Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jaa, jag vet det egentligen. ;) Sonen kom på BF+2. Men om man ska följa hur sin egen mamma fått barn så fick min mamma min storebror på BF+2 och sen mig på BF-7. Så jag hoppas väl mer än räknar med det. Fel uttryckt av mig! :)

För övrigt så provade jag att sätta mig på cykelsadeln idag också. Det gjorde så ont att jag höll på att börja gråta. Även fast sambon bytte till en tjockare sadel. Nu ska jag leta efter ett tjockt sadelskydd och se om det funkar. Jag tycker det är rätt skönt att röra lite på sig i alla fall...

kl
Vaknade för ca 60 min sedan av hunger så nu sitter jag här mitt i natten och har ätit en yougurt och ett gäng minimorötter ska se om jag kan somna om nu.
Igår när jag duschat färdigt tog jag mig en titt i spegeln och insåg att jag är en kopia av "Venus från Willendorf" minus flätorna. Ingen upplyftande syn direkt.

Åh, natthungern minns jag från dottern! Än har den inte slagit till här, hoppas jag slipper.. :D

Nu på morgonen så både såg och kände dottern Mini där i magen, hon blev helt fascinerad. Lagom till att sambon skulle känna så blev det lugnt haha! Precis så var dottern med, alla andra lyckades känna men inte han.

Jag minns natthungern från sonen. Vid sisådär fem om morgonenvar jag ut och hämtade tidningen och åt en tallrik fil. Sen gick jag och la mig igen. Pensionärsvarning på hög nivå! :D

Här har liten inte sparkat på pappa, men storebror i ryggen. Fick en lite smått förvirrad blick av honom. Han förstår ju inte riktigt...

Har blivit rekomenderad tittut klinik eller vad det nu hette i sthlm. Ska nog ringa dit på måndag och höra om det finns nå tider för ultraljud.

Är det någon annan här som har problem med läckande bröstvårtor än?

Är det någon annan här som har problem med läckande bröstvårtor än?

Japp! Får ha i amningsinlägg för att det inte ska läcka igenom... När jag väntade sonen kunde det komma några droppar på slutet, men det här..? :eek: Jag slutade visserligen amma sonen för bara 5 månader sen om det kan ha någon betydelse...

Var hos Läkaren i onsdags.... och japp det var Foglossning, har så j*kla ont.
Är ju bara i vecka 17... Läkaren rekommenderade mig att ta det lugnt, vila mycket, inga lyft m.m. Ville jag så kunde hon börja med att sjukskriva mig på 50% men eftersom jag ska gå ner i tjänst nu i september till 75% så tackade jag nej och sa att jag ville testa att jobba 75% inann jag minskar ner ännu mer, så vi får se vad kroppen tycker om de.

För övrigt längtar jag såå till den 28, första ultraljudet! :D

*kl*
Har ni börjat shoppa något än?
Har kan vi inte hålla fingrarna i styr, så jag har budat hem en windfleeceoverall från PoP i superfint skick och så har vi köpt babyskydd+bas. Sitter och hänger på Tradera just nu och inväntar ett par auktioner, det är ju beroendeframkallande. :D

åhh.... jag är såå sugen på att shoppa!! :D

Men vill vänta till efter ultraljudet för att se att allt är som de ska, sen kan jag börja dröma på riktigt och ska allt köpa lite. :D

Vi väntade ju också till efter RUL, det gjorde vi med dottern med. Den här gången är det inte mycket alls som behövs heller så, uppdaterar klädesförrådet lite bara :D

Vi väntar till efter RUL, sen så får jag kolla igenom vad som behövs innan jag köper något. Tror egentligen inte att vi behöver något alls... :cool:

Jag satt också på Tradera igår kväll, men alla auktioner jag budade på blev så himla dyra...

Lycka till på RUL idag ni som ska på det!

*kl*

Vi har inte shoppat något alls till bebisen än. Men så har vi ju rätt mycket grejer. Jag har sparat allt efter mina 3.
Det vi kommer behöva är ett nytt skötbord. Är trött på badkarsskötbordet.
Syskonvagn väntar vi med till bebisen är född för att se om vi kommer behöva någon.
Kommer köpa några bodys och byxor i strl 50, det hade vi dåligt med. Och trean vägde bara 2990 och var 47 cm, så 56 var ju jättestort. Nästa kanske blir lika liten.

Jag har shoppat en hel del :angel: sambon var lite tveksam först, men när han fick se alla söta kläder och "bra att ha saker" rycktes han med. Han har själv köpt ett par bodies till och med.
Jag vill också ha en fleeceoverall från Pop! Tyvärr har jag ju kärat ner mig totalt i den turkosa som de säljer nu, den lär jag ju inte hitta på Tradera förrän nästa år... 599 kr känns lite väl mkt.

KL

Vi ska snart beställa barnvagn, gissar att där är leveranstid på x antal veckor?!
Hämtade släktvaggan i helgen, så fin! Min Mamma ska sy "spjälskydd" till den.
90CF4003-D550-4F40-9522-B3777EF51974-8593-000008256761F948.jpg

Jag provade mina jackor idag, inte en enda går att knäppa!! Det positiva är ju att min mage inte alls ser ut så här i vanliga fall :D Köpte en mammajacka på H&M som jag hoppas funkar ett tag. Måste ju ha en jacka att ha i stallet också. Det är dyrt att vara gravid på vintern!

trazel + Ferarri: Lycka till idag :)

Japp, jag har börjat shoppat, men bara begagnat. Jag springer mycket på loppisar och om jag hittar ett fint bebisplagg för en spottstyver så köper jag det. Går det åt helvete med graviditeten så kan man ju plocka undan grejerna alt ge bort eller sälja.
Jag har även köpt en trikåsjal då jag hittade precis en sån jag vill ha billigt på tradera.
Jag vill ha minst en till trikåsjal också så jag tittar på annonser varje dag, men det är ju inte så bråttomt än.
Jag har även köpt lite olika sorters tygblöjor när jag hittat till bra pris.
Babyskydd ska jag troligtvis köpa begagnat av en kompis och vagn har vi ju redan, en emmaljunga edge som ska pimpas lite.
Jag tänkte eventuellt åka till Ullared i höst och shoppa lite också.
Det mesta vi hade första tiden till dottern var lånat, så vi har inte så mycket grejer kvar, men vi hinner nog skrapa ihop lite. Det brukar ju vara några klädbytardagar under hösten :)

Allt vi shoppat är beggat! :D Babyskyddet köpte vi av en kompis, overallen är från Tradera och så vann jag även två auktioner till igår kväll. Ett jättefint set med body, byxa och strumpor från PoP för hela, håll i er, 70 kr inkl. frakt! :banana: Sånt gillar jag.
Tänkte köpa något plagg i 50 eller 56 nytt, sen får det nog räcka. Vagn osv har vi ju kvar, och syskonvagn avvaktar vi med. Ståbräda ska vi i alla fall köpa hem!

Lycka till ni som ska på RUL idag!

escade; Gud, vinterjacka har jag inte ens tänkt på... :crazy: Får gå igenom garderoben senare. Igår köpte jag iaf ett par nya mammabyxor och tre toppar, insåg att jag inte gärna kan gå i shorts eller leggings hela hösten/vintern. :D
Ang. overall så är den turkosa superfin, vi övervägde att köpa den först. Men så hittade vi den gröna på Tradera, och den är ju också superfin :D

Senast ändrad:

Min höst/vårjacka hade jag på mig in till förlossningen förra gången. Så den hoppas jag ska funka även denna graviditet. Fast magen blir säkert större den här gången. Det va ingen som trodde mig sist när jag sa att det var dags när som helst (det var en vecka innan BF).

Vinterjacka köpte jag en gigantisk jättemysig dunjacka på rean förra gången. Jag drunknade i den jackan, men den blir nog perfekt när BF är tidigare på året nu. ;)

*fortsätter på samma knapp*

Jag har fått brev från försäkringskassan som min arbetsgivare ska fylla i om eventuell omplacering. Troligt att jag kan bli omplacerad. Det finns en arbetsuppgift på mitt företag om man inte är chef (vilket jag inte är). Jaja, så nu ska jag åka förbi jobbet för påskrift av papper innan jag hämtar upp sambon för RUL. :)

Allt vi shoppat är beggat! :D Babyskyddet köpte vi av en kompis, overallen är från Tradera och så vann jag även två auktioner till igår kväll. Ett jättefint set med body, byxa och strumpor från PoP för hela, håll i er, 70 kr inkl. frakt! :banana: Sånt gillar jag.
Tänkte köpa något plagg i 50 eller 56 nytt, sen får det nog räcka. Vagn osv har vi ju kvar, och syskonvagn avvaktar vi med. Ståbräda ska vi i alla fall köpa hem!

Lycka till ni som ska på RUL idag!

escade; Gud, vinterjacka har jag inte ens tänkt på... :crazy: Får gå igenom garderoben senare. Igår köpte jag iaf ett par nya mammabyxor och tre toppar, insåg att jag inte gärna kan gå i shorts eller leggings hela hösten/vintern. :D
Ang. overall så är den turkosa superfin, vi övervägde att köpa den först. Men så hittade vi den gröna på Tradera, och den är ju också superfin :D

Jag gick i leggings hela förra gången, men den här gången har jag införskaffat ett par mammajeans. Jag älskar dem och även de är inköpta på Tradera... ;)

Grejen är att jag egentligen inte riktigt trivs i leggings, så nya byxor var mycket skönt! :D Anar att det blir en del leggings eller strumpbyxor ändå, men det är ju skönt att kunna variera sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 326
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar