Vinterföräldrar -17/18 del 3

Så typiskt att jag måste gå upp tidigt idag när jag känner att jag hade kunnat sova.. :yuck:

Är super nervös inför idag förresten :nailbiting: och eftersom jag vill ha bilen till bm kommer jag behövs hämta hem sambon om det sätter igång sen också, blir spännande åktur isf :sneaky: tur det inte är så långt!

Sambon har på eget initiativ kommit på att det är bäst att vara hemma idag :bump:
Så nu är han hemma och ledig tills början på mars, det känns bra.

Vi tog precis morgon här, jag har dock lovat honom sovmorgon (så länge jag klarar det). Jag har så ont när jag kliver upp om nätterna/på morgonen. Första stegen är riktigt hemska.

Idag är planen att åka in till stan och titta på tapeter till vårt sovrum. Blir något billigt, behöver bara 2-3 rullar men vi får se vad vi hittar.

@Sofie_B idag blir det bebis :love:

Gud vad ni fixar och håller på! Vad duktig du är!

Ja, idag blir det bebis! Frågan är bara när, än så länge är han inte så sugen. :devil: Men jag har i alla fall kunnat knåpa ihop 4 h sömn eller något sådant så det känns bra. Jag är så otroligt tacksam för den egenskapen, jag kan sova vart som helst, när som helst, hur som helst. Det är en lyx!

Nu sitter jag med ctg igen, sen sista tabletten och frukost och sen ska vi göra en plan för fortsättningen. :up:

Vi är kvar på BB ett tag till, lillkotten hade idag gått ner mer än 10% av sin födelsevikt så nu provar vi lite ersättning och hoppas det vänder. Håll tummarna!

Inser också hur allt man hört innan stämmer på pricken, igår kväll och inatt kom gråten (dvs min) och en massa negativa känslor :cry: och nu när han inte vänt uppåt i vikt är självklart första tanken att det är mitt fel...

Vi är kvar på BB ett tag till, lillkotten hade idag gått ner mer än 10% av sin födelsevikt så nu provar vi lite ersättning och hoppas det vänder. Håll tummarna!

Inser också hur allt man hört innan stämmer på pricken, igår kväll och inatt kom gråten (dvs min) och en massa negativa känslor :cry: och nu när han inte vänt uppåt i vikt är självklart första tanken att det är mitt fel...

Det är inte ditt fel! :heart Han kommer att gå upp igen!

Det är bara de jäkla hormonerna som spökar!:heart Du har inte gjort något fel.

Det är mer regel än undantag att de går ned efter förlossningen. Det är absolut INTE ditt fel!

Ja, idag blir det bebis! Frågan är bara när, än så länge är han inte så sugen. :devil: Men jag har i alla fall kunnat knåpa ihop 4 h sömn eller något sådant så det känns bra. Jag är så otroligt tacksam för den egenskapen, jag kan sova vart som helst, när som helst, hur som helst. Det är en lyx!

Nu sitter jag med ctg igen, sen sista tabletten och frukost och sen ska vi göra en plan för fortsättningen. :up:

Jag har vart hemma sedan v16. Jag är rastlös till tusen :p
Räknade på det, de senaste 3 åren har jag vart sjukskriven/föräldraledig i 2 år :eek:
Jag som knappt klarar att vara sjuk i 3 dagar i vanliga fall..

Men denna gång är planen att jag är hemma heltid till april och hoppar då in på timmar de dagar sambon är ledig. Efter att vi båda har semester i juni/juli kommer jag börja jobba ca 80% och sambon gå ned på 50%. Nu är det min tur att jobba och hans att gå hemma. Men han vill inte gå hemma på heltid så det känns bra ändå.
Ska plugga vid sidan om, samt söka lite nya jobb.
Han kommer i snitt jobba 2 pass/vecka

Nu.. alltså 8.40 ansåg hunden att det var dags att komma ned. Men jag får inte ut henne genom dörren. Hon vägrar :rofl:
Detta är en hund som kan sova HÅRT och viskar du då "dags att kissa" i örat på henne så tar det ungefär 2 sekunder innan hon är vid dörren..

Så nu ska jag sparka ut henne!

Har känt igen mig mycket i det du skrivit i tråden och känner jag mig själv rätt hade jag reagerat som du - med självförebråelse. Finns så mycket duktighetsideal inbakat i att vara mamma. Men du gör ju allt du kan för din son, du kan inte göra mer än så :heart Och ni är ju på BB för att få hjälp med precis sånt här! Kram

Har känt igen mig mycket i det du skrivit i tråden och känner jag mig själv rätt hade jag reagerat som du - med självförebråelse. Finns så mycket duktighetsideal inbakat i att vara mamma. Men du gör ju allt du kan för din son, du kan inte göra mer än så :heart Och ni är ju på BB för att få hjälp med precis sånt här! Kram
+1 på den!
Den bästa mamman till ditt barn @FeatherCloud det är DU!

Kämpa på! Den sista januaribebisen i tråden månne?

Åh fina du, det är inte ditt fel!!! Det hör ju till att dom går ner, det är väl typ en självklarhet? Klart det inte är ditt fel! Och jag har förstått att det för alla tar några dagar innan den feta mjölken rinner till? Vi håller tummarna, men kom ihåg att det inte är farligt för dom att gå ner lite i vikt (förutsatt att dom var normalviktiga vid födseln men det var han väl?)!

Var ett tag sedan jag skrev nu

Här går det framåt. Lilltösen hon växer så det knakar. Blev 7 veckor i Måndags. Tiden går så fort även om dagarna flyter ihop.
Vägde vid 6.5 veckor ålder 4840 gram. 56 cm lång.
Har alltså gått upp 1465 gr sedan födseln.

Vi har nu fått gå över till mjölkfri ersättning eftersom hon blir väldigt gasig och orolig i magen av den vanliga. Funkar mycket bättre på mjölkfritt.

Lite roligare nu när hon börjar jollra och le när vi prata med henne.
Är i största allmänhet nog en enkel bebis.
Har inga problem med att sova själv i sitt babynest som ligger i spjälsängen.
Sover mellan 5 -7 timmar i sträck på natten. Somnar sen om direkt efter matning.
Vet att detta kan ändras fort, men njuter så länge det går.
Hon hänger med i vagnen på långpromenader och verkar gilla det. Sover gott i vagnen och bilen.
Gnäller egentligen bara när det är dags för nu blöja eller när jag inte är snabb nog med maten.

Håller tummarna för @Sofie_B idag

Här går det framåt. Lilltösen hon växer så det knakar. Blev 7 veckor i Måndags. Tiden går så fort även om dagarna flyter ihop.

Vi har nu fått gå över till mjölkfri ersättning eftersom hon blir väldigt gasig och orolig i magen av den vanliga. Funkar mycket bättre på mjölkfritt.

Sover mellan 5 -7 timmar i sträck på natten. Somnar sen om direkt efter matning.
Hon hänger med i vagnen på långpromenader och verkar gilla det. Sover gott i vagnen och bilen.
Gnäller egentligen bara när det är dags för nu blöja eller när jag inte är snabb nog med maten.

Låter som en bra bebis :love:
Vi gick över till nan ha med första dottern. Det var det som funkade fram till 3-4mån ungefär.

Sedan märkte vi en enorm skillnad när vi bytte ut de d-dropparna vi fick av BVC. Tydligen många barn som har svårt med dom.

Låter som en drömbebis! :love:

Tack snälla!

Jaha, jag som var så nervös... blev ingen hinnsvepning, hon kunde inte nå tappen den var för långt bakåt och sluten. :cautious:

Tid bokad för igångsättning 9/2 men hoppas verkligen det kommer igång innan dess!

Låter som en bra bebis :love:
Vi gick över till nan ha med första dottern. Det var det som funkade fram till 3-4mån ungefär.
Sedan märkte vi en enorm skillnad när vi bytte ut de d-dropparna vi fick av BVC. Tydligen många barn som har svårt med dom.
Ahtusan det visste jag inte om D dropparna.
Det blir isåfall nästa steg om det börjar krångla igen.

Vad bytte ni till efter 4 månader när naninte funkade mer?

Ahtusan det visste jag inte om D dropparna.
Det blir isåfall nästa steg om det börjar krångla igen.

Vad bytte ni till efter 4 månader när naninte funkade mer?

Nan funkade då med. Men vi gick över till vanliga nan pro istället. Vilket funkade kanon fint.

De oljebaserade d-dropparna har många problem med. Vi köpte från hälsokost istället, de funkade toppenfint.

Man får oftast de oljebaserade för att de kan stå framme i rumstemperatur, vilket gör att man inte glömmer dom lika lätt. :)

Nan funkade då med. Men vi gick över till vanliga nan pro istället. Vilket funkade kanon fint.

De oljebaserade d-dropparna har många problem med. Vi köpte från hälsokost istället, de funkade toppenfint.

Man får oftast de oljebaserade för att de kan stå framme i rumstemperatur, vilket gör att man inte glömmer dom lika lätt. :)
Bra att du det. Ska definitivt byta isåfall

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 348
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • FÅRtråden