Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3
Grattis kisse till väntande tillökningen! Är det sjätte barnet?
*kl*
Tänkte skriva en liten rapport från oss eftersom det var länge sedan, och jag tycker det är så roligt att följa alla andras framsteg och utveckling
Dagen efter sjumånadersdagen började F att åla. Jämfört med alla snabbisar i den här tråden är det kanske inte så märkvärdigt
, men för mig som jämför med storebror som var nio månader så kändes det tidigt
. Nu far han omkring i god fart här hemma, och här om dagen visade han för första gången att han kan häva sig upp mot saker/mot knästående rätt bra. Märkligt hur han bara kunde det utan att jag set tnågon direkt träning, men nu tycker han att bästa stället att öva vidare på är mot nedersta lådan i köket... i utdraget läge.... Märkligt att han inte klämt fingrarna mer än någon gång än (fast jag gör ju vad jag kan för att förhindra det, såklart...)
Mat älskar han fortsatt. Han äter samma som vi och är svår att lura - igår fick han hemgjord köttfärskorv och potatis medan vi andra skulle äta pizza = vrål när storebror fick något som han inte fick. Kvällen dessförinnan hade vi baguetter som tillbehör till chilin = vrål tills den orättvisan var åtgärdad. Som tur är går det fortfarande att lura honom från sötsaker med banan alternativt mango, och jag hoppas att det kommer att fortsätta så ett tag till...
När det gäller tänderna har han fortfarande två, men en tredje är på väg. Dock ingen i överkäken, utan den som nu börjar kika fram är en av tänderna vid sidan av de båda framtänderna nere. Lite ovanlig ordning, känns det som?
De senaste dagarna har jag sett honom ta de allra första pincettgreppen också
. Han babblar en massa ("mamama", "bababa", "dadada", "daidai") och älskar vatten. Sätter man honom på badkarsgolvet med duschmunstycket sitter han där i eviga tider. Sätter man honom någon annanstans välter han rätt omgående när han kommer på att hans ska vara någon annanstans än just där man placerat honom
Phu, det blev en smärre roman
. Men som sagt, jag uppskattar alla uppdateringar så jag hoppas att ni gör det också