Vinterföräldrar -17/18 del 3

Btw. Man ska ju inte äta Ipren under graviditeten. Men jag vet att FL ger det när man får en "sovdos". Skulle det vara farligt om jag idag petar i mig 2 Ipren? (Det är de enda tabletterna vi har hemma och mina förvärkar kommer ta död på mig annars)

De gör ju det. Hon reagerade på samma sätt 1-2 dagar innan med dottern med. Lämnade inte min sida.
Men som sagt, jag kan absolut ha fel.

Men från den dag jag blev gravid har loven katten vart mer nära än tidigare. Djur är häftiga så.

Spännande! Om hon har rätt så kan du skicka hit henne sedan, det skulle kännas så tryggt med ett litet nu-är-det-på-gång-larm! ;)

Hoppas jag tog senaste listan nu! Måste ju uppdatera :)

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
23 - astilbe, första barnet
25 - Cattaflajna, första barnet, flicka
30 - leoparden, första barnet, flicka

Februari
3 - Monifa, första barnet, pojke
8 - YaHilweh, andra barnet, flicka
10 - JeayL, första barnet, pojke
11 - Sofie_B, första barnet, pojke
19 - pollex, tredje barnet
20 - soom, första barnet
23 - Heulwen, första barnet, flicka

Födda:
November

14 - Cili, första barnet. Flicka, 36,5 cm, 1071 g (BF 15/2. -3 mån korr)
27 - Evenstar, andra barnet. Flicka, 49 cm, 4240 g (BF 2/12).

December

11 - Rugge, Första barnet. Flicka, 53 cm, 3375 g (BF 20/12)

Januari
1 - Emrox, första barnet. Flicka, 52 cm, 4150g, (BF 25/12)
3 - Positron, andra barnet. Flicka, 50 cm, 3715 g. (BF 6/1)
28 - Feathercloud, första barnet. Pojke, 51 cm, 3290 g, (Bf 18/1)

Åh, jag som just tänkte tjata på alla som fått sin bebis att uppdatera listan! :)

Btw. Man ska ju inte äta Ipren under graviditeten. Men jag vet att FL ger det när man får en "sovdos". Skulle det vara farligt om jag idag petar i mig 2 Ipren? (Det är de enda tabletterna vi har hemma och mina förvärkar kommer ta död på mig annars)
Kolla med förlossningen?

Ska bli så himla spännande sen när man vet om min vovve reagerat på liknande sätt :D @YaHilweh

Hon är ju redan knäpp sen innan men har ju varit lite extra under graviditeten, just nu verkar hon behöva extra mycket kärlek och veta vart jag är exakt varje sekund :rofl: när jag gått upp på nätterna för att jag inte kan sova så vägrar hon ligga kvar och sova med sambon, måste vara där jag är :love:

Men det är lite spännande. Alla våra djur beter sig konstigt just nu.

Så vi får se om det händer något i morgon. Om inte annat så har jag ctg vid 14.00

Min äldre nervösa hund började när jag blev gravid dra sängen närmare mig och låg på dagen och höll ögonen på mig plus vägrar äta om jag är borta för mycket, inte lika charmigt som de låter :down:

Den yngre är nog faktiskt rätt obrydd istället :D

Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva om förlossningen, mer än att allt har gått fel. Väljer att inte skriva mer än så då det kan vara skrämmande för andra. Det enda som gick rätt var att vi fått en fantastisk son, med massa mörkt hår och smilgropar. Det slutade med akut snitt, så jag ligger på uppvak nu och bebisen är med pappa. Fick också veta att jag har endometrios under op, så det var lite av en chock.

@Sofie_B Fy vad tråkigt att höra, du som peppat och laddat för förlossningen så!
Jag hoppas att du får bra hjälp med att bearbeta det hela.

Stort, stort grattis till sonen!:heart

Och visst är smilgroparna fantastiska? Båda mina har en var, på högersidan:love:

Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva om förlossningen, mer än att allt har gått fel. Väljer att inte skriva mer än så då det kan vara skrämmande för andra. Det enda som gick rätt var att vi fått en fantastisk son, med massa mörkt hår och smilgropar. Det slutade med akut snitt, så jag ligger på uppvak nu och bebisen är med pappa. Fick också veta att jag har endometrios under op, så det var lite av en chock.

Min igångsättning slutade också med snitt...
Du får berätta mer sen om du vill och orkar. Viktigast av allt: grattis till sonen!

@Sofie_B Fy vad tråkigt att höra, du som peppat och laddat för förlossningen så!
Jag hoppas att du får bra hjälp med att bearbeta det hela.

Stort, stort grattis till sonen!:heart

Och visst är smilgroparna fantastiska? Båda mina har en var, på högersidan:love:

Tack snälla! :heart:heart Jag skriver mer om det som hänt när alla här har fått sina bebisar. :up:

Grattis till sonen! Hoppas att ni mår bra båda två efter omständigheterna (och det behöver du inte heller svara på om du inte vill. Var själv kluven till sånt efter min förlossning).

Ni fick en bebis :heart

Det är väl relativt vanligt att igångsättning slutar i snitt (jämfört med utan igångsättning) men det blir nog en chock oavsett :(

Grattis till bebis!

• Gilla
Reactions: Ray
Grattis @Sofie_B ! Låter som att det blev tufft och jag uppskattar att du väntar med detaljer tills vi andra gått igenom våra förlossningar. Skönt att höra ifrån dig och att er pojke mår bra :heart Hoppas du får njuta av honom och er familj nu!

Så tråkigt med förlossningen :heart. Men stort grattis till er lilla bebis! :heart

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 355
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka