Kan det verkligen stämma?

Iaf de läkemedel jag använder är väldigt tydligt märkta och det står tydligt att den behandlade hudytan INTE ska ha direktkontakt med någon inom 6 timmar efter påförande. Känns typ omöjligt om man behandlar underarmarna...
Min gynekolog sa att de rekommenderade att jag la gelén på insidan av låren och de smetade ut den med underarmarna. Sedan vänta någon minut för att det ska sluta klibba och sedan hoppa i sängen för att sova. Jag ser inte alls problemet i det hela.

Det är många rapporter om djur och barn som påverkats av folk som använder olika kutana hormonläkemedel just nu. Och det är ju som många redan sagt inget konstigt att andra påverkas av sådana läkemedel som ska tas upp genom huden, om även de blir utsatta för det läkemedlet. Det skulle nog behövas bättre varningar på dessa läkemedel, alternativt att de blir tydligare begränsade i användning, till enbart sådana som klarar av att använda dem korrekt.
Det är ju hemskt, tänk om hon haft en 12 -15 årig pojke hemma ofta.

Skulle vara intressant att höra vad en veterinär eller läkare säger om detta:

Det stod på SVT nyheter om en kvinna som hade en valp som inte utvecklat testiklar för att ägaren använde någon slags hormonspray på armarna. (Varför gör man det?).

Jag tycker det låter väldigt skumt att en hundvalp indirekt skulle påverkas på det viset? Kunde möjligen tänka mig någon effekt om tex tiken fått p-piller eller något under dräktigheten.

Men som sagt var jag är varken läkare eller veterinär…
Tycker det är lite konstigt att du inte tror inslagen?

Svt skriver om att läkemedelsverket har fått in 31 rapporter och en chef på en veterinärklinik. Hur skulle Bukefalos kunna vara mer tillförlitligt än läkemedelsverket och veterinärer?

TV4 hade ju till och med intervju med både gynekolog och veterinär i sin studio. Svt

Min gynekolog sa att de rekommenderade att jag la gelén på insidan av låren och de smetade ut den med underarmarna. Sedan vänta någon minut för att det ska sluta klibba och sedan hoppa i sängen för att sova. Jag ser inte alls problemet i det hela.
Jag ska ta min på morgonen. (kvällstid hade ju inneburit noll hudkontakt med min partner, det hade ju varit... tråkigt)

Tycker det är lite konstigt att du inte tror inslagen?

Svt skriver om att läkemedelsverket har fått in 31 rapporter och en chef på en veterinärklinik. Hur skulle Bukefalos kunna vara mer tillförlitligt än läkemedelsverket och veterinärer?

TV4 hade ju till och med intervju med både gynekolog och veterinär i sin studio. Svt
Alltså.. om man inte får ifrågasätta media så är vi väl på en farlig väg ändå

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka