Vinterföräldrar -17/18 del 3

Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva om förlossningen, mer än att allt har gått fel. Väljer att inte skriva mer än så då det kan vara skrämmande för andra. Det enda som gick rätt var att vi fått en fantastisk son, med massa mörkt hår och smilgropar. Det slutade med akut snitt, så jag ligger på uppvak nu och bebisen är med pappa. Fick också veta att jag har endometrios under op, så det var lite av en chock.
Grattis till er son! :heart
Så ledsamt dock att höra att det inte blev en bra förlossning, hoppas du får bra hjälp att prata och bearbeta det, och att ni får en mysig och bra start tillsammans nu!

Här har vikten vänt uppåt igen, nu ca 7% ner så idag får vi åka hem!
Känns sjukt läskigt men också skönt, jag känner att saker och ting kan bli lättare med lite mer yta, bredare säng etc :p

Största undran nu är dock hur vi ens ska få med oss bebis från bb, han har knappt inte lämnat vår famn sen han föddes eftersom han börjar skrika direkt... Känns orimligt att få ned honom i ett babyskydd och sen hem :crazy::cool:

Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva om förlossningen, mer än att allt har gått fel. Väljer att inte skriva mer än så då det kan vara skrämmande för andra. Det enda som gick rätt var att vi fått en fantastisk son, med massa mörkt hår och smilgropar. Det slutade med akut snitt, så jag ligger på uppvak nu och bebisen är med pappa. Fick också veta att jag har endometrios under op, så det var lite av en chock.

Grattis till sonen! Härligt att han är här nu :heart

Tråkigt att förlossningen inte blev en bra upplevelse. Hoppas du under omständigheterna mår bra!

@Sofie_B Grattis till sonen :heart

Jag vet hur det kan vara när allt bara går fel, så var det för mig sist. Prata med alla du kan på BB. Dom är fantastiska, så du får hjälp att bearbeta fett du vart med om. För det är otroligt viktigt.
Vilk ordentligt nu. Se till så du läker, vilar och mår bra. Du kommer vara världens bästa mamma åt er som :heart
Men återigen, prata om det som du vart med om.
Jag hade en förlossning senast där absolut allt som kunde gå fel, gick fel. Sedan glömdes jag bort efter FL och ingen pratade med mig om det. Nu 2 år senare har jag förstått att jag hade behövt hjälp att bearbeta det tidigare.

Grattis till sonen @Sofie_B !
Mitt tips angående när det inte blivit som man tänkt är att ändå skriva ner det. Skriv tankarna i ett dokument på mobilen, datorn eller papper. Om några dagar känns allt så luddigt när man ser tillbaka, då är det skönt att ändå ha sina anteckningar för att se vad som egentligen hände (det man själv minns i alla fall) och hur det påverkade en där och då. Sen behöver du ju inte lägga in det här eller på internet över huvud taget om du inte vill, men det kan bara skönt att åtminstone få ur tankarna ur huvudet

Här har vikten vänt uppåt igen, nu ca 7% ner så idag får vi åka hem!
Känns sjukt läskigt men också skönt, jag känner att saker och ting kan bli lättare med lite mer yta, bredare säng etc :p

Största undran nu är dock hur vi ens ska få med oss bebis från bb, han har knappt inte lämnat vår famn sen han föddes eftersom han börjar skrika direkt... Känns orimligt att få ned honom i ett babyskydd och sen hem :crazy::cool:
Skönt att få komma hem! Allt blir lite lättare när man får försöka hitta sin vardag, då flyter det på på ett annat sätt.:)

När ni kör hem kan ni alltid sticka in ett lillfinger och killa lite i gommen så får han suga på det ifall han skriker.

Skönt att få komma hem! Allt blir lite lättare när man får försöka hitta sin vardag, då flyter det på på ett annat sätt.:)

När ni kör hem kan ni alltid sticka in ett lillfinger och killa lite i gommen så får han suga på det ifall han skriker.
Tack, ja det är ett bra tips! Funkade iaf fint när barnläkaren undersökt, så kan nog funka nu med.

Så typiskt mig att stressa upp mig och hitta problem i förväg förresten, hemgången har oroat mig sen i måndags... Ser framför mig hur vi behöver gå med illtjutande bebis genom hela det enorma sjukhuset... :nailbiting:

Tack, ja det är ett bra tips! Funkade iaf fint när barnläkaren undersökt, så kan nog funka nu med.

Så typiskt mig att stressa upp mig och hitta problem i förväg förresten, hemgången har oroat mig sen i måndags... Ser framför mig hur vi behöver gå med illtjutande bebis genom hela det enorma sjukhuset... :nailbiting:

Skulle det hända är ni garanterat inte de första de händer. ;)
Vi hade hemska bilturer första tiden med dottern. Men det släppte så fort hon vande sig. Allt annat än mammas mage är nytt för dom. Ni kommer snart in i det :love:

Skulle det hända är ni garanterat inte de första de händer. ;)
Vi hade hemska bilturer första tiden med dottern. Men det släppte så fort hon vande sig. Allt annat än mammas mage är nytt för dom. Ni kommer snart in i det :love:
Tack, behöver höra lite sånt! Ser ju som sagt bara de bebisar som sover snällt i baljan här på BB... Kotten gjorde det en (kort) stund dygn 1 men inte sen. Inser iofs att de andra mammorna som är där och äter själva kanske också har bebisar som vägrar baljan, men dom ser man ju inte :p
(Och varje gång någon annans bebis börjar gråta i baljan känner jag mig lite gladare/lugnare, vilken hemsk person jag är! :o:angel:)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 355
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka