Vet inte hur gammal min är men det gröna tyget har bleknat efter många års användning :D
Använder den när jag sitter och tittar på tv om jag har ont i ryggen. Det lindrar för stunden.
Märket är Shakti.

Jag har en gammal klassisk i orange tyg, märke Shakti. Stor med skumgummi i att ligga på.
Samt två små svarta utan stoppning från typ Rusta eller något sånt, perfekta att ha typ i ländryggen, linda runt armen eller bara över axlarna just tex, perfekt att ta med på resa.

Dom är smärtlindrande, sömngivande och lindrar RLS för mig. Jag älskar dom och använder dom väldigt mycket.

Älskar spikmattan! Muskelavslappnande för ryggen ffa. Jag vet att när det gör ont att lägga sig på den har jag varit för slarvig med att använda den :D

Använder ni spikmatta? Vilket märke har ni? Upplever ni någon förbättring av något slag?
Använde min väldigt mycket när den var poppis bland gemene man. La mig på den när det var dags att sova. Väldigt avslappnande tyckte jag. Nu ligger den i en låda men kanske dags att dra fram den igen.
Minns inte var jag köpte den men den såldes lite överallt på den tiden så jag misstänker Rusta. Det var i alla fall ingen dyr, fancy sådan.
Min är svart, har stoppning och täcker från nacke till rumpa typ.

Har en billig från Teknikmagasinet av alla ställen 😅 Tyvärr säljs de inte längre vilket är en liten sorg för jag har testat lite olika inkl Shakti och den jag har är överlägset bäst - precis lagom i intensitet.

Använder min spikmatta varje morgon och kväll och har gjort så i flera år nu. Älskar det!

Vad kul att ni gillar det. Jag har en grön yantra sen många år. I perioder har den legat flera år i garderoben. Men nu plötsligt kan jag inte vara utan den, tycker den avleder värken i kroppen. Men är lite nyfiken på att köpa en shakti advanced den skall tydligen vara väldigt mycket mer effektiv. Om man bara klarar att ligga på den vill säga. Shakti skall finnas i tre nivåer. Sen gillar jag min yantra före den är stl xl.

Jag använder min någon gång i månaden, men den är verkligen kanon när man inte kan sova. Någon långsiktig effekt har jag inte märkt, inte heller när jag använde den mer regelbundet.

Har en billig sort som jag fick i företagspresent

Liknande trådar

Kropp & Själ Skulle vara intressant att höra vad en veterinär eller läkare säger om detta: Det stod på SVT nyheter om en kvinna som hade en valp som... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 714
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
350
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Använder ni ert friskvårdsbidrag (om ni har något) och till vad använder ni det? Själv får jag erkänna att jag var hemskt dåligt på det... 6 7 8
Svar
158
· Visningar
4 372
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka