Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Leggings har aldrig varit min grej heller, jag är mer jeansmänniska. :)

Jag var väldigt skeptisk till allt som var gravidkläder förra gången och ville kunna använda det efter också. Det mesta gick ju att använda efter också när jag körde som jag gjorde, men det var ju inte alls min stil... :grin:

Den här gången har jag fattat hur himla skönt och praktiskt det är med mammabyxor (framför allt). :D

+ trazel,lycka till i dag på RUL! :bump:

Själv måste jag vänta enda tills på Torsdag.. Vill NUUUUUUUUUU! :p

Börjar bli riktigt nervös,och dom där 4-5 milen in till RUL kommer var låååånga. Hoppas jag får sova något på natten innan.

Jag känner bebis väldigt dåligt,nån puff i bland,som jag inte ens vet om det är bebis eller inte,hälften av puffarna är nog bara tarmrörelser... Jag är ju endå i v 19 (18+5) och det känns som om man "borde" känna regelbundna rörelser då,men nej... Såklart jätteorolig,men jag fick ju höra hjärtslagen förra veckan,så *peppar,peppar* ska den väll vara vid liv. Men sen kommer ju nästa noja,om det är något fel på den,att den inte växt som den ska...

Magen har minskat igen,och det är knappt nån som tror mig när jag säger att jag gått halvvägs snart,jag kan fortfarande ha mina vanliga kläder liksom utan problem,och ser verkligen INTE gravid ut,är detta "normalt" för att ha gått snart halvvägs?

Usch ja,ska bli sååå skönt med UL så man får se om den är som den ska vara,förhoppningsvis kanske man kan slappna av lite då iallafall...

Jag har shoppat en hel del trots att jag inte ens gjort RUL ännu..
Men allt är köpt på Tradera och om det går åt helvete så ger jag det till en kompis..det är ju inte den grejen som blir det jobbiga liksom..

Dessutom har jag INGET kvar från tidigare barn så behöver massor av grejer (+ att det är jäkligt roligt att shoppa också :D)

Tradera är beroendeframkallande skit :D

*kl*
Har ni börjat shoppa något än?
Har kan vi inte hålla fingrarna i styr, så jag har budat hem en windfleeceoverall från PoP i superfint skick och så har vi köpt babyskydd+bas. Sitter och hänger på Tradera just nu och inväntar ett par auktioner, det är ju beroendeframkallande. :D

kl

vägde mig nyligen,plus 4 kg sen jag fick ett plus på stickan! Dock så hade jag gått upp 3 kg när jag var på inskrivning v 12,så på 7 veckor har jag bara gått upp 1 kg. Hetsåt ju i början,och var hungrig HELA tiden,så inte så konstigt att det vart 3 kg pang tjoff bara,men skönt att det inte blivit så mycket mer än iallafall...

Vikten är alltid ett orosmoment för mig, med ätstörningsproblematik i botten blir det ju lätt så... Sen inskrivningen har jag gått upp ca. 1,5 kg och det känns helt okej. Hoppas på att inte gå upp allt för mycket, med dottern stannade jag på 12 kg och det känns helt acceptabelt.

Overallen kom precis - och den var i kanonskick, precis som vi hoppats. Så kul att kunna fynda något så fint för under halva nypriset. :D

Man får ta det som det är med vikten helt enkelt,men såklart så hoppas man ju att man går upp så lite som möjligt,speciellt när jag redan hade en 10-15 kg för mycket på mig... Jag hoppas kunna hålla mig till att gå upp MAX 15 kg,men det får bli som det blir. Har så ont i svanken och ena höften periodsvis,så om det blir värre så kan jag nog inte röra på mig alls nästan... :crazy: Är en pina vissa dagar att gå med hundarna,och i natt hade jag så ont i svanken så jag vaknade varje gång jag skulle vända på mig,vilket händer många ggr per natt. Sovit jättedåligt verkligen,trodde jag skulle ha fruktandvärt ont i dag,men när jag vaknade så hade det i princip gått över,så skönt! Jobbar kväll denna vecka,vilket var längesen man gjorde nu när man haft semester och allt,så jag hoppas det kommer gå bra,mest orolig att ryggen ska gå sönder igen... (jobbar som personlig assistent) Nu vill jag ha UL klart så jag kan få ansöka om havandeskapspenning,skulle lätta en sten från hjärtat om man skulle veta om det gick igenom.

Annars så äter jag bättre än vad jag gjort på år och dagar,är inte sugen alls på godis och chips,äter mycket frukt,och äter ganska regelbundet,så om det inte vore för bebis så skulle jag nog ha gått ner några kg istället! :D Förutom mellan v 9-12,för då åt jag verkligen dygnet runt känns det som nu i efterhand,var verkligen hungrig JÄMT! Tur att det gick över..:p

Senast ändrad:

Och föresten,en liten fundering...

Eftersom jag jobbar som personlig assistent så är det ju ett ganska tungt jobb,och min kropp har ju redan börjat bråka... :crazy:

Hur skulle det funka om jag tex skulle bli sjukskriven 50 %? För vi jobbar ju en och en,alltså så måste jag sköta ALLT på mitt pass...Kan innebära handling (bära tunga kassar) gräsklippning/snöskottming och en del lyft själv.

Blir det att jag jobbar kanske 2-3 heldagar i veckan istället? För blir ju jättesvårt att jobba halva dagar på mitt jobb,då vi inte är hemma allt för ofta,och ska jag jobba tex mellan 8-12 så begränsar det ju min brukare jättemycket,för om vi är ute på något så är vi ju inte hemma redan till lunch...

Lika om jag jobbar kväll,då börjar jag ju kl 16,ska jag jobba till 20 kanske,sen kommer en annan så sent för att vara där ett par timmar?

Nån som vet hur det skulle funka i sånnafall? För jag kan ju heller inte bli omplacerad till lättare uppgifter...

Naturligtvis så vill jag jobba så länge det bara går,men efter nattens värk så känner jag att jag måste faktist börja fundera på lite olika lösningar.

*hugger en knapp*

Hinner inte läsa allt ni skrivit idag! :D

Vi har i alla fall varit på RUL! Allt såg tiptop ut, blev flyttad till 27 januari. Och just ja, det är en lillebror som bor därinne! :love:

Jag blev sjukskriven på 100% för jag kunde inte jobba några timmar här och var bara. Arbetstiderna var då mån-tisdag 8-21 och onsdag-torsdag 8-15 + varannan helg 8-18.

*kl*

Allt såg prima ut på RUL här med, blev flyttad till 5e januari.. :) frisk och kry liten en. Hon som gjorde ultraljudet var toppen! Förklarade, visade och var extremt trevlig. Ultraljudet blev en trevlig upplevelse =)

Just det, fick veta att det antagligen var en liten tös där inne också = mannen salig (som har två grabbar men alltid drömt om en dotter). Så ja :)

Beggat är bäst :D.
Några plagg ska vi köpa nya bara för att, men det spar vi längre fram.

Mammajeans har jag köpt nya från pop när de hade rea. Gillade den modellen då resåren inte gick ända upp till armhålorna.
Har köpt ett par tröjor och ett par shorts också.
Kändes lite onödigt med shortsen då jag bara kommer använda dem en vecka när vi 'r utomlands, men jag kan ju inte gå naken en vecka och jag har verkligen inga bra shorts som passar.
Jacka är ett bekymmer. Jobbjackan är stor och rymlig så den funkar säkert, men jag vill inte gå runt med en jacka som det står SOCIALTJÄNSTEN på med feta bokstäver på fritiden :rofl:

Om du inte klarar av långa dagar så får din arbetsgivare ordna en vikarie resten av dagen, eller så får arbetsgivaren omplacera dig. Och går inte det att lösa så blir du antagligen heltidssjukskriven.
Tråkigt att ha ett oflexibelt arbete om du trivs i övrigt.

Kom på att jag kanske lät korthuggen i tidigare svar, men jag blir liksom så irriterad och berörd när jag hör folk som oroar sig över arbetssituationen om de skulle bli sjukskrivna.
Det ska verkligen inte vara något bekymmer.
Arbetsgivaren har som uppgift att strukturera om arbetet i den mån det går och du ska verkligen inte behöva bekymra dig över det.
Du ska liksom försöka må så bra det går och ge näring åt och bära ett litet liv. Du ska inte behöva utsättas för onödiga risker eller känna obehag över arbetssituationen.
Tänk på det och ta hand om dig! Kram!

kl

vägde mig nyligen,plus 4 kg sen jag fick ett plus på stickan! Dock så hade jag gått upp 3 kg när jag var på inskrivning v 12,så på 7 veckor har jag bara gått upp 1 kg. Hetsåt ju i början,och var hungrig HELA tiden,så inte så konstigt att det vart 3 kg pang tjoff bara,men skönt att det inte blivit så mycket mer än iallafall...

Jag står fortfarande på -8kg sen plusset... Men jag mår bättre med medicinen, får behålla mer mat och så. Så nu är det nog okej. ;) Med sonen slutade jag på +12 kg från plusset (men gick ner med honom också, men inte lika mycket).

Det är lite synd att det ska vara så struligt för mig med vikten i graviditeterna. Jag har viss ätstörningsproblematik i bakgrunden, men har legat på en trivselvikt i ett par år nu. Jag tror det är därför som de är väldigt på om min viktnedgång också, för egentligen väger jag inte för lite.

Jag har börjat känna visst sug för viss mat igen och det är väl enbart positivt. Sen att det för det mesta är pannkakor med sylt, färdig microlasagne eller potatis spelar väl mindre roll... Det är ju nåt i alla fall. :angel:

*hugger min egen knapp*

Tack ni andra som grattat till lillebror! :D

Jo, jag har ju känt rörelser men tyckt att de varit svagare än vad de var med sonen. Dels visade det ju sig att det var lite kortare gånget än vad vi trodde (flyttade BF 4 dagar) och sen också att moderkakan ligger i framvägg! Man brukar ju säga att det ska vara svårare att känna rörelserna när den ligger i framvägg, så det lugnade mig litegrann i alla fall. Vid den här tiden förra gången kändes det på utsidan jämt när bebisen sparkade och jag kände rörelser flera gånger om dagen. Nu är jag glad när jag känner någon gång under morgonen och sen brukar jag inte känna förrän sent på kvällen.

December
1 - Sapfo
10 - Mustasukka- fjärde barnet
22 - uva - andra barnet
23 - SusieQ - första barnet
30 - Snna - första barnet

Januari
3 - escade - första barnet
4 - westernsuzie - första barnet
5 - Karolajna - första barnet
5 - Ferrari - andra barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
6 - Zody - andra barnet
13 - saint__anger - första barnet
14- Numma - andra barnet
15 - Fibusen - Första barnet
22 - Trulsan - första barnet
27 - trazel - andra barnet
28 - Chambery - första barnet

Februari
18 - Nisse - andra barnet
18 - tessiem - tredje barnet

Hoppas det blev rätt med datumen nu när jag ändrade i listan, ni får ändra annars! :)

+ Ferrari: Skönt att RUL gick bra!!

KL

Sitter och laddar inför kvällspass på jobb, första efter semestern. Kan inte dölja magen nu, så jag lär få uppmärksamhet på jobb :crazy: Det känns både roligt och jobbigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 326
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar