Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jo, det var tidigt. Ännu märkligare att det kändes utanpå så tidigt också. Men moderkaka i bakvägg och några kilon som trillat bort omkring gjorde det väl möjligt. Hoppas att jag börjar känna något regelbundet nu också. Jag hinner ju bli orolig mellan gångerna liten därinne berättar om sin existens. ;)

Escade: Härligt att allt såg bra ut! :D

Hihi,vad gulligt! :D

Jag hoppas lilla bönan vill visa könet för oss den 23 Aug,är så förbannat nyfiken! :p

Vr säker på en tjej först när jag fick reda på grav,sen att det var en kille,men nu lutar jag nog åt en tjej igen! :p

Ni som inte vet,vad tror ni det är? Och ni som vet,hade ni gissat rätt?

Tack!! Vi har varit där nu, jag var så nervös innan att jag trodde jag skulle svimma i väntrummet :p i magen ligger en frisk vild liten pojke!! Vi blev framflyttade till 3/1 men det ser vi bara som positivt :) kände bebis sparka för första gången igår, har känt honom idag med. Underbart!!!

Frisk och vild låter ju perfekt :D. Just när det gäller BF runt nyår håller jag med om att det känns positivt om man lyckas hamna på januari-sidan :)

Jag är övertygad om att det är en liten kille som gömmer sig därinne. Det skulle ju vara kul med en av varje, men det spelar absolut ingen roll. Om inte annat praktiskt med en kille till. :p

Jag önskar att jag vore övertygad också,jag brukar ha förmågan att känna på mig rätt,men den här gången går jag på en nit! SÅÅÅÅ tvärsäker att det var en tjej,sen att det var en pojk,sen lutar det åt en tjej igen,men absolut inte säkert! :p

Aja,nu är det "bara" 20 dagar kvar till UL,så jag får försöka hålla mig! ;) Hoppas bara att lilla bönan lever och mår bra. Kommer vara kräknervös innan.

Tänkte vad dom gör där igentligen,mamma sa att dom tar blodprov och undersöker en på UL (var 24 år sen hon fick barn) men jag trodde att dom bara kollade bebis? :confused: Blodprov har jag ju tagit,och ska ta hos BM...

För jag fick en tid kl 13,mamma slutar jobbet kl 14 den dagen,och hon sa: Men vad bra,då hinner jag sluta tills du är klar,då får du ringa på en gång!

Jag trodde man bara var dit,dom kletar på lite på magen,sen på med aparaten,sen är det klart på en kvart?

Okej då var jag inte äldst då. Nåväl.. jag har funderat mycket på om jag kommer vara en annorlunda förälder nu än när jag var 23.. Vårat liv ser ju rätt annorlunda ut nu mot när jag var 23 om inte annat :D

Nejdå du är inte äldst tessiem jag slår dig med några år. Är 36 i höst och boende i Örebro. Väntar mitt andra barn.

Jag tror på kille men ärligt talat så har man ju 50% chans att gissa rätt så jag tror inte riktigt på min förmåga att "känna på mig vad det är"..

Tror det är olika på olika ställen. Förra gången så var det precis som du säger, in få klet på magen, kolla bebis och sen köpa några bilder. Tog väl 30-40 minuter ungefär.

Vi har tid för RUL 20 augusti. Första dagen sonen ska vara själv på dagis också...

Ja just det, då känns det nog lättare! Jag har tvärtom redan lagt på mig sex kilo :o så det har nog blivit lite mer fläsk på magen och då känns det nog inte lika tydligt.

Jag är tvärsäker på att det blir en pojke! Vet inte riktigt varför, är bara helt övertygad om det. Har lyckats övertyga alla andra också, för min morsa har redan köpt lite stentuffa pojkkläder. Haha va chockad jag blir om det blir en tjej nu! Fast det spelar absolut ingen roll, bara den lever och är frisk kommer jag bli så överlycklig att inget annat spelar någon roll :)

Nu var det ett tag sen jag skrev här så får läsa och uppdatera mig lite.. :)

Jag är nästan helt säker på att det blir en pojke ;) men min sambo säger att han är helt säker på att det blir en flicka.... så vi får se, ska på ultraljud den 28 Aug, längtar så otroligt mycket så man kan lugna ner sig sen lite om allt ser bra ut.

För övrigt mår jag bra.... var i förra veckan och gjorde glucosbelastnin där låg jag också bra på det men har fått börja äta extra järn då jag hade jätte låga blodvärden, det förklarar varför jag är så hemskt trött, det är fruktansvärt att va så här trött och så jobba mycket och långa pass, får sova minst 30 min på lunchen för att orka med dagen, inte så roligt. :crazy: hoppas det blir bättre. :)

+ uva och tessiem: Tack :love: Man förstår att det känns när han sparkar efter att ha sett honom i action :D

KL

Vårt ultraljud gick till såhär:
Först visade BM hela bebisen, förklarade att han låg på tvären och att moderkakan är i överkant (säger man så?). Sen mätte hon huvudet och undersökte hjärnan närmre. Tittade på ryggrad, ben och armar. Mätte lårbenen, kontrollerade hjärtat och njurarna noga. Tittade på ansiktet, han hade fin käke utan spalt. Jag frågade om hon kunde se könet, för hon sa inget om det. Men när jag frågade så berättade att hon hade sett det direkt men att vi skulle titta efter igen, lydigt la han sig på rygg och delade på benen och visade hela härligheten. Inga tveksamheter direkt! Sen försökte hon ta fina bilder på honom i profil, men det var inte det lättaste! Vi fick en bild framifrån också, men han ser ut som en liten döskalle :D Ögonen är mörka på bilden nämligen! BM sa att det verkligen var en söt bebis, fast det får nog alla höra :angel: Jag tror att undersökningen tog ca 40 min, vi köpte 3 bilder á 20 kr. Man tittar ju inte direkt på klockan när man har sin bebis på en skärm mitt framför sig :love:

Hur mycket jobbar ni per dag och i veckan?

Klarar ni av det eller känner ni er påverkade av graviditeten?

Har ni tänkt jobba in i det sista eller gå hem lite tidigare? (om man inte blir sjukskriven) :bump:

Nu har jag semester, och njuter för fulla muggar :) annars jobbar jag 100% som sjuksköterska på en ortopedavd. på sjukhuset. Jobbar antingen 7-16 eller 12:30-21:30. Det är stressigt och tungt, så min chef sa till mig att ansöka om havandeskapspenning så tidigt som möjligt. Förutom illamåendet och tröttheten i början har det gått bra. Men det är jobbigt när man inte hinner äta frukost och äter lunch vid kl 13:30....

Jag är helt sjukskriven. Normalt hade jag jobbat torsdag-fredag och varit föräldraledig med sonen måndag-onsdag. Men jag klarar ju knappt av att ta hand om mig själv, så sambon vabbar måndag-onsdag och är föräldraledig torsdag-fredag. Så vi är hemma allihopa nu nästa vecka också.

Sen får vi se. Jag ska träffa läkaren på måndag, antar att det blir förlängd sjukskrivning på 100% ett tag till. Om inte annat så vill de nog att vikten ska ha vänt innan jag börjar jobba... Då tror jag vi börjar med 25% ett tag för att sedan prova 50%. Så gjorde vi sist i alla fall...

Jag har inga som helst planer på att ta föräldradagar i onödan, så kan jag jobba så jobbar jag in i det sista.

Senast ändrad:

Åh vad roligt att få se bebis och att få se könet!
Vi fick inte veta det när jag var gravid med M, det var en sur jävla kärring som gjorde det ultraljudet. Hoppas att jag slipper henne den här gången.

Jag har semester nu, men återgår till jobbet till veckan och kommer att jobba 100% så länge det går.
Jobbar som undersköterska.
Hoppas dock på att kunna bli förflyttad och jobba nätter då jag trivs bättre med det och det gick så himla bra förra graviditeten.

Jag jobbar 90% (heltid från sista Augusti) och slutar tidigare två dagar/vecka. Just nu fixar jag att jobba(trots min otroligt enerverande trötthet..kan iof vila ibland på jobbet) men är helt slut när jag kommer hem & orkar inte göra nåt öht på kvällarna :( Men, men hoppas det vänder, har börjat äta järntabletter ´för att se om det hjälper (har provtagning Måndag).

Tänker vara ledig 2v innan BF (tar semester) och räknar kallt med att inte gå över tiden då jag aldrig gjort det förut.

Har ni tänkt jobba in i det sista eller gå hem lite tidigare? (om man inte blir sjukskriven) :bump:

Just nu jobbar jag heltid, men har semester måndagar - fast det är vilsammare att vara på jobbet än hemma :angel:. I höst kommer jag dock vara tjänstledig för studier, rätt skönt att kunna styra sina egna tider mer och dessutom börjar sonen på förskolan.

Jag jobbar heltid som trafikingenjör, mest inne på kontoret men åker även ut en del på vägarna. Just nu funkar det jättebra att jobba när det är semestertider och lugnt, men det kommer nog att bli rätt tungt i höst. Har ofta mycket att göra om man säger så, om man är borta en dag under de stressiga perioderna kan man ha en rejäl hög post + 100 olästa mail när man kommer tillbaka :crazy: Om jag mår bra har jag tänkt jobba fram till jul och sen vara ledig i mellandagarna (beräknat datum är 3 januari).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 323
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar