Kan det verkligen stämma?

Frågan är snarare hur någon kan missa att det kan hända om man inte tänker sig för. Det är så fullkomligt självklart.

Sedan kan man ifrågasätta medicinens form. Varför spray som så lätt hamnar fel. Gel eller kräm är det mindre risk med sålänge användaren följer instruktionerna och använder sitt sunda förnuft. Ska inte andra människor komma i kontakt med kontaminerad hud ska självklart inte djur göra det heller.
Fast sprayen hamnar inte fel, det är en tratt på sprayen som du trycker mot huden för att hindra den att flyga iväg till andra ställen.

Själv brukar jag spraya högt upp på underarmarna, och sen dra en tröja över. Den stora fördelen är att den torkar väldigt snabbt. Har provat gel som tog en evighet att torka. Jag bor ensam utan husdjur, för mig är det här det bästa av alla olika preparat som jag testat.
IMG_7326.webp

Frågan är snarare hur någon kan missa att det kan hända om man inte tänker sig för. Det är så fullkomligt självklart.

Sedan kan man ifrågasätta medicinens form. Varför spray som så lätt hamnar fel. Gel eller kräm är det mindre risk med sålänge användaren följer instruktionerna och använder sitt sunda förnuft. Ska inte andra människor komma i kontakt med kontaminerad hud ska självklart inte djur göra det heller.
Om jag får gissa tror jag det största problemet inte är att det är en spray som ”hamnar fel”, utan att man har hormoner på huden öht. Det borde ju också sprida sig lite utanför området man applicerat det på tänker jag (löser upp sig i fett på huden, och är det inte fettlösligt sprids det garanterat med svett osv). Kommer husdjuren sedan i kontakt med huden får de ju också ämnet på sig, och det är ju tänkbart att de är mer känsliga för vissa hormoner än vi är om jag får gissa lite, plus att de ju (oftast) är betydligt mindre än oss och borde behöva en mindre dos för effekt.

Jag har fått Vagiferm, små "tabletter" som förs upp i underlivet, mot sköra slemhinnor. Men vågar knappt använda dem, för de om något borde ju påverka en partner...? Eller försvinner den direkta effekten inom en viss tid? De borde väl ha varningstext, tycker man! :nailbiting:

Jag har fått Vagiferm, små "tabletter" som förs upp i underlivet, mot sköra slemhinnor. Men vågar knappt använda dem, för de om något borde ju påverka en partner...? Eller försvinner den direkta effekten inom en viss tid? De borde väl ha varningstext, tycker man! :nailbiting:
Enligt artiklarna så försvinner effekten om du slutar med produkten. Även på djur och barn så återställdes deras naturliga hormonbalans när de slutade utsättas för den.

Enligt artiklarna så försvinner effekten om du slutar med produkten. Även på djur och barn så återställdes deras naturliga hormonbalans när de slutade utsättas för den.
Fast den ska ju tas regelbundet..... :o Jag tänker alltså på min partner, som nog inte vill utsättas för östrogen, framförallt inte direkt på det mest delikata området.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka