Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Niveas deo för män. Tror faktiskt att sambon har den.
Ska testas, så slipper arbetskamraterna svimma av min svettdoft :D

Hihi va tvungen att visa det där inlägget för min sambo, för han tycker det är skitjobbigt att jag ibland blir helt psycho och grinar som jag vet inte vad. Han såg lite gladare ut när han förstod att andra har det likadant (eller tom ännu värre :D , jag mår åtminstone inte illa av hans lukt än så länge)

Hehe, jaa min sambo är härdad efter förra graviditeten. Han vet ju att jag blir som vanligt inom ett år iallafall :D.

Jag var ganska hormonstinn och knepig direkt efter förlossningen också. Hade lätt att böla. Ibland bölade jag bara jag tittade på bebisen bara för att jag tyckte att hon var så fin :p.
Ska tillägga att det vanligtvis är väldigt svårt att få mig att gråta.

Wööööööööööööööwwwwwwwww Grattis!!! men då fuskade vi ju båda två om höstbebisar ungefär lika mycket :D

Jag började känna av sammandragningar i v.13 den här gången.
Går in i v.23 imorgon, och kan knappt gå utan att få sammandragningar.
Ömheten i magen känner jag också av. Började för en vecka sen, och håller i sig än. Bm visste inte vad det kunde bero på om det inte är uvi.
Får väl se om jag får svar på odlingen imorgon.

*kl*

Apropå jobbfrågan. Jag är föräldraledig fortfarande med min 18 månaders.
Hade inte klarat av att jobba ändå nu.
Hoppas på sjukskrivning i 1 månad, sen graviditetspenning. Förra gången var det inga problem, och jag har samma brukare fortfarande (pers.ass) fast hon är något tyngre nu, och jobbet är lite jobbigare.

"Skönt" att höra fler som har det så med sammandragningar, då måste det ju klassas som normalt. :p

Åh, vecka 23. Jag längtar dit. Det är ändå nästa magiska gräns efter 12 veckor i min värld. :)

Jag jobbar också som pers.ass,och min BM sa att jag absolut skulle söka om den där havandeskapspenningen som man kan få två månader innan BF. Hur funkar den? Är ju ganska sugen att göra det då jag redan har grymt ont i ryggen (vart hoppad på av en häst en gång så den var redan "trasig") och känner mig helt låst i svank och bäcken. Har nu haft semester under ryggontet men ska börja jobba i morgon, så vi får ju se hur det går. Vill helst inte bli sjukskriven utan vill jobba så länge jag kan,men HP kanske man ska passa på att försöka få igenom?

OM nu havandeskapspengen skulle gå igenom innebär det att jag har typ "bara" 3 månader kvar att jobba,vilket jag tror är alldeles lagomt. Sen kommer vintern med massa snö (vi lär skotta och sköta all snöröjning hos brukaren som bor i hus) så det vore faktist skönt.

Men är det nått som rullar igång på en gång eller finns det risk att man får sitta och vänta på pengarna? Hur svårt kan det vara att få det om man jobbar som pers.ass? Vi jobbar en och en så vi måste alltså kunna fixa allt själva på våra pass,finns taklyft,så inga tunga lyft så,men man ska ju göra "allt",handla,bära matvaror,städa,klippa gräs/skotta snö..... Har hört att det är svårt att bli sjukskriven pga graviditet,men HP kanske är lättare?

Mina magiska gränser var/är v 12 (missfallsrisken minskar),v 20 (då är man halvvägs), v 23 (då kan dom klara sig om man föder) och v 37 (då det räknas som dom är födda normaltid) :D

HP borde du absolut kunna få om du är tillsvidareanställd. Förra graviditeten var jag timanställd och nekades HP, men det löste sig genom att jag jobbade natt sista tiden och ringde ett vaktbolag som lyfthjälp varje gång någon ramlat och ringde ut extrapersonal på övertid varje gång jag blev hotad.

Jag vet folk med betydligt lättsammare jobb (mindre lyft, hot och våld) som fått HP beviljat så jag tycker absolut att du borde kunna få.

Ja,jag är "tillsvidareanställd så länge uppdraget varar",har jobbat där i 3 ½ år.

Vad skönt,men samtidigt lite läskigt... Då har jag ju bara strax över tre månader kvar att jobba! :eek: Shit vad fort det går nu! :p

OM det ser bra ut på UL vill säga,har ju sett bönan i v 10,men inte efter det,så jag kan ju inte vara HELT säker att lill*n finns kvar,men jag räknar med det iallafall! :D

Jag funderar faktiskt också på om jag ska ansöka om HP den här graviditeten. Det är mycket förändringar och omstruktureringar på jobbet och jag tror att det kommer bli mycket tuffare än vi har nu. Det kan ju vara skönt att gå hemma och försöka varva ner och förbereda sig inför förlossningen någon månad i förväg.
Kan nog vara skönt för M att få lite egentid med mig innan bebisen kommer också.

*KL*

Ultraljud om 3h.. är sååå spänd! Hoppas verkligen att allt är bra..

Annars så vill jag skriva under på hormoner som lever Bananas just nu. Igår hade maken & jag bröllopsdag (gifta i 6år, tillsammans i 11) och TYVÄRR inföll den samtidigt med hökörning. Vilket gjorde att maken tillbringade hela dagen på fälten & komn hem på kvällen & då var det att rulla balar för hela slanten.

Fast jag vet att sådant händer & att vi kan fira vilken dag som helst så var ändå gårdagen såååå deppig med bölande & allmänt missnöje.
Suck.

Jag som annars inte brukar bry mig så mkt om firande..

*knappen*

Åååh, jag måste få skriva av mig mina aggressioner nu! Kom till VC och skulle (äntligen) få träffa min vanliga (braiga) läkare igen!

Börjar i receptionen med att jag ska få träffa en annan läkare. Jag tänkte att det spelar ju ingen roll, han lär ju kunna förlänga sjukskrivningen och fixa recept som de inte får byta ut medicinen. Det var ju det enda som skulle göras idag i alla fall. Sagt och gjort.

Kommer in på apoteket och ska hämta ut medicin på nya receptet. Visar sig att läkaren skrivit ut tabletter och inte frystorkade tabletter och de får ju inte byta nåt på receptet... De hade inte något av det hemma i vilket fall, men beställer hem frystorkade och jag ska ringa läkaren och be honom ändra.

Kommer hem och kollar på sjukskrivningen. Inser att det är stora direkta felaktigheter beskrivet i sjukdomsförloppet.

Så Zody - så fort jag rett upp det här med nuvarande VC så kommer vi hädanefter tillhöra samma MVC... :grin:

Uppdaterar listan med nytt datum efter RUL, och passade på att lägga till Sapfo också - hoppas det blev rätt! Förresten escade, vi fick ingen döskallebild - bebisen tryckte ner huvudet så gott den kunde för att slippa vara med på kort - men på den bild vi trots allt fick ser det ut som att den blåser såpbubblor :D. Det är tydligen navelsträngen som kom med som "bubblor" :)

December
1 - Sapfo
10 - Mustasukka- fjärde barnet
22 - uva - andra barnet
23 - SusieQ - första barnet
30 - Karolajna - första barnet
31 - escade - första barnet

Januari
? - snna - första barnet
3 - westernsuzie - första barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
6 - saint__anger - första barnet
14 - Zody - andra barnet
14- Numma - andra barnet
15 - Fibusen - Första barnet
22 - Trulsan - första barnet
23 - trazel - andra barnet
28 - Chambery - första barnet

Februari
18 - Nisse - andra barnet
? - tessiem - tredje barnet
? - Linduzz - andra barnet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 323
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar