Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Men nog går väl sittdelen att använda längre än tills barnet är ett på den där vagnen?
Emmaljunga brukar ju vara ganska generösa med längden på ryggstödet.
Visst är det en nitro?
Jag tror att den sittdelen är ganska lik classic och citycrossens pch vi har 3-4 åringar på vårt dagis som har de som sovvagnar fortfarande ;)

Jag reagerade också på det. Sen bestämde jag mig för att Fibusen säkert skrivit fel och menade liggdelen. :p Sonen på 16 månader sover fortfarande skönt i sin EL Edge (sittdelen) i alla fall.

Om vagn vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Står i valet och kvalet om vi ska haen syskonvagn. Om det blir en så blir det en EL Twin Nitro i alla fall. Det är så svårt att avgöra om blivande storebror kommer vilja åka vagn eller om han vill gå själv osv... Men det lutar nog åt en syskonvagn.

Ah, så kanske hon menade :idea:.

Vi har också en Edge som vi ska byta slangar i hjulen på samt färga sufletten på som blekts, annars är vi toknöjd med den :D.
Dottern får ha kvar sin cango kombivagn som hon sover i på dagis och ibland åker hon i en brio race, men den kommer vi inte använda till bebis förrän hen är minst 1-1½år eftersom den är framåtvänd.

Och på tal om att köpa saker till bebis så har vi redan köpt en trikåsjal och några blöjor (tygblöjor alltså). Har kommit på mig själv att småshoppa lite då och då, men bara begagnade saker hittills.
I september eller oktober ska jag åka till gekås och shoppa loss lite också. Vi har inte så mycket bebisgrejer kvar efter dottern då vi lånade det mesta när hon var liten.
Men det var ganska skönt att slippa ha kvar sakerna för det mesta var onödiga prylar faktiskt.

Åh så skönt att allt var som det skulle med lilla bebisen. :D

Själv så ska jag på ett extra läkarbesök på onsdag då jag har extrema rygg och bäckensmärtor, är jätte jobbigt. Och med tanke på att jag bara är i vecka 16... så ska jag få träffa en läkare. Hoppas det inte är något allvarligt...
Men har riktigt svårt att klara en hel dag på jobbet, står, går och bär mycket hela dagen, den enda vila man har är lunchen. När jag kommer hem på kvällen är kroppen helt väck, kan inte sitta i soffan, ligga i sängen eller något...:crazy: gör fruktansvärt ont. Det är väldigt svårt att förklara smärtan men är i nedreryggen och i höfterna, känns som att det sticker och krampar och gör en svag.

Vi får se vad dom säger.... men vill verkligen inte bli sjukskriven redan... Men vi får se. :)

*kl*
Gud vad ni babblar, det här är lovande inför kommande föräldraledighet. ;)
Fibusen, vad skönt att allt var som det skulle idag - och vad skönt för alla er som varit på RUL och sett att allt är som det ska. Vi ska iväg på torsdag, är såklart nervös över att något ska vara galet - men att bebis finns där eller ej är jag inte nervös över, för den gör sig påmind dagligen. :D

Ang. vikt så är jag i v. 19 (18+0 idag) och har gått upp nästan 1 kg bara, är oerhört tacksam för det. Gick upp totalt 12 kg med dottern och hoppas på något liknande den här gången. Magen har dock exploderat, jag hade hoppats på att kunna dölja den ett tag till men se det gick inte. :D

kl

Jag har ju ultraljud den 20e och ser med spänning fram emot det. Nu är jag inte lika svullen utan är liten & smal igen med en liiiten kula mitt fram på magen. Lustigt det dära ;)

Vägde 58 prick på inskrivningen med storebror 2009, 70.0 på förlossningen - så 12 kg. I mars detta året så var jag nere på 53 ;) så det där med vikt är ingen big deal. Vägde 58 på inskrivningen i v 12-13 denna gången också. Däremot så var jag "svullen", inte tjock utan bara uppblåst. Vet inte vad vågen säger nu men det lär vi väl märka.

Sprattlar för fullt inne i magen. En ny liten Rocky, vill inte veta hur hårt h*n kommer att sparka om en ca 10 veckor framåt. Hua. Knäckte 2 revben första graviditeten pga bäbissparkar ;)

Ang vagn så funderar vi på att skaffa liggvagn, alt kombivagn - men sittvagn har vi redan en fungerande. Då vår 2.5 åring vägrar vagn sedan 2 års ålder (han går själv) så behövs ju ingen sittvagn heller så :P

*knappen*

På tal om hormoner... Jag sitter och gråter för idag börjar vi inskolning på dagis med sonen. Han kommer antagligen älska det. Men då är han ju inte så liten längre... :angel:

För övrigt shoppade jag en hel del bebissaker på Gekås igår, superkul med alla söta saker :love:
Jag googlar vidare för att bli klok på det här med barnvagnar och babyskydd. Det är ju en djungel! Får nog snart ta med mig sambon och åka och titta och provköra.

Skojar du me mig? Jag va också där i söndags! :D och shoppade lite bebiskläder! Ifall du såg en blondin med en liten kula på magen och ett par minikanintofflor i högsta hugg så var det jag! :D

*kl*

Nu börjar jag bli lite orolig här. Har haft blödningar sen igår, ser ut att vara färskt blod och idag har de även börjat komma klumpar.. Min BM går inte att få tag i, satt i kö i 30min till "stora" Gynmottagningen innan jag gav upp.
Skall prova att ringa dem om en stund igen.
Hua, de här är inte roligt alls. Är i V12.
Vad gör man? Vågar man pallra sig till akuten utan att bli idiotförklarad?

Jag skulle ha åkt till akuten!

*kl*

Nu börjar jag bli lite orolig här. Har haft blödningar sen igår, ser ut att vara färskt blod och idag har de även börjat komma klumpar.. Min BM går inte att få tag i, satt i kö i 30min till "stora" Gynmottagningen innan jag gav upp.

kl

Jag har hitills inte gått upp något alls, men jag har ett för högt bmi från början så just nu är det väl så att allt jag äter går till bebisen. Äter ungefär halva portioner då jag blir propp mätt efter typ tre tuggor så jag måste tvinga i mig portionen.

Angående hormoner, härom dagen grinade jag till Emil i Lönneberga. haha Det var filmen när Alfred blir sjuk i blodförgiftning och Emil selar på Lukas i snöstormen och de käpar tillsammans för att rädda Alfred. Det blev så fint och han var så modig och Lukas var så fin som gjorde allt för sin Husse. Gråter nästan nu med när jag tänker på det. haha

Jag ska på RUL den 23 augusti är då i v 19 (18+1):)

Jag skulle ha åkt in! Håller tummarn för att allt löser sig.

*kl*

+tessiem

Efter 45mins telefonkö kom jag äntligen fram. Fick tid idag kl 14.00, så får vi se hur det står till där inne.
Hade de inte svarat hade jag åkt till akuten, för den här ovissheten står jag inte ut med. Håll tummarna sen för att det ser ut som det skall för den lilla :love:

Hördu, är inte det ganska skönt egentligen? ;)

Mja, på sätt och vis kanske. :p Jag vill inte behöva lämna bort honom och vara hemma själv på dagarna. Det känns så dumt att lämna bort honom och sen åka hem. Men meningen är väl i och för sig att jag ska kunna ta mig till jobbet så småning om igen. :angel:

KL

Tack förresten alla som har svarat på det där med vikten :) jag började noja lite och det blir ju inte bättre av att min morsa säger kommentarer som "här kommer tjocka Sussie" varje gång hon ser mig :crazy: men nu känner jag mig lite gladare, det verkar ju som många går upp ett antal kilo helt enkelt men går ner lika fort igen :)

*kl*

Som min BM sa till mig,det är ALDRIG onödigt att åka in,och att INGEN idiotförklarar en tjej som är gravid och orolig,och om dom gör det så se till att be om nån annan läkare. Det är bara vi själva som känner hur vi mår,och känns något konstigt så ska vi åka in,om inte BM har öppet/får tag på så är det akuten som gäller. Finns ju gynakuten man kan åka till på dagen (iaf på "mitt" sjukhus) så då behöver man inte sitta på själva sjukhusakuten,och är antagligen inte heller lika lång väntetid.

Edit: Såg att du hade fått tid,bra! Håller självklart tummen,tår,tassar och hovar här hemma för att det ser bra ut. Kram!

Senast ändrad:

*KL*

Nån mer här som börjat få klåda? :o

I går när jag skulle sova så höll jag på att avlida för det kliade på fotsulorna,speciellt på hälen! Sen i morse uppe på händerna,och nu på hälen/sidan av hälen igen,blir tokig! Kliar som myggbett,men har inga bett vad jag kan se...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 324
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar