Vinterföräldrar -17/18 del 3

Sent omsider ska jag uppdatera om vår dotter, som antagligen får heta Sigrid, som kom 17/1. Stor tjej 54 cm och 4.4 kg.

27072560_10155056028145588_4393613433808415695_n.jpg

27072581_10155055135415588_5308785821960693565_n.jpg

Jag lider nu efter förlossningen dock av känselbortfall i halva foten, antagligen från epiduralen, och haltar när jag går och har jätteont från och till. Någon annan som varit med om detta? Träffat en narkosläkare för det som säger att det är bara att vänta (kanske månader) och se om det blir bättre.. suck.. vill ju ut på barnvagnspromenader och gärna komma i form igen...

Vet inte om jag vågar uttala mig. Fick nått liknande efter min förlossning december -16. Dock ej orsaka av epidural då jag inte får använda mig av ryggbedövning.

Kort skrivet så blev lårbensnervens myelinskida krossad. Fem första månaderna kunde jag inte röra benet i sidled eller tex köra bil. Fick lyfta upp benet för hand i soffa//sängen.

Nu har jag fått tillbaka rörelsen men inte styrka i benet. Lade i förrgår ut en video på vintertråden -16 där de syns

Nu är vi på g hem igen :D Kurvan var fin men jag har mycket sammandragningar. Hon frågade mer än en gång om de gjorde ont, om vattnet hade gått eller slemproppen :angel: Tyvärr inte, vara kroppen som tränar.

Kändes skönt att ha det uppkollat och jag var välkommen tillbaka när som jag ville om det blev likadant igen. Jag som tyckte mest jag var till besvär nu när det inte var något uppskattade deras bemötande MYCKET. Positiv första bild av förlossningen :)

Nu är vi på g hem igen :D Kurvan var fin men jag har mycket sammandragningar. Hon frågade mer än en gång om de gjorde ont, om vattnet hade gått eller slemproppen :angel: Tyvärr inte, vara kroppen som tränar.

Kändes skönt att ha det uppkollat och jag var välkommen tillbaka när som jag ville om det blev likadant igen. Jag som tyckte mest jag var till besvär nu när det inte var något uppskattade deras bemötande MYCKET. Positiv första bild av förlossningen :)

Skönt att det såg bra ut och att du fick ett bra bemötande!

Jag har nu suttit med ctg igen och också fått min andra tablett. Det blev lite försenat då någon annan visst fick sin bebis. :angel: Det händer lite mer i kroppen men det är det lilla. Nu ska vi gå och äta middag sen titta på film!

Jag har nu suttit med ctg igen och också fått min andra tablett. Det blev lite försenat då någon annan visst fick sin bebis. :angel: Det händer lite mer i kroppen men det är det lilla. Nu ska vi gå och äta middag sen titta på film!

Vad tradigt det låter att vara inlagd. Bra att ni kan roa er lite ändå! Hälsa bebis att hen ska komma ut inom 24 h. :p

Heja bebis! Film lät ju riktigt smart om man ska bli igångsatt/inlagd :up: Går tiden lite fortare iallafall.

Heja bebis! Film lät ju riktigt smart om man ska bli igångsatt/inlagd :up: Går tiden lite fortare iallafall.

Ja, kan verkligen rekommendera mkt underhållning om man blir inlagd! Jag försökte pitcha att vi skulle få börja nalla av snasket i bb-väskan också men mannen tyckte inte att det var kämpigt nog än?? :grin:

Ja, kan verkligen rekommendera mkt underhållning om man blir inlagd! Jag försökte pitcha att vi skulle få börja nalla av snasket i bb-väskan också men mannen tyckte inte att det var kämpigt nog än?? :grin:
Det här kanske bara var jag som inte tänkt på, men: när mina värkar drog igång ville jag knappt äta, var inte sugen på annat än typ vatten. Och när vi kom in var jag ju öppen 4 cm och fick inte äta fast föda efter öppen 5 cm. Så godiset går åt nu istället, för att jag ska hålla mig vaken när jag ammar :D

Det här kanske bara var jag som inte tänkt på, men: när mina värkar drog igång ville jag knappt äta, var inte sugen på annat än typ vatten. Och när vi kom in var jag ju öppen 4 cm och fick inte äta fast föda efter öppen 5 cm. Så godiset går åt nu istället, för att jag ska hålla mig vaken när jag ammar :D

Ah! Visste inte om det med att inte äta efter 5 cm, men har ställt in mig på att jag nog inte kommer vara så sugen på att äta sen så åt en stooor portion mat nu. Bäst att ladda upp för det som komma skall!

Nalla på! Han får väl smita iväg och köpa mer :p
Låter lite som min igångsättning med sonen. Fick cytotec, lite seg väntan, promenerade runt på sjukhuset, åt, kollade på film, käkade godis osv. Hoppas det drar igång för dig snart :)

Sådär tänkte jag med stora barnet i början, vara vaken medan man ammar... Efter ett tag så insåg jag att det ju är rätt onödigt:p det gäller att sova när tillfälle ges;)

Nalla på! Han får väl smita iväg och köpa mer :p
Låter lite som min igångsättning med sonen. Fick cytotec, lite seg väntan, promenerade runt på sjukhuset, åt, kollade på film, käkade godis osv. Hoppas det drar igång för dig snart :)

Hur lång tid tog det för dig från det att ni kom in tills bebis var ute? :)

Ska göra det om suget kommer tillbaks, just nu är jag äckligt mätt. :p

Jag kunde inte få i mig nånting, knappt dricka, när det drog igång för mig när jag blev igångsatt. Speciellt efter det värkförstärkande droppet. Så jag skulle passa på att äta om jag var sugen :D

Hur lång tid tog det för dig från det att ni kom in tills bebis var ute? :)

Ska göra det om suget kommer tillbaks, just nu är jag äckligt mätt. :p

Blev inlagd på fredag kl 14, första cytotec nån timme efter. De tog hinnorna och gav värkförstärkande dropp på natten, var fullt öppen på lör fm.
Sen slutade det med snitt lör em, men det var för att han låg snett och inte hittade ut :p

Tänk vad olika det är med ifall man får i sig nåt att äta eller inte. Med stora barnet åt jag lax och ris med en asiatisk touch (kommer ihåg det just för att den rätten är så god:d) ca 30 min innan vi åkte in. Var 8 cm öppen när vi kom in. Och denna gången svängde vi inom max på vägen in för mannen kom på att han var hungrig och jag tyckte att det inte var särskilt bråttom. Och jag fick minsann i mig en del också:o
Så den där 5 cm regeln hade jag visst missat:angel:

Matglad? Javisst!:rofl:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 347
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Unghästfasoner?