Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Sv: Vinterföräldrar 2012/2013 del 3

Vår ekonomi tillåter väl inget köp av sele egentligen, men jag hoppas på en mormorsponsring. Annars får jag väl sälja syskonvagnen, jag vill ju inte använda den ändå (fast sambon använder den mycket mer än jag). :cautious:

Nu är det bara en vecka kvar, sen är vi tillbaka i verkligheten igen med jobb och dagis. Jag är väldigt splittrad till det. Jättekul för storebror att gå till dagis och träffa kompisar. Men jag blir närmare återgång till jobb, det ser jag inte alls fram emot! :meh:

Oj jäklar vad hon verkar snabb, ställer sig mot möbler redan!! :D

Vi bytte faktiskt inte heller till sittdelen förrän för en dryg vecka sedan då Ellie helt plötsligt vände sig i liggvagnen och höll på att trilla ut! :eek: då bytte jag direkt. Men i bruksanvisningen stod det faktiskt att sittdelen ska användas från ca 6 mån så det kanske inte är såå sent ändå? Känns som alla andra hade bytt för länge länge sen när vi bytte så jag blev förvånad :D

Nu är det bara en vecka kvar, sen är vi tillbaka i verkligheten igen med jobb och dagis. Jag är väldigt splittrad till det. Jättekul för storebror att gå till dagis och träffa kompisar. Men jag blir närmare återgång till jobb, det ser jag inte alls fram emot! :meh:

Oj, trivs du inte på jobbet eller känns det jobbigt att vara borta från lillebrorsan hela dagarna?
Det är inte såå himla långt kvar tills jag ska börja jobba nu heller, knappt tre månader! (eller hmm... det kanske är rätt långt ändå) Längtade till jobbet som tusan i början, men nu under sommaren har det känts härligt att vara hemma och kunna umgås med Ellie. Men jag börjar känna rastlösheten komma lite smått, det kommer nog kännas bra att börja jobba igen sen även om jag får lite ångest när jag tänker på att vara borta från Ellie hela dagarna!

Jag trivs inte på mitt jobb. Sen är jag väl lite av kontrollfreak som sambon uttrycker det också och har svårt att lämna ifrån mig allt ansvar här hemma. Inte för att sambon gör något fel, han gör det bara inte på mitt sätt... :angel:

Idag har jag i alla fall varit på Komvux och skrivit in mig på Naturkunskap B. Ska försöka vara klar till jul, men har skrivit till nästa sommar på pappren. Sen ska jag bara bestämma mig vad jag ska plugga också! Allt intressant behöver jag ändå kursen till så. Just nu ligger sjuksköterskeprogrammet högst på listan! Får bara hoppas att antagningspoängen sjunker eller att jag har någon form av andlig kontakt när jag skriver högskoleprovet. :D

Vad duktigt!

Här var det också sjuksköterskeprogrammet och/eller polis som står högt på min lista. Skulle så gärna vilja bli barnmorska.
Men eftersom jag verkligen "hatar" att plugga, har alltif gjort det så vet ag inte när jag kommer ta tag i komvux och de ämnen jag saknar.

:( usch och pust, mitt stora dilemma med vad jag ska göra eller jobba med när mammaledigheten är klar och jag är fruktansvärt rastlös hela tiden. Tycker inte alls om att gå hemma så här mkt.

Att jag ska plugga har varit klart länge. Jag skulle ha börjat förra hösten, men jag visste inte vad jag ville riktigt och sen kom det ju en bebis emellan. :p Men nu är barnafödandet avklarat och jag vet (förhoppningsvis) vad jag vill göra när jag blir stor! :D

Jag har funderat över vidareutbildningen till barnmorska och dt är absolut ett alternativ för mig, men jag tror inte förlossningen är stället jag skulle vilja vara på, utan i sånna fall MVC/spec MVC. Jag tycker graviditet i sig är väldigt intressant...

Äsch, först ska jag klara naturkunskap B, sen komma in på programmet, sen klara av det och därefter jobba i minst två år. Det är avlägset, men siktar man mot stjärnorna så når man kanske trädtopparna!

Delvis KL

Hej alla!

Längesen jag uppdaterade. Det finns knappt en chans att sitta vid datorn, blir mest att jag läser från telefonen när Viktor sover i selen. För vi bär fortfarande hur mkt som helst :) det är lite tyngre nu när han väger strax över 8kg.

Annars ålar han sig fram målmedvetet, sitter själv och älskar mat! Har dock bekymmer med att han blir så trög i magen :(

Jag är så trött på att amma så jag längtar tills han bara äter vanlig mat :)

Han har verkligen myror i brallan, förstår nu varför han var så skrikig i början (noll tålamod) :D. Måste säga att det blir roligare för varje dag. Första månaderna var faktiskt mest jobbiga. Och den där amningen. Som man kämpade...

Kul att ni funderar på att läsa till sjuksköterskor, jag jobbar ju som det sedan 2009. Vill inte gå tillbaka till mitt gamla jobb igen. Och igår kom det ut en tjänst på VC i grannkommunen, håll en tumme för mig!

Vad roligt med en uppdatering från er! Jag tänkte på er häromdagen faktiskt och undrade hur ni hade det! :)

Jag håller tummarna för dig om tjänsten! Vad jobbar du med nu?

Vad trevligt att inte vara bortglömd :) Jag läser ju som sagt, så jag har koll på er. Men det är svårt att få tid att sitta och skriva. Det är ju full rulle med de små. Nu gäller det att barnsäkra huset...

Jag har jobbat på ortopeden sen jag blev färdig, både akut och elektivt. Inte alls vad jag hade tänkt mig från början, men sen blev jag fast där. Känns som bra läge att byta nu.

Träffade ju sambon på jobb, och om vi båda ska ha skiftjobb när det är dags för dagis lär vi ju aldrig ses. Får dessutom hem hästen igen i mitten/slutet av september.

Har du provat skriva högskoleprovet? Det var så jag kom in. Hade behörighet från gymnasiet, men festade lite för mkt under de åren för att toppa betygen :banghead:

Nu ska jag sätta mig och knåpa ihop ett personligt brev.

Nej, jag har ju inte gjort det! Men tanken är att göra det både i höst och sen i vår igen. De säger ju att man sällan kan prestera på topp på första försöket. Men vi får se. Jag kommer ju inte komma in på mina betyg nu i alla fall, lite för mycket fest och häst på min gymnasietid. :p Tror jag ligger någonstans mellan 12-13 poäng i betyg, och intagningspoängen var drygt 16 de senaste åren... :meh: Så jag får väl hoppas på att jag har andlig kontakt eller att alla mina hjärnceller fungerar bra när det är dags för högskoleprov! :)

Jag skrev 2ggr, fick betydligt högre resultat andra gången. Jag beställde hem ett övningskompendium som hjälpte massor! Så träna lite innan, det kanske räcker att skriva en gång :)

Vi får se hur jag gör! Det känns ju inte som att jag har tiden att sitta och plugga en massa innan, även fast jag inser att det skulle vara det bästa...

*fortsätter på samma knapp*

Alvin är nu nattad för tredje natten i rad i spjälsäng!

Första natten gick jättebra, jag var bara upp till honom två gånger och sen va han hungrig och fick komma till mig vid klockan sex. Men då var det morgon enligt honom... I natt var han lite stökigare och tyckte det var morgon redan vid fyra (:eek:), men jag fick honom i alla fall att somna om vid fem till halv sju!

Vi har varit bortskämda med storebror som alltid sov så länge om morgonen när han var mindre.

Hej vad kul att läsa om er alla igen! La ner mitt mesta surfande länge efter förlossningen och gick sen tillbaka till fb (av någon outgrundlig anledning är fb fortfarande som en drog för mig). Men så ikväll kom jag på att ni finns!! Blev glad i hjärtat. :)

Emil har hunnit bli 6 månader och är alldeles underbar! Jag gick tillbaka till jobbet tidigt, redan när han var 4,5 månad, men planerar att vara hemma lääänge nästa år, för han blir storebror i mars!

Trazel: kämpa på o bli sjuksköterska du! Det är jag och jag älskar mitt jobb. När du är klar är förhoppningsvis arbetsvillkoren o lönerna bättre, vi kämpar på för att få det bättre över hela landet, och den här gången verkar vi vara starkare och mer enade än vid tidigare liknande situationer. Det är ett fantastiskt jobb!!

Nejmen, oj vad ni ligger i i den här tråden! :o :D

Grattis i alla fall! :D

Tack för peppningen! Jag tror jag vet vad jag vill bli "när jag blir stor" för första gången i mitt liv!

Grattis :D Här blir det också tillökning i början av nästa år :)

Kl
Lilltjejen blir hela 7 månader idag!
Förra veckan blev det ett besök på akuten :( :nailbiting: Hon blev blå/svart om läpparna och småhostade lite. Usch va orolig jag blev! Trodde hon hade lyckats hitta nåt att stoppa i munnen först. I övrigt var hon som vanligt, var glad och lekte osv.
Hjärtat och lungor lät bra och hon hade inget i munnen de kunde se, så de trodde att hennes kropp inte riktigt hann med att temperera om sig. Det var ju fruktansvärt varmt den dagen.

Var till furuvik en sväng för 2 veckor sen :) Trodde inte att Alicia skulle uppskatta det alls eftersom hon inte är så gammal, men hon var överlycklig! Tjöt av lycka när hon klappade på hästarna och var ännu gladare inne hos getterna.

1077796_10151869498467868_1678727019_o.jpg

Vår melissa blir också lyrisk av djur, hon älskar fåren, hundarna o hästarna. Det är så kul att dom redan kan visa så tydligt vad dom gillar. :)

Z tittar gärna på djur men blir lite rädd om de kommer för nära. Annars går det undan här hemma, Z kryper och övar på att ställa sig mot möbler, hon har lyckats 4 gånger.

Idag är sonen en heldag hos mormor och morfar och jag hade tänkt ägna mig åt förhindra hemmets förfall, men Z har andra planer då hon vill ha uppmärksamhet eller kryper till sladdar hela tiden. Nu ammar hon så jag kan ägna mig åt Buke.

Idag är sonen en heldag hos mormor och morfar och jag hade tänkt ägna mig åt förhindra hemmets förfall, men Z har andra planer då hon vill ha uppmärksamhet eller kryper till sladdar hela tiden. Nu ammar hon så jag kan ägna mig åt Buke.

Hemmets förfall ja, det borde man verkligen försöka ta tag i. Men som du skriver, det kommer verkligen alltid något emellan. Och när det väl funnits tid att fixa fint så håller det väl högs en dag innan det ser ut som en orkan dragit fram igen..

Har tänderna börjat komma på era småttingar? Vilma verkar det spruta tänder om. Första tanden kom i början på juli och idag hittade jag en 7:e tand som börjat komma upp.

En liten bild på grynet också! :)
2013-08-16-09-48-36-1.jpg

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 848
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 518
Senast: Heulwen
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
83 375
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! Tror jag hittade senaste listan: December 2 - Evenstar, andra barnet 25 - Emrox, första barnet, flicka 20 - Rugge...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
93 091
Senast: JeayL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben