Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

*knappen*

Hörrni, speciellt ni som gått lite längre än jag (v 15+1), har ni börjat känna av några sammandragningar än? Jag har ett par sammandragningar varje dag och tror att jag får "träningsvärk" till följd av det. Är jätteöm över nedre delen av magen.

Minns att jag var så öm förra gången också och då var jag in till gyn och kollade upp det, men då hade jag inga sammandragningar och det var redan i vecka 11, så då var det livmodern som växte... :angel: Fick sammandragningar tidigt förra gången också, från vecka 18...

Nu när illamåendet börjar bli bättre (*peppar, peppar*) så ska det börjas med nåt annat istället..? :cool:

*kl*

Lägger till mig i listan igen, hade fallit bort.

December
10- Mustasukka- fjärde barnet
23 - SusieQ - första barnet
26 - uva - andra barnet
30 - Karolajna - första barnet
31 - escade - första barnet

Januari
? - snna - första barnet
3 - westernsuzie - första barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
6 - saint__anger - första barnet
14 - Zody - andra barnet
14- Numma - andra barnet
15 - Fibusen - Första barnet
22 - Trulsan - första barnet
23 - trazel - andra barnet
28 - Chambery - första barnet

Februari
18 - Nisse - andra barnet
? - tessiem - tredje barnet
? - Linduzz - andra barnet

kl
Måste bara klaga av mig en anings. Har jobbat en vecka sedan semestern, vilket gick bra. Igår kväll hade vi grillkväll hos mina föräldrar vilket gör att jag kom isäng lite senare än vanligt ca 23:00 istället för 21-22, men åt andra sidan sov vi längre än vanligt. Idag har jag bara velat gräva ner mig i sängen och stänga ute hela världen, ingen lust och energi till någonting, ska någr timmar senare sovtid göra så mycket?! Idag har sonen varit pigg och glad och vill hitta på saker och framförallt pratar HELA tiden och jag bara är en surfitta (ursäkta uttrycket) är det inget roligt längre.
För att sänka mig ytterligare har jag och sambon en rejäl svaka. Han har eget företag och jobbar ca 60 t/vecka, minst 5 kvällar i veckan och varje helg. Vilket gör att han kommer hem efter att jag har gått och lagt mig. Innan graviditet hade vi alltid 0,5 till 2 timmar varje kväll tillsammans, nu träffas vi aldrig jag sover när han kommer hem. Jag har försökt prata med honom om att han måste kliva fram och vara mer engagerad i sonen och hemmet nu när jag inte orkar, men det händer ingenting. Tillslut känns det bara som att jag tjatar och jag orkar inte det, vilket gör att jag pratar nästan inte med honom alls just nu. Jag vet att han visar kärlek genom kramar och närhet, men jag är inte intresserad av kroppslig närhet överhuvudtaget. Hans lukt är oerhört illa mående framkallande. Hårt att säga men jag är inte intresserad av en partner just nu utan vill ha en hushållerska. Den energin jag har väljer jag/måste jag lägga på sonen, det finns inget kvar till sambon. Det som också gör mig så besviken är att när jag inte orkar lägga energi på vårat förhållande tar han inget ansvar där överhuvudtaget. Vilket gör att det känsn som vi bara glider längre och längre bort ifrån varandra. Jag vill att man ska bry sig om varandra i ett förhållande att man ska vilja varandras bästa men så känns det verkligen inte nu. Vi är bara två vuxna i samma bostad som inte bryr oss omvarandra eller hur vi har det. Ett steg som jag tog denna vecka är att boka städning en gång i veckan från september till februari, jag vet inte om det kommer att hjälpa oss men det blir lite avlastning för mig och det kommer att gynna sonen. Så nu känns det lite bättre.

Usch, det låter verkligen som att ni har en dipp i förhållandet. Jag lider med dig! :(

Det kan inte vara järnet som börjar sjunka för dig? Jag känner att jag börjar bli lite tröttare igen, så jag tänkte be BM ta järnvärdet nästa vecka när jag ska dit igen. Känns som att jag ränner där hela tiden, men hon vill ha koll på mitt illamående fortfarande.

Varannan vecka hos BM och var fjärde vecka läkare. Jag menar, roligare saker har jag ju för mig än att springa på vårdcentralen varje vecka (vilket inte alls är sant, det är det enda jag gör på veckorna)... :angel:

Det kan vara järnet, men jag inbillar mig att det är att jag börjat jobba igen. Var lite piggare i slutat av semestern och var vaken till 22:30 flera kvällar i rad.

Det som känns tråkigaste med dippen är att jag inte känner någon kraft att ta tag i det. Annars brukar jag försöka att se till att vi får lite tid tillsammans och prata samt sex som skapar lite närhet, men nu har jag inte lust med något i dubbelbemärkelse.

Jag förstår att du har roligare saker för dig än att springa på MVC och läkare. Jag håller tummarna att du mår bättre snart och att vikten går uppåt som den ska.

Ang järn så ska jag nog börja ta det jag med. Jag hade ju bra jättebra värden,men BM tyckte endå jag skulle börja med järn redan för 5-6 veckor sen när jag var dit,men det har jag inte gjort! :angel:

Min mage vart ju så förbannat trög,så jag vågade inte äta järn så jag hört att det kan stoppa upp ännu mer,nästa vecka ska jag börja jobba,och vi börjar då med en resa 60 mil hemifrån,och typ jobb MINST 16 timmar dygn,så jag vågar inte börja med järn då heller,nu när änligen magen fungerar någorlunda,men ska börja direkt när jag kommer hem.

Jag har varit så trött i går och i dag,igår var det upp "tidigt" eftersom jag fick lov att ringa om veterinärtid när dom öppnade kl 8 eftersom hunden varit dålig,och såklart jättedålig sömn hela natten eftersom man legat och "vakat",tror jag somnade vid 03,sen låg jag vaken mellan 04-05 för jag var orolig,sen upp kl 07.30 igen,sen var vi bortbjudna på mat på kvällen,så var inte hemma förens 01,sen kunde jag nte somna på en gång,somnade 02.30 kanske,sen upp vid 07 i dag för att åka iväg och shoppa på Ikea och Hööks hela dagen.... Men nu är semestern slut,så nu gäller det att komma in i normala rutiner igen,har vänt på dygnet helt,och har med lätthet sovit 10 timmar/dygn nu i 3 veckor...:angel:

Man FÅR klaga! :) Det är väll därför denna tråd finns,för att vi ska kunna klaga av oss lite då och då! :D

Och att inte orka ta tag i nått håller jag med om,jag ska iväg med jobbet och jobba en vecka 60 mil bort,jag har inte ens börjat packa,vet inte ens om jag har kläder tvättade,eller om jag har nån väska att packa i. Känner bara för att ta en ICA-kasse på Måndag morgon och slänga i lite kläder och "skit" i och hoppas jag klarar mig! Så pepp är jag!

Senast ändrad:

Usch förstår dig!
Hela förra graviditeten var jag skitirriterad när sambon skulle kramas och hålla på och ta och tafsa på magen, tålde ingen beröring alls!
Och jag tål INTE hans lukt.
Jag har världens sämsta morgonhumör och vill bara be honom fara åt helvete när han vaknar trots att han inte gjort något.
Inget morgonmys här iallafall :crazy:

Usch förstår dig!
Hela förra graviditeten var jag skitirriterad när sambon skulle kramas och hålla på och ta och tafsa på magen, tålde ingen beröring alls!
Jag har världens sämsta morgonhumör och vill bara be honom fara åt helvete när han vaknar trots att han inte gjort något.

Kanske ska förtydliga att jag inte är osams med honom alls, jag är bara känslig för beröring och lukter och är jävligt lättirriterad, annars är allt som det ska vara :D

Ang järntabletter så kan man bli jävligt trög i magen ffa av duroferon.
Man får äta mer fibrer helt enkelt och eventuellt ta lite lactulos eller annat som sätter lite fart.
Niferex är lite snällare, men kostar lite mer.

Annars får du prova att äta järnrik mat, typ blodpudding, blodig biff, spenat, persilja.
Jag har ganska svårt för det eftersom jag inte äter kött eller blodmat och just nu är jag spyless på just spenat :crazy:

Har kommit på att jag inte luktar så gott själv heller.
Svettas mer än en medelålders med vallningar och luktar INTE hallontårta.
Kan graviditeten påverka svettkörtlarna eller?
Finns nog ingen deo som håller dessa terrorsvettningar inne :devil:

Jag har inte börjat svettas mer än normalt,MEN,det som kommer är inte att leka med alltså! :crazy: Var i stallet nyss,sen kommer jag hem och undrar vad FN det är som stinker,inser att det är ju JAG! (Eller ja,mina armhålor då...) Jag brukade i bland glömma deo efter duschen,men jag luktar aldrig svett annars normalt,och har jag använt deo så luktar det deo typ 2 dygn om jag inte duschar varje dag. Nu går det ju bara nån timme,sen stinker man. :crazy: Snodde mannens deo,den funkade ganska ok iaf! Nivea,blå glasflaska! :p

Det är en massa äckliga dofter överallt,våran soffa luktar så förbannat illa så jag slänger ut den genom fönstret vilken dag som helst snart! :eek::mad::crazy: Gammal hund och damm typ,svider i halsen när man sitter i soffjäveln!

Inte vart det bättre för att jag vart kär i en annan soffa i dag,för 13,500:-..... Det är typ 13.000:- mer än vad jag känner att jag har råd med.... Behöver jag säga att jag vart att hata våran soffa ÄNNU mer efter det?! :mad:

Jag som aldrig haft ett luktsinne har nu fått det 2 ggr kan man säga! Varit rökare i 10 år,men slutade 13 Januari,och fick ett luktsinne efter det,sen nu har jag fått det ännu starkare,önskar mest att det kunde försvinna nu igen...

Jag vill också ha en ny soffa! Fast det får bli när vi renoverar vardagsrummet någon gång i framtiden. Sen vi köpte huset i oktober -09 så har vi renoverat alla andra rum i huset ner till betongplattan (5 rok + tvättstuga). Nu finns varken ekonomi, ork eller tid.

För övrigt är det nog en blivande ryttare inneboende i min mage! En jättekullebytta avklarades under terrängprovet i OS och en ny igår under hoppningen. ;) Den lilla har börjat göra sig mer och mer påmind nu i alla fall, så nu börjar jag bli lite lugnare. :)

Usch förstår dig!

Hihi va tvungen att visa det där inlägget för min sambo, för han tycker det är skitjobbigt att jag ibland blir helt psycho och grinar som jag vet inte vad. Han såg lite gladare ut när han förstod att andra har det likadant (eller tom ännu värre :D , jag mår åtminstone inte illa av hans lukt än så länge)

Jag brukar också få sammandragningar ett par gånger varje dag, magen blir hård och rund som en boll! Har även varit sjujäklans öm i magen, men det känns faktiskt bättre nu sedan ett par dagar tillbaka :)

Jag tyckte det var så konstigt att ha sammandragningar så tidigt, men kanske inte. Min mage verkar ju vilja ha det så, eftersom det var lika förra gången menar jag. :p

Det som är absolut värst för mitt illamåendemär hårstrån! Jag hade hår ner till svanskotan med självfall... Men jag kunde inte borsta det utan att kräkas. Så för några veckor sedan åkte jag hem till mamma och bad henne klippa bort det. Tre decimeter tog hon och nu kan jag borsta genom det lite snabbt i alla fall. Hårstrån i maten är också totalt dödsdömt (jag blir kräkfärdig bara av att skriva det)... Andedräkter kan också vara illamåendeframkallande här. Men just typ svett och så är ingen större fara.

Dessvärre måste jag nog ge mig i kast med att sanera vårat duschrum idag för där luktar det verkligen inte mumma... Lär bli ett par kräkvändor under tiden, men sambon verkar vägra att göra det (fullt förståligt eftersom jag kräkte ner heeela duschrummet igår och bara torkade "det som syndes"). :angel: När kräkningarna kommer så fort från ingenstans (jag stod bfedvid toaletten med ryggen mot den), men hann inte vända mig om och lyfta locket ens, då undrar man vad fan man håller på med...

Det kan vara järnet, men jag inbillar mig att det är att jag börjat jobba igen. Var lite piggare i slutat av semestern och var vaken till 22:30 flera kvällar i rad.

Det som känns tråkigaste med dippen är att jag inte känner någon kraft att ta tag i det. Annars brukar jag försöka att se till att vi får lite tid tillsammans och prata samt sex som skapar lite närhet, men nu har jag inte lust med något i dubbelbemärkelse.

Jag förstår att du har roligare saker för dig än att springa på MVC och läkare. Jag håller tummarna att du mår bättre snart och att vikten går uppåt som den ska.

Jag tycker det låter riktigt ledsamt med din sambo, faktiskt. Inte som att du bara behöver gnälla av dig lite, utan som att du är tillsammans med någon som inte bryr sig om dig eller ert gemensamma barn. Det är ju ganska sorgligt. Vad säger han när du berättar att situationen inte är hållbar? Varför jobbar han så mycket just nu?

Jag hoppas verkligen att ni har planerat att dela på föräldraledigheten, annars känns det ju tyvärr som att det blir bäddat för katastrof på familjefronten.

Ang järntabletter så kan man bli jävligt trög i magen ffa av duroferon.
Man får äta mer fibrer helt enkelt och eventuellt ta lite lactulos eller annat som sätter lite fart.
Niferex är lite snällare, men kostar lite mer.

Annars får du prova att äta järnrik mat, typ blodpudding, blodig biff, spenat, persilja.
Jag har ganska svårt för det eftersom jag inte äter kött eller blodmat och just nu är jag spyless på just spenat :crazy:

Hemofer är det absolut bästa tycker jag, mycket bättre för magen än niferex. Märker ingen skillnad på magen alls med hemofer, det gjorde jag med niferex.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 323
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar