Sv: Vinterföräldrar 2012/2013
Ja,jobba halva dagar är ju som sagt jättesvårt... Vi kan tex behöva sitta på sjukhus i flera timmar,åka och göra aktiviteter, osv.
Som ett tex, Jag börjar kl 8,kl 11 har vi ridning 1 ½ timme bort,vilket innebär att vi lär åka hemmifrån SENAST 9.30. Kör brukarens bil. Vi brukar vara hemma TIDIGAST kl 14 då vi även brukar passa på att handla på vägen hem. Hur ska man i detta fall lösa så jag får jobba 4 timmar bara?
Så i mitt fall så vore det ju bättre att kunna jobba kanske 3 heldagar i veckan istället,OM höften/ryggen skulle gå åt skogen,men jag vet inte om dom kan göra så? Skulle även vara bättre pga att då kan jag vila mig ganska många dagar,även fast jag bara jobbar 50% på en dag så hinner det ju bli ett lyft iallafall minst,och jag kan oftast räkna hur många minuter på en hand då jag sitter ner på ett arbetspass.....
Alt att omplacera mig vet jag inte riktigt hur det funkar,för hos "alla" brukare så förekommer det ju en hel det tunga lyft m.m. Och då skulle det vara någonstanns där det behövs en 50 % tjänst,alt att jag kommer få springa runt som vikarie,och jag vill ju verkligen inte byta arbetsplats,det kommer innebära längre resor,och hur kul är det att börja på ett helt nytt ställe för bara några veckor,där man inte känner någon? Nej,fy.....
I går kväll hade jag så ont i höften så det gjorde t.o.m ont att köra bilen hem,kunde knappt få upp benet för att kunna växla,skar som en kniv rakt in i höften då. Ska köra mannens bil nu istället,den är automat,så det underlättar ju något. Sen får jag helt enkelt köra på så länge det håller,om det blir outhärdigt så får jag naturligtvis prata med läkaren,men det funkar ju än så länge tack och lov. Brukaren är väldigt förstående,men det hjälper ju inte alltid,saker måste ju göras endå,men igår kväll så såg h*n hur ont jag hade så det vart en hel del stillasittade,men brukaren behöver ju fortfarande hjälp på toaletten,dusch,och säng,hur ont jag än har liksom....
Hoppas snön kommer sent i år bara så jag hinner gå hem innan det är dags för snöskottning....
Ska in till chefen efter UL iaf och prata lite om hur vi ev kan lösa det i framtiden.
I natt har jag inte haft ont någonstanns,och kännt mig bra i kroppen nu på förmiddagen också,hoppas det håller i sig!
Nu är det äntligen "bara" två dagar kvar till UL! Håller på att längta ihjäl mig ju! Hoppas att allt är bra med bebis,och hoppas det går att se vad det är för kön,och hoppas det blir bra bilder så vi kan få köpa!
Får man med sig bilderna hem direkt föresten? Kan man köpa flera bilder av samma bild tex? För vi tänkte att vi skulle ge en bild till både blivande mormor och farmor!