Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Uppdaterar listan då vi fick ett datum för BF nu på vårat ultraljud.
Vår bebis (tack och lov så var det bara en bebis!) levde rövare därinne & for omkring! Sög lite på tummen också ;)
Det är fascinerande hur livliga de är så tidigt!! (v12)
Känns lugnare nu när man fick se lilla grodden leva om därinne :D

December
1 - Sapfo
10 - Mustasukka- fjärde barnet
22 - uva - andra barnet
23 - SusieQ - första barnet
30 - Karolajna - första barnet
31 - escade - första barnet

Januari
? - snna - första barnet
3 - westernsuzie - första barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
6 - saint__anger - första barnet
14 - Zody - andra barnet
14- Numma - andra barnet
15 - Fibusen - Första barnet
22 - Trulsan - första barnet
23 - trazel - andra barnet
28 - Chambery - första barnet

Februari
18 - Nisse - andra barnet
18 - tessiem - tredje barnet
? - Linduzz - andra barnet

Skönt att ultraljudet gick bra :)

uva: Det är nog sötare med såpbubblor än döskalle-look-alike? :p Men visst är det häftigt att få se de små liven? Det gör hela graviditeten mer verklig på något sätt.

KL

Uppdaterar listan:

December
1 - Sapfo
22 - uva - andra barnet

Januari
? - snna - första barnet
3 - escade - första barnet
3 - westernsuzie - första barnet
14 - Zody - andra barnet
14- Numma - andra barnet

Februari

KL

Nu har jag varit på ultraljud!! Och det gick BRA :) Var så sjukt nervös och nojig innan så jag sov asdåligt i natt, men nu känns allt jättebra. Så himla kul att se att det faktiskt är en liten varelse där inne!! :love:

Bebin låg på sidan med rumpan uppåt och huvudet ner. Först låg den helt stilla och såg ut att sova, så barnmorskan puffade lite på min mage. Då vaknade ungen och sträckte på sig, sen började den boxas som en galning med händerna och vifta med benen :D Barnmorskan kollade att bebins mage och navelsträng såg bra ut, mätte och kollade huvudet, urinblåsan, armar o ben. Allt såg bra ut, tack o lov! Jag låg där livrädd och trodde hela tiden att hon skulle säga att nåt såg ut att vara fel. Fick ett nytt beräknat datum: 4 januari istället för 3 januari som de räknade ut på MVC :D

Igår och idag har den lilla rackaren börjat sparkas och röra på sig på riktigt förresten, har känt det flera gånger utanpå magen också! Min sambo har dock inte lyckats tajma in någon spark ännu, så han är lite purken för det :D

Uppdaterar med nya datumet :)

December
1 - Sapfo
22 - uva - andra barnet

Januari
? - snna - första barnet
4 - westernsuzie - första barnet
14 - Zody - andra barnet
14- Numma - andra barnet

Februari

Vad härligt att det gick så bra :)

Ja det är sååå himla härligt, är så otroligt glad :)

Shit vilken chock på nåt sätt förresten! Jag som precis har fattat att jag faktiskt ÄR gravid, men på nåt sätt har det inte riktigt gått fram att det är en liten BEBIS som ligger inne i MIN MAGE!! En varelse som ligger där och boxas och sträcker på sig utan att jag kan kontrollera den :D haha, sjukt!

Haha, precis så kände jag! Äntligen fick man bevis :D min sambo har inte känt sparkar än. Jag känner tydligt när jag har handen på magen, men det kan ju bero på att jag känner inifrån samtidigt. Mitt humör svänger värre än en berg-och-dalbana nu! Stackars sambon tror det är hans fel, och jag blir mer sur då :p hormoner!

Så nu har även jag varit på ultraljud, så himla skönt att ha det gjort. Allt såg bra ut och hon tyckte det såg ut som en flicka där inne. :)

Beräknat datum ändrades inte så mycket, bara en dag till 30/12

December
1 - Sapfo
22 - uva - andra barnet
30 - Snna - första barnet

Januari
14 - Zody - andra barnet
14- Numma - andra barnet

Februari

Vad kul att dte ser bra ut hos alla,själv har jag hela 13 dagar kvar till UL,fattar inte hur jag ska kunna vänta så länge! :p

Har känt lite "nervryckningar" i magen sen nån dag tillbaka,vet inte om det är jusst nervryckningar eller om det faktist kan vara bebis! V 17+2 i dag! :D

Fibusen: Jag har mitt ul den 20e ;)

Och igår började det sprattla för fullt. Eller ja, det rörde sig i magen så brutalt att jag fick svårt att gå ;) från ingenstans. Spännande. Vet inte om jag blivit påverkad av allt prat om tvillingar, men det kändes som om en tryckte neråt och något annat uppåt.... inbillning? Jag vet inte... nu känns ultraljudet längre bort än någonsin :o

December
1 - Sapfo
22 - uva - andra barnet
30 - Snna - första barnet

Januari
9 - Ferrari - andra barnet
14 - Zody - andra barnet
14- Numma - andra barnet

Februari

såg att jag försvunnit från listan...

Vad roligt, vi har också RUL den 20:e! :)

BM ville ha dit mig veckan innan, redan nästa vecka. Men då kör vi inskolning på dagis med sonen, så det passade inte alls. Hon lät lite förvånad när jag bad om senare tid. :D

Har som sagt kännt lite sprattel/buffar,men vet inte om det är bebis,känns så osannolikt att det skulle vara det! Tror inte man fattar riktigt än,och speciellt inte nu när man typ förberett sig på att det gått åt skogen då jag mått jättebra,och inte kännt bebis så förbereder man sig på något sätt på ett dåligt besked,och stänger därför av att det faktist kan vara bebis som känns.
Jättekonstigt tänk,vet inte riktigt hur min hjärna fungerar... :p

Men,har som sagt kännt lite sen i Tis/Ons,då var det lite duttar på vänster sida snett nedanför naveln,kanske 10 cm från naveln,i dag kände jag lite duttar 5-6 cm rakt nedanför naveln. Kan ju vara tex tarmrörelser,vågar inte hoppas att det är bebis,vill hålla mig neutral fram tills jag sett att den verkligen finns och existerar.

Vi fick ju se den i v 9+4 tror jag det var,då sa hon som kikade att allt såg jättebra ut,och att det inte var något som skulle vara konstigt alls,jag har inte fått nån blödning,men finns ju en hel del som fått MA,dvs där graviditeten stannat av utan att stöta ut fostret,så jag vågar inte hoppas förens jag får se att den lever....!

Precis som du beskriver det känns det när min bebis sparkar :) i början när jag var osäker på vad som pågick i magen provade jag att "trycka tillbaka" och vänta på svar. Och visst fick jag buffar tillbaka :D

KL

Igår kväll kunde jag knappt somna. Jag har inte oroat mig ett dugg för hur det ska gå när bebisen kommer. Men nu fick jag för mig att jag inte ens ska kunna mocka till hästen, och försökte komma på en lösning på det mitt i natten :p nu när jag är vaken igen känns det inte som ett problem längre. Skulle det bli kejsarsnitt av någon anledning får man ju ordna med det då.

Nä, nu ska jag och mina kompisar köra till Ullared och förhoppningsvis fynda söta bebisgrejer!! :bump:

Åhhh,hoppas det är bebis då! :love:

Fast jag känner mest av det på eftermiddag/kväll,hoppas det är en morgontrött liten skrutt! :angel::D

Små nervryckningar känns det nog som! ;) Jag hade ju lite svårt att sätta ord på det tidigare. Fast nu har det blivit tydliga sparkar som känns utanpå. Sambon har dock inte lyckats känna än, men det lär bara vara en tidsfråga nu. :)

På tal om morgontrötta barn så sov sonen med lätthet till 10-11 på morgonen när han var 2-5 månader. Bara att amma några gånger på natten så sov vi vidare på morgonen. Vi hade nog kunnat sova längre om jag inte varit tvungen att gå upp och laga lunch till sambon som kom hem och åt. :p
Men han var å andra sidan vaken till 22-tiden på kvällarna. ;)

Han va faktiskt sån redan i magen. De sista månaderna så märker man ju hur de är vakna och sover ofta. Han sov ofta på nätterna och var vaken från lunch och på eftermiddagen en stund. Sen sova han en stund för att sen hålla låda på kvällarna. Redan från innan start så att säga. ;)

Blir spännande att se hur den här lilla kommer vara. Kan ju hoppas att det är en lite morgonpiggare bebis när vi ändå har en storebror som ska upp vid sju på morgonen. ;)

KL
Antingen har jag fått framfall, eller så har jag jävligt lång livmodertapp:confused:.
Ska på inskrivning hos bm på onsdag så jag tror jag ska be honom kika på det då. Hoppas på det senare alternativet för jag vill verkligen inte gå till någon läkare eller gynekolog. Hatar att uppsöka vård :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 323
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar