Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Usch vad läskigt! :eek:

Hoppas på det senare. Det är ju ändå mycket som förändras där inne, så det är ju inte omöjligt att tappen blivit längre. :)

Jo jag hoppas också att det bara är tappen som vuxit. Framfall känns en aning jobbigare då det ofta brukar åtgärdas via operation.
Iofs har jag hört att det tar längre tid att föda om man har förlängd cervix, men hur svårt lär det inte vara om livmodern hänger ner i slidan då? :crazy:

Jag hoppas verkligen att BM har lust att kika lite därnere.
Han borde hinna med det för jag har ju redan fyllt i allt inskrivningstjafs som man brukar göra under inskrivningssamtalet + att han ju känner mig sedan tidigare så vi behöver ju inte presentera oss för varandra, bara ner med byxan och pang på! :D

Titta INTE på lejonkungen om ni är lite hormonrubbade. Fy fasen vad jag har bölat nu! :cry:
Jag har nog bölat mig igenom hela filmen :crazy:

Efter en liten incident igår så ska jag strax åka in och försöka se om det finns några hjärtljud kvar.... :crazy:

Vart rejält buffad av en häst mot en vägg,hade värk i magen,men har inte haft några blödningar. Dessvärre inget "fladder" heller....Har varit tvärstill! :cry:

Ringde akuten igår kväll eftersom det kändes som jag hade nästan träningsvärk i magen,men dom hade så fullt så dom tyckte att jag tjänade på att ringa BM nu på morgonen och åka in och lyssna efter hjärtljud istället för ett UL,eftersom det ska göras om 10 dagar,ringde BM nu och hon sa också att jag skulle komma in,men att dom inte brukar lyssna på hjärtat förens man gått in i v 20 men att dom skulle göra ett undantag.. Jag går ju in i v 19 på Onsdag,så är det nån som vet om dom brukar avvakta med det för att det kan vara skadligt,eller att det är svårt att höra,eller varför avvaktar dom fram tills v 20? Om det kan vara skadligt för barnet vet jag inte om jag vill.. Och om det kan vara svårt att höra så vill jag veta det först så man inte får panik ifall hon inte hittar det på en gång...

Ska vara där om en timme,så förbannat orolig och nervös...... :crazy: Knappt sovit i natt heller.

Att man inte gör det förrän efter vecka 20 är för att det kan vara svårt att hitta hjärtljuden. :) Min BM försökte förra gången jag var där, i vecka 15 men då hittade hon inga hjärtljud. Nu kände ju jag fladder så jag blev inte så orolig.

Jag har en kompis som fick en spark av hästen rakt över magen. Hon ficken liten kille ett par veckor senare, vad jag vet fullt frisk. Än ligger ju bebisen väl skyddad i livmodern och fostervatten, så det är nog ingen fara.

Håller tummarna för att allt går bra idag! :)

Nej,dom på akuten sa ju att dom ligger så skyddade,så det borde inte vara någon fara,men att jag givetvis fick komma in om jag var orolig,men att det var så himla mycket folk där,så hon tyckte jag tjänade på att ta en alvedon och gå och lägga mig och ringa BM i dag istället,så länge jag inte hade blödningar,och det har jag ju inte haft,men samtidigt så är jag skitnervös... :crazy: Får se hur det går,kl 10 fick jag tid iaf.

Jg har ingen aning om förlängd cervix och förlossning. :p Han hinner säkert kolla, de brukar väl avsätta rätt lång tid på inskrivningssamtal just för att de inte vet vad som dyker upp? :)

Hjärtat tickade på fint! :bump::banana::bump: 130 slag/minut.

Måååånga tårar vart det,på tal om att hormonrubbning...:o:p :angel:

Först för att jag kände mig så dum som kom i "onödan" först,sen för att hon var så snäll och sa att det aldrig är i onödan när det handlar om graviditeter,och sen när jag fick höra hjärtljuden,var där kanske 10 min,och grät nog 9... :o

Vad skönt!! Härligt att allt gick bra!!
Det är okej att bli orolig! Vem skulle inte bli det?

Hjärtat tickade på fint! :bump::banana::bump: 130 slag/minut.

Måååånga tårar vart det,på tal om att hormonrubbning...:o:p :angel:

Först för att jag kände mig så dum som kom i "onödan" först,sen för att hon var så snäll och sa att det aldrig är i onödan när det handlar om graviditeter,och sen när jag fick höra hjärtljuden,var där kanske 10 min,och grät nog 9... :o

KL

Får man fråga hur mycket ni har gått upp hittills?

Jag är i vecka 20 nu och har redan gått upp ca 8 kg!! :o och vågen står inte still nu om man säger så..... :p Och då proppar jag inte i mig massa mat direkt (även om jag äter mer än innan jag blev gravid), utan äter när jag är hungrig. Om jag försöker äta mer sällan blir jag helt skakig och mår superdåligt. Hur tjock ska jag bli egentligen? :angel:

Känns så konstigt för jag har liksom stått på rätt konstant vikt senaste 5 åren, trots att jag i perioder vräkt i mig både godis och annat onyttigt.

Magen är dock inte enorm, när jag va på grupp 20 senaste veckan hade jag nog nästan den minsta magen. Jag kanske bara blir ovanligt massiv :o

Fast det där är inget att få panik över.. med första barnet gick jag upp mkt (över 20kg) men gick ner 12kg direkt & efter ett halvår låg jag på +4kg.
Med andra barnet (blev gravid när första barnet var 9månader) gick jag upp precis över 10kg, gick ner 8kg vid förlossning.

Nu har jag inte gått upp ngt ännu (v13) men väger å andra sidan 12kg mer än jag vägde när jag blev gravid med första så jag hoppas att jag inte kommer gå upp så mkt eftersom jag då kommer vara GIGANTISK..

Tycker att BM fokuserar lite väl mkt på vikt ibland (och det tyckte även vår föreläsare som jobbar med ätstörningar) min BM sa bla att "ja du ligger ju högt på BMI (28,5) så du bör ju inte gå upp så mkt, men du får inte banta"..
Ehh Nehej? Som om jag inte visste det liksom..

KL

Får man fråga hur mycket ni har gått upp hittills?

Jag är i vecka 20 nu och har redan gått upp ca 8 kg!! :o och vågen står inte still nu om man säger så..... :p Och då proppar jag inte i mig massa mat direkt (även om jag äter mer än innan jag blev gravid), utan äter när jag är hungrig. Om jag försöker äta mer sällan blir jag helt skakig och mår superdåligt. Hur tjock ska jag bli egentligen? :angel:

Känns så konstigt för jag har liksom stått på rätt konstant vikt senaste 5 åren, trots att jag i perioder vräkt i mig både godis och annat onyttigt.

Magen är dock inte enorm, när jag va på grupp 20 senaste veckan hade jag nog nästan den minsta magen. Jag kanske bara blir ovanligt massiv :o

Skönt att det gick bra, förstår att du var orolig!!

westernsuzie: Jag är också i v 20 och har gått upp ungefär 8 kg. Dock har jag en rejäl gravidmage :) Blev helt knäckt när jag läste en blogg som en tjej på jobbet skriver, hon är tydligen också gravid (1 v längre gången än mig). Hon har bara gått upp 1 kg "snart får jag nog köpa mammabyxor". SNART? Det är det enda jag har fått på mig den senaste månaden :devil:

KL

För övrigt shoppade jag en hel del bebissaker på Gekås igår, superkul med alla söta saker :love:
Jag googlar vidare för att bli klok på det här med barnvagnar och babyskydd. Det är ju en djungel! Får nog snart ta med mig sambon och åka och titta och provköra.

Det låter lovande med din tidigare viktnedgång! Det här med att gå upp i vikt är verkligen det jag tycker är jobbigast med att vara gravid. Konstigt kanske, men har varit lätt ätstörd genom hela tonåren, och nu när jag äntligen mognat och landat på en "lagom" trivselvikt så ska vågen helt plötsligt skena :p Har som tur är en bra barnmorska som lugnar mig!

Vad skönt att det lät bra! :D
Äsch, komma i onödan till BM känns det mest som jag gjort hela den här graviditeten. Det är av läkarna jag fått hjälpen jag behövt. ;)

Jag har också lyssnat på hjärtljud idag! Bebis följer storebrors fotspår och vill inte ge sig till känna riktigt. Till slut hittade BM hjärtljud i alla fall som slog 135 slag/min, precis som storebror. Så det blir väl en kille till. ;) Vägde mig också hos BM och nu har det vänt! Jag ligger "bara" på -6 kg! :)

Med storebror gick jag upp 12 kg från inskrivningsvikten och var nere på den en vecka efter förlossningen igen. :)

Det låter lovande med din tidigare viktnedgång! Det här med att gå upp i vikt är verkligen det jag tycker är jobbigast med att vara gravid. Konstigt kanske, men har varit lätt ätstörd genom hela tonåren, och nu när jag äntligen mognat och landat på en "lagom" trivselvikt så ska vågen helt plötsligt skena :p Har som tur är en bra barnmorska som lugnar mig!

Jag hade också lite ätstörningsproblematik i tonåren, framförallt de senare. Det gör väl att de är extra på om min viktnedgång. Jag har annars också landat på en trivselvikt med lagom med kilon (eller kanske något för mycket egentligen, men jag mår bra). ;)

Jag har ingen aning om hur mycket jag har gått upp. Ett par kg kanske?
Har inte stått på en våg på måååånga år, då jag var väldigt fixerad av min vikt en gång i tiden.
Det spelade liksom ingen roll om jag vägde 70 kg eller 40 kg till mina 168 cm, jag vägde ändå för mycket.
Jag brukar kolla mig i spegeln istället och förlita mig på ögonmåttet :)

Vad skönt att det gick bra!
Bebisarna klarar faktiskt ganska mycket när de ligger i magen, mer än man tror.
Förmodligen var det nog du som kanske fick något slags invärtes blåmärke av buffningen.
Härligt att höra hjärtljuden!

Har inte vågat väga mig på flera veckor,hade ju gått upp 3-4 kg i v 12 redan! :o Och då låg jag redan på 10-12 kg övervikt.... Jaja,det får vi ta tag i sen,hoppas jag inte blir allt för stor bara,svårt att vara helt osmidig med hundar och hästar,och ett jobb som kräver att man kan böja sig,stå på huk osv. :crazy:

ang barnvagn så har vi redan skaffat en! :o:p Jätte jätte tidigt,men vi kunde inte låta bli med tanke på priset,vart en Emmaljunga! Var verkligen ett kanonpris,ca 5500:- med både ligg och sittdel,och sittdelen är så pass stor att den kan användas fram tills barnet är ett år. Jättelätt att köra.

city_korg_nautic_navy_2011.jpg

Ser ut så,men våran har vitt chassi!

Skönt att allt gick bra Fibusen. Jag förstår dina tårar, lättnad efter att man har varit orolig så förvandlas man lätt till en levande fontän.

Då bästa botmedlet mot mitt illa mående har varit att äta så har jag gått mycket i vikt, vet inte hur mycket men med all säkerhet över 10 kg. Befinner mig i ca v 19.

Tjoho nästa onsdag är det dags för ultraljud, ska bli så kul.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 324
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar