Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Iiih, jag tror jag skippar det! :nailbiting:

Tror jag precis hade min första känning som kan benämnas som förvärk! Gjorde iofs inte ont direkt, men det sög på rejält i magen och framförallt höll det i sig i minst en halvminut, har jag INTE känt förut! :eek:

Nej nej, greppar inte halmstrån eller så :p

Jag tror dom tänkte på att den kan bli påsprungen kanske? och det förstår jag.

Ah, det har jag inte ens reflekterat över att det skulle ske. Å andra sidan står vagnen antingen ute eller i en egen gång dit inte hästarna kan ta sig. Dessutom är det sällan jag har hästarna inne när han är med (stall hemma).

Åh vad gott med fanta! Annars är det ganska bra just nu, är inte alls särskilt sötsugen, utan mer på frukt i olika former. Men lite fanta skulle inte vara fel! :p

ja med eget stall är det lite lättare, då behöver man iaf inte ha koll på alla andra så att säga :)

*knapplån*
Tror också man kan bli förändrad och gå in på 100% när det väl gäller, men så länge som det är ens eget val och inte ett påtvingat val så är det ju helt okey :) jag har inte en aning om hur jag reagerar, jag kanske också gör det, men som sagt, bara det är frivilligt och inte påtvingat av andra :)

Jag köpte en sodastream fanta så jag kunde dricka väldigt mycket...haha...
kändes snällare mot magen än jouice (hej hej halsbränna då..) :D

Jag kan varken dricka juice eller kolsyrat så fantan får nog fortsätta vara en fantasi.

Kan tyvärr inte ens äta clementiner som jag älskar men ska nog stå ut med lite halsbränna ikväll för de ligger ju där i skålen och ser så otroligt goda ut! :p

*kl

åh vad sur jag blir om det är "falska" känningar nu! har legat o haft smärtfria sammandragningar i nån timme o var precis uppe o gick, o jävlar i havet vilket tryck det var i magen! :eek: meeeen, det gjorde inte ont, bara för att man vill det :meh:

Jag känner samma som du, sitter i soffan och har ordentliga sammandragningar mest hela tiden. De gör inte ont men tar i ordentligt. Tyvärr ligger ju bebis med huvudet mot min högra höftbenskam så trycket blir värst där och börjar bli ordentligt öm. Känns dessutom som om jag ska kissa på mig vid varje sammandragning. Det ÄR kul att vara gravid, eller hur var det nu? :p

jo men visst är det roligt :p har ju BF idag, är väl för bra för att va sant om det skulle va på G!

Jag har ju ett bra tag kvar till bf så tycker du får ta och klämma ut ungen nu så det blir min tur! För om det bara är att knipa när man vill är det väl bara att klämma ut den när man vill? ;)

Hmm, blev nästan lite intensivt där ett tag, började faktiskt göra ganska ont under sammandragningarna! Var dock svårt att avgöra om det kanske var bäbis som tröck på något olämpligt då han var ganska sjövild O_o

Nu har det dock klingat av igen, såklart :meh:

Det kommer lite småvärkar här också. Men det är inte dags än. Precis som förra gången har jag smärtor och tryck ner i onämnbara regioner fast förra gången började det tre veckor innan förlossning, jag har sex veckor kvar nu. Men eftersom jag är gammal tant och det inte är första barnet så får man väl räkna med att besvären kommer tidigare. Det ilar i främre fogen emellanåt men hittills har jag varit rätt förskonad från bråkande bäcken och det är jag ytterst tacksam för.

Mitt järnvärde var ju inte toppen sist. Var nere på 107 före jul och vad det var efter jul vill jag inte veta för jag har inte varit så pigg. Nu har jag skärpt mig med att ta järntabletterna igen så det ska väl gå att få rätsida på mitt järnvärde.

Kan man göra något åt den här förbannade foglossningen? Tänkte smärtstillande eller amputation? Har så otroligt ont i framfogen idag att jag gråter och nästan kräks av smärta när jag måste göra något annat än bara vara helt stilla. Är det bara att stå ut?

Kryckor har jag men de hjälper knappt, måste ju ändå röra lite på benen för att ta mig någonstans. Kul om det ska vara såhär i 6 veckor till?!

Amputation är nog det enklaste alternativet :D
skämt åsido, nu har jag inte haft så ont som du har, men framfogen är ett jäkla otyg! Har en TENS-apparat som varit en gudagåva för ryggen, men hur i h*****e kan den hjälpa framtill, är ju lite saker ivägen! :cautious:

Annars har de känningar jag hade igår klingat av nästan helt, har lite sammandragningar fortfarande men inte alls som igår :( kommer ju bli ett monster här hemma om det drar ut för mycket på tiden, stackars sambo

Men precis, kan ju inte gärna sätta tensen på framfogen :p

Mannen åkte iväg för att handla och jag skulle vara själv med barnen en kort stund. Slutade med att jag låg och grät på soffan och sötaste lilla treåringen hämtade en kräkspåse åt mig och stod sedan och klappade mig på huvudet och försökte trösta :love:

5-åringen som hittills varit ett typiskt mellanbarn och gjort allt man bett henne om har nu kommit in i en underbar trotsperiod. Allt man säger möts av "nä" och "jag vill inte" kombinerat med ett totalt sammanbrott med gråt och ylande på golvet. Precis vad jag orkar med just nu :banghead:

Hur går det för dig?

Jag har ikväll nästan konstanta sammandragningar och ett tryck neråt. Har svårt att tro att något är på g, för det borde göra mer ont. Nu tar det i ordentligt, sådär att jag får stanna upp och andas, men gör egentligen inte ont. Hoppas det lugnar ner sig under kvällen/natten :)

Imorgon dags för bm och ev hinnsvepning. Inga förvärkar men periodvis mkt molvärk och tungt. Börjar ge upp! Kul när alla appar säger att man passerat bf...

Har som tur är inte gått ut på Facebook med att jag är gravid så inte så mkt tjat om bebis kommit...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 352
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg
  • DIY hästvård