

Annars går vi mest och väntar fortfarande :meh:

Jag har haft som mensvärk under kvällen som kommer och går, kan det vara förvärkar? Börjar på ena sidan, sprider sig över magen och tar i under några sekunder (kanske 10-15) för att sedan släppa. Nu verkar det ha gett sig dock.

Fick akupunktur på morgonen men det var väl inte så mycket att ha. De kan ju inte heller hjälpa till mot smärtan i framfogen utan bara bakfogen och där hjälper tensen lika bra. Pratade även med vc om smärtstillande men fick en telefontid på måndag med en familjeläkare. Hoppas de kan komma med bra idéer :)

Annars har jag ikväll igen haft en diskussion med mannen om hur vi ska lägga upp våren. Han har 3 små barn sedan tidigare (3, 5 och 7 år) som bor hos oss varannan vecka. Jag tycker att vi skulle kunna bestämma att den här våren har de inga schemalagda aktiviteter som dans/simskola utan vi får ta livet lite som det kommer. Barnen är här varannnan vecka och den vecka de inte ä rhär är det inte ovanligt att min man jobbar 4 kväller/vecka. Känns sådär om han varannan vecka far runt med sina barn på aktiviteter och andra veckan jobbar 8-21... Dessutom menar han att eftersom jag är hemma måste det vara jag som tar nätterna. Ser framför mig hur jag kommer kollapsa någon gång i april... Men det verkar han inte alls förstå, utan det är väl bara att tuta och köra...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 352
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka