Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Zody och trazel: Det är ingen risk att ni får henne iaf, bor i uppsala nu men har inte orkat ändra här på buke :p Vi var tvungna att betala för bilder innan besöket tyvärr :/

Taskigt =/

Vi hade motsatta problemet, en sprattlande kille som gjorde att alla bilder blev dåliga (första barnet)... hon fick en bild som var hyfsad, vi slapp betala för den. Men det var också enda bilden vi fick. :D

Vad lustigt, då har vi säkert sprungit på varandra någon gång under dagen :) Och det där med att din mamma kallar dig tjockis; det är då du ska utnyttja dina gravidhormoner och börja storböla :D det borde få henne att sluta med sitt "gulliga skämt".
QUOTE]

Tack för tipset! Ska för tusan göra det :p det blir inte så svårt, är en aning ehh.. känslig av mig nu så jag har redan varit nära att börja böla flera gånger när folk antytt minsta lilla om min vikt och mage :D hon lär ju aldrig säga om det igen ifall jag börjar grina så tårarna sprutar en gång :angel:

Vilken tur för oss! :D Himla tråkigt att ni inte blev nöjda med besöket, jag hade nog övervägt att göra ett privat UL..

Vid den här tiden imorgon sitter vi i väntrummet och är säkerligen lite smånervösa. Ska bli väldigt kul att se den lilla nu när den inte längre ser ut som en liten böna, hoppas så att allt är som det ska. Efter att ha haft ett riktigt helvetesår hittills så hoppas vi båda två på att allt går vägen, jag tror inte att någon av oss orkar något mera nu...

Jag är i v.24 och har gått upp 5 kg.
Jag hoppas jag inte går upp lika mycket som med första, då jag gick upp 25 kg. Andra gången 10 kg, och tredje gången 14. Det känns mer lagom.

*kl*

Jag tycker lite synd om mig själv för tillfället. Har gått med tandvärk hela sommaren, och tog mig till slut till tandläkaren förra veckan.
Den värkande tanden drogs ut i fredags och nu har jag så fruktansvärt ont.
Jag är inte så smärtkänslig, men jag gråter nästan av den här smärtan. Och så får jag bara ta alvedon 4 ggr/dygn. Det räcker inte. Vaknar på natten så fort alvedonen börjar släppa.
Idag var jag hos tandläkaren igen för kontroll av såret. Fick penicillin så jag hoppas det börjar läka nu. Jag törs inte äta annat än flytande föda. Så jag lever på yoghurt, herbalife-shake och kräm. Hungrig hela tiden.
Men jag måste säga att jag föredrar förlossningssmärta framför det här.
Jag födde min 2 senaste barn utan smärtlindring, och tyckte inte att det var outhärdligt.

För övrigt har jag varit på dagis idag och sagt upp platsen min 18-månaders skulle fått. Skulle börjat med inskolning nästa vecka. Men jag kommer inte kunna jobba. Så det känns onödigt att ens skola in honom.
Och fröknarna höll med. De tyckte det var jättebra att jag hellre hade honom hemma. Han kanske får börja när han är 3 om vi tycker att behovet finns då.

Nu får jag skämmas,men tänkte lägga ut en magbild! :eek::o Var lite mullig ( :angel: ) redan innan så tycker inte det hänt sååååå mycket,men nu på bilden så ser man ju faktist att magen börjar bli lite rundare. Undrar om det beror på mat eller bebis? :o För tycker att den blivit så rund upptill,och där finns det ju inget än,och livmodern ska väll bara nå till naveln ungefär nu? Och jag garanterar att jag spänner inte ut magen det minsta,utan den är så där stor.

V 19 nu,så snart halvvägs! ;)

002.jpg

Hoppas på att få se fler magar så vi kan jämföra lite! :)

Mullig?? I så fall är jag verkligen tjock:p Min mage putar betydligt mer, är i v 20. Klart att det är bebisen som är orsaken till magen, den bor ju där inne ;) Är inte så peppad att lägga in en magbild just nu, men det kommer kanske.

+ alla andra.

Tack snälla ni, de värmer lite iallafall.
Haft en helvetes natt med värk from hell och ett antal toabesök = inte kul. Höll på att svimma 2 ggr på kuppen. Rätt utmattad idag och känner mig dåsig.
Snart är de väl över så vi kan ta ny tag.
Känns rätt surt efter som jag ändå var i 12 veckan och då brukar risken minska. Aja bättre lycka nästa gång =)

Lycka till alla ni andra med bebisarna!

kl.

Har bara skrivit en gång här innan men iaf. Jag är i v.18 nu och ska på första ultraljudet på fredag. Är hiskeligt nervös men samtidigt förväntansfull. Det är första barnet så jag har ingen koll på något. Vet ni om det är något speciellt man ska tänka på eller säga när man är där?

Jag är mest nervös över att där inte ska vara någon inneboende eller något annat obehagligt. För utomstående som inte känner mig så syns det inte att ja är gravid, kan det verkligen va så ? Jag är väldigt smal annars. Min oro ligger mest i att jag har mått väldigt bra hela tiden och knappt haft några grav symtom överhuvudtaget, förutom större bröst, utebliven mens och ett plus :) Man trodde att det skulle kännas med än det gör visst det är olika för alla men man nojjar ändå lite nog speciellt med tanke på att det är första gången kroppen går igenom något sådant här :)

Om ni kan och det tror ja säkert ni kan så får ni gärna lugna mig och säga att allt är normalt ;)

kl.

Har oxå fått nytt datum efter UL...

December
1 - Sapfo
10 - Mustasukka- fjärde barnet
22 - uva - andra barnet
23 - SusieQ - första barnet
30 - Snna - första barnet

Januari
3 - escade - första barnet
5 - Karolajna - första barnet
4 - westernsuzie - första barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
9 - Ferrari - andra barnet
13 - saint__anger - första barnet
14 - Zody - andra barnet
14- Numma - andra barnet
15 - Fibusen - Första barnet
22 - Trulsan - första barnet
23 - trazel - andra barnet
28 - Chambery - första barnet

Februari
18 - Nisse - andra barnet
18 - tessiem - tredje barnet

*knappen*

Nu måste jag bara få klaga lite! :angel:

Varit med sonen på dagis i två heldagar. Det kändes ju i fogarna och ryggen... Men min rumpa?! Jag förstår inte, det känns som värsta träningsvärken i skinkorna! :eek: Mig veterligen finns det inga fogar som kan göra ont i "mjukdelarna". :p Så det måste väl helt enkelt vara träningsvärk ... :rofl:

Dessutom så sov sonen betydligt bättre i natt, men då börjar den lilla huliganen i magen i stället att hålla mig vaken?! Redan nu? Vecka 18 ju, det ska inte vara så att den lilla håller mig vaken på nätterna redan! :devil:

Kaffet har varit slut sedan igår och en hel dag utan ens mitt morgonkaffe börjar kännas av... Så trött, och bara tanken på att sonen kommer vara vaken i ca 4-4,5 timma till gör mig ännu tröttare..

Jag behöver kaffe! Tvättat i 5 timmar idag, städat hela lägenheten, rastat hund, lekt med barn - och sovit 7 timmar inatt på det. Ugh, det känns.. sen att graviditeten i överlag gör mig mer "dåsig" gör inte allting lättare :grin:

Så, nu har jag klagat av mig. En kopp kaffe nu och jag hade varit en ny människa :D

Till råga på tidigare inlägg så har jag nu cyklat till dagis och hämtat sonen. Herregud, imorgon kommer jag inte kunna gå. :crazy:

Men en glasspaus i skuggan på hemvägen gjorde det så värt det. Sonen överlycklig över att ha med sig både mamma och pappa. :love:

En kopp kaffe nu och jag hade varit en ny människa :D

I'm ALIVE!

Sitter nu med dagens första kaffe... och det är ljuuuvligt :D

(Lite OT så var jag inte alls särskilt sugen på kaffe innan jag blev gravid, nu MÅSTE jag ha min dagliga kopp (ibland 2) kaffe )

Till råga på tidigare inlägg så har jag nu cyklat till dagis och hämtat sonen. Herregud, imorgon kommer jag inte kunna gå. :crazy:

:love:

Och sammandragningarna som minskat mot tidigare är tillbaka... Typiskt! Jag som måste handla idag också...

*kl*
Sådär, RUL avklarat! Allt såg ut precis som det skulle och vi fick en kanonbra BM som berättade om precis allt vi såg, visade massor osv. Superkul för sambon som var med, för honom var det första ultraljudet - när vi väntade dottern var det hysteri kring svininfluensan så fäderna var inte välkomna på mottagningen. :mad:

Blev flyttade 8 dagar också, åt "rätt" håll, det trodde vi verkligen inte! Om den här lilla tänker vara lite mer punktlig än sin storasyster så levereras den den 6 januari istället. :D

--------------------------------------

Ny lista med uppdaterat datum

December
1 - Sapfo
10 - Mustasukka- fjärde barnet
22 - uva - andra barnet
23 - SusieQ - första barnet
30 - Snna - första barnet

Januari
3 - escade - första barnet
5 - Karolajna - första barnet
4 - westernsuzie - första barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
6 - Zody - andra barnet
9 - Ferrari - andra barnet
13 - saint__anger - första barnet
14- Numma - andra barnet
15 - Fibusen - Första barnet
22 - Trulsan - första barnet
23 - trazel - andra barnet
28 - Chambery - första barnet

Februari
18 - Nisse - andra barnet
18 - tessiem - tredje barnet

*kl*
Sådär, RUL avklarat! Allt såg ut precis som det skulle och vi fick en kanonbra BM som berättade om precis allt vi såg, visade massor osv. Superkul för sambon som var med, för honom var det första ultraljudet - när vi väntade dottern var det hysteri kring svininfluensan så fäderna var inte välkomna på mottagningen. :mad:

Åh, hoppas vi får henne också då! :D om du kommer ihåg kanske du vill PMa vad hon hette? :angel: Vi ska dit på måndag för RUL. Helt okej att bli flyttad åt det hållet. Jag är dock övertygad om att den här kommer komma en vecka före BF, så vi får inte bli för nära årskiftet, det ska ju bli en -13-bebis. ;)

KL
Var hos bm igår och det gick bra! All prover såg bra ut. Lite lågt blodsocker, lågt blodtryck och lågt järnvärde bara, annars var allt bra :)

Idag har jag berättat om graviditeten för min mamma också.
Egentligen ville jag vänta några veckor till, men kände mig tvungen för vi bokade en greklandsresatillsammans idag och det kändes liksom som att hon borde veta.
Har köpt några stora mammatoppar idag också så jag kan dölja magen på semestern.
Är det något jag inte trivs med så är det gravidmage, jag skäms så otroligt när folk stirrar och ska känna + att jag inte är så jävla smal utan gravidmagen heller.

Funderar på att boka in mig på gravidvattengympa också för att hålla igång lite, men tvekar för jag har hört att det ska vara ganska mesigt tempo. Man kanske ska testa vanlig vattengympa först och sedan börja med gravidvarianten då man kommit längre in i graviditeten?

Var inte för övertygad bara att bebis kommer före bf. Kan bli en lång väntan då. Många får barnen senare för varje barn.
Har en kompis som var gravid samtidigt som jag förra gången. Hon hade så mycket sammandragningar hela tiden att hon var övertygad att bebisen skulle komma minst 2 veckor tidigare.
Men eftersom bebis låg åt fel håll snittades hon. 6 dagar före bf.

Mina är födda v.40+2, 40+1, 38+4. Men jag räknar med att fyran kan komma efter bf i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 326
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar