Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Skönt att höra att man inte är den enda som är lite småpsycho pga alla hormoner :p jag började typ grina som fan här om kvällen och fick för mig att jag absolut inte vill ha barn nu, kanske aldrig. Min stackars sambo fattade ingenting. Sen nästa morgon fattade jag inte vad som tog åt mig, det är klart jag vill ha den här bebisen! Jag går ju omkring och nojar hela tiden att något ska vara fel. Men då på kvällen kändes det verkligen så och jag var helt förstörd :confused:

KL

Hur gamla är ni förresten allihopa? Och var i landet (eller utanför landet) håller ni till?

Jag är 28 och bor i Kungsängen, en förort strax nordväst om Stockholm :)

Jag är 28, sambon är 32. Vi bor mitt i Skåne :)

KL

RUL i morgon, är sååå nervös! Sysselsätter mig för fullt så att tiden går fort :)

Jag är 25. Bor på Västmanlandssidan av gränsen Västmanland/Sörmland. Så jag hör till Västerås men har mycket närmare till Eskilstuna för förlossning/RUL och sånt...

Hehe, småpsycho är bara förnamnet ;).

Jag är 24 och bor i sundsvall. Har redan en dotter, Molly, som fyller tre i september, så det här blir andra barnet:)

25,men hinner fylla 26 innan bebis kommer (förhoppningsvis!) och vi bor i Dalarna.

Haha..insåg precis att jag är äldst av de som svarat här i tråden.. Då har jag både provat på att vara yngst & äldst ;)
För med båda de andra var jag yngst i våran föräldragrupp (23 med sonen 24 med dottern)

Nåväl. Är iaf 32år (maken 36år) och bor utanför Norrköping. Väntar mitt tredje barn.

Nejdå du är inte äldst tessiem jag slår dig med några år. Är 36 i höst och boende i Örebro. Väntar mitt andra barn.

Jaa, en som bor närmare! :) jag som precis tänkte att alla bor så långt bort!! Kul att veta var alla bor!

KL
Ouuu maj gaad, jag tror jag kände bebin röra sig där inne igår! Satt lite konstigt framåtlutad vid datorn på jobbet och helt plötsligt puffade nåt till några gånger! Sen kändes det som det vred sig lite där inne! Är inte säker på om det va min mage som kurrade (den kurrar jämt jättemycket :p ) eller om jag inbillade mig. Har ni känt nåt? Hur känns det för er??????

Jag är i vecka 18 nu, snart vecka 19, så jag har varit lite nojig att jag inte har känt nåt. Hoppas det är bebin jag kände nu bara och inte inbillning :p

Jag går in i vecka 16 idag. Känner bebisen lite då och då, men inte dagligen. Sägs ju att man ofta känner andra barnet före man kände första. Först kände jag i vecka 17 och utanpå kände sambon i vecka 18.

Jag tycker att det är en helt annorlunda känsla än tarmrörelser, för mig pirrar det fortfarande i hela kroppen varje gång jag känner den lilla. :p

Jag är 32, maken 33. Och som sagt blir det här mitt fjärde barn, hans andra.
Vi bor i Katrineholm. Typ mitt i Södermanland.

*kl*

Var på bm-mottagningen imorse. Har varit väldigt öm i nedre delen av magen sedan söndags. Började misstänka uvi. Så jag fick lämna prov idag. Dock kunde hon inte se något på stickan. Men det skickades till odling.
Hon lyssnade iaf på hjärtat och kände på magen. Det verkade vara bra med bebis iaf.
Fick en läkartid 29/8. Hade ju tänkt börja jobba 1/9, men det kommer inte att gå. Får ju besvär av att bära 1½-åringen, så att bära/lyfta på en 5-åring 15 ggr/dag känns inte ens värt att prova på.
Så jag hoppas jag får träffa en bra dr som skriver ett bra sjukintyg så fk inte börjar bråka.

Tack!! Vi har varit där nu, jag var så nervös innan att jag trodde jag skulle svimma i väntrummet :p i magen ligger en frisk vild liten pojke!! Vi blev framflyttade till 3/1 men det ser vi bara som positivt :) kände bebis sparka för första gången igår, har känt honom idag med. Underbart!!!

Oj, vad tidigt du kände!! Det kanske bara är jag som har en galen mage helt enkelt :D hihi. Den kan både bullra, kurra och poffa :D Fast det jag har känt nu är faktiskt lite annorlunda, mer som mjuka små försiktiga puffar från insidan! Kände en nyss, ännu tydligare än igår! Tusan, det MÅSTE ju nästan va bebisen!! :love:

Åhh va roligt att det gick så bra! Då har du samma beräknade datum som jag nu, fast jag ska på ultraljud nästa vecka så då kanske det ändras. Är också sjukt nervös och nojig som tusan för det!

Jg kände någon konstigt här iveckan när jag duschade,men vågar inte hoppas att det var bebis,för det var så tidigt. Var ju bara v 16 (15+3 kanske),och är ju första barnet för mig så det måste nog ha varit något annat,men kändes verkligen konstigt,massa småbubbel.

Är i v 17 nu (16+1) så hoppas att kunna börja känna bebis snart,för känner mig så totalt ogravid jusst nu,och har ju inte UL förrens 23 Augusti...

+ Fibusen: Tack :love: Det är en sån lättnad att ha det gjort, och att han var frisk! Jag tycker också att det känns som små puffar när han sparkar. Inget man kan förväxla med tarmarna direkt! Jag låg och tryckte på magen i går, och då svarade han med sparkar, underbart!! Vi firade förresten ultraljudet med att köra inom en bebisaffär och köpa en jättesöt snuttefilt :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 321
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?