Vinterföräldrar -17/18 del 3

Den förlamande tröttheten har nockat mig. Behöver städa, tvätta och vika tvätt. Måla den sista väggen inför tapetseringen imorgon och måla ett sista varv på byrån. Tvätta bebiskläder och packa bb-väskan.

Men kroppen är så tung och trött. Är till och med jobbigt att ligga ner för kroppen väger bly och jag är väskefylld, törstig och kissnödig.

Dagens mission:
- Torka av överallt, starta dammsugaren (länge leve robotdammsugare)
- Starta en tvättmaskin
- Måla väggen

Börjar känna mer och mer att någon form av bärsele vore en smart investering men vad ska man ha?

Vill gärna ha något som går snabbt och lätt, kollat in ergobaby lite men är ju helt ny på sånt
Jag har en babybjörn som jag är väldigt nöjd med.
Har även en bärsjal. Lite krånglig att få till det, men skönare att ha runt kroppen än selen.

I väntan på den här graviditetens sista besök på spec MVC.

Jag håller fortfarande tummarna för att det kommer igång mer under em. Men det återstår att se. Gick ett snabbt varv på HM nyss, behöver kläder till dottern för dopet vi ska på den 24/2 och fick på vägen stanna och andas pga förvärkar/värkar. Så jag hoppas!

Annars fick jag en lång sovmorgon av sambon. Eller jag har legat i sängen och kollat serier hela morgonen.

Men hur som, vad som än händer har vi bebis om 5 dagar. Så det känns bra.

Dock oroade läkaren mig lite i tisdags. Vi har barn-/hundvakt 4-5 mil åt fel håll. Hon ansåg att startar det spontant hemma, så är det bara att skynda in. Ta dottern med om det är så och lös det sedan. Men det kan gå fort denna gång.
Tänk om det startar, vi kör dottern till barnvakt och får en FL på motorvägen :eek: fast det hade förvisso vart lite spännande :rofl:

Jag blev verkligen dunderkär i vår bebis från start. Var inställd på att det skulle ta lite tid att knyta an, speciellt eftersom det blev oplanerat snitt, men det skedde ögonblickligen. :love: Han är så knubbig, envis och ser ut som en liten gubbe. Och lite lat. Han har väldigt stort matfokus, men vill inte jobba för det alls. :grin: Häftig känsla ändå, hur man kan älska någon helt ny så direkt från start. Skönt också att jag verkligen längtar hem till mannens barn och få visa dom deras lillebror, så har jag ju inte känt tidigare utan velat hålla det här i ”vår” bubbla.
Vad fint att höra! Tänker mycket på er, så känns bra att höra att ni och bebis får en fin fortsättning! :heart

@Sofie_B Vad härligt att du känner sådan kärlek till den lilla redan, trots att det inte blev som tänkt. :heart Hoppas du får hjälp att bearbeta förlossningen och att minnet kan bli okej med tiden. Väldigt omtänksamt att du väntar med att berätta om förlossningen till vi fått våra bebisar. Kram!

Vi är hemma!
Oroade mig i onödan, ett mål ersättning och alla varma kläder gjorde att han inte sa pip på hela vägen hem, och somnade så snart bilen startat.

Jättekonstig känsla att promenera ut från BB och nu vara hemma i vårt hus, men mest känns det skönt!

Härligt! Vill med ha bebis ute och hemma nu! Men en sak i taget, är ju egentligen 3 veckor kvar. :D

Vi har köpt en k'tan som jag hoppas kan bli bra till den lille närhetstörstande... Hoppas storleken är bra, annars får vi införskaffa en ny... Köpte begagnad så risken är ju att den är lite töjd.
Min var nog lite stor och jsg har väl insett att sele nog mer är min grej. Men den var väldigt smidig att ta på:)

Min var nog lite stor och jsg har väl insett att sele nog mer är min grej. Men den var väldigt smidig att ta på:)
Ja, den känns onekligen smidig! Men förstår som att vanliga trikåsjalar också kan vara smidigt att ha tex färdigknuten på sig och bara ta i och ur bebis. Får se vad vi skaffar om inte k'tanen funkar :)

Ja, den känns onekligen smidig! Men förstår som att vanliga trikåsjalar också kan vara smidigt att ha tex färdigknuten på sig och bara ta i och ur bebis. Får se vad vi skaffar om inte k'tanen funkar :)
Vanlig trikåsjal var inte min grej. Jag avskyr "fladder" och det blir det ju av lösa ändar och sen blir det på tok för varmt för mig. Tycker inte om att svettas.
Men min manduca lär få bekänna färg, bebis är inget fan av att sova någon annanstans än nära mig och det är ju inte görbart på dagtid så då får hon hänga i selen. Med sonen användes den mest på promenader för honom kunde man oftast lägga ifrån sig när han somnat.

Idag har vi vägt och mätt igen; 5040 g och 55.5 cm lång. Hon måste ha betydligt längre ben än sin storebror hade för hon bottnar redan i overallen och den hade han åtminstone till 10 veckors ålder och han var längre än henne vid samma ålder. Pyjamasarna i stl 56 är ca 3 cm korta i benen också så vi börjar nosa på 62 av den anledningen...
Skaffat vattenbaserade d-droppar också. Vi har försökt trappa upp det långsamt men det blir extra tjorvigt med magen då, var likadant med stora barnet.

@Sofie_B Vad härligt att du känner sådan kärlek till den lilla redan, trots att det inte blev som tänkt. :heart Hoppas du får hjälp att bearbeta förlossningen och att minnet kan bli okej med tiden. Väldigt omtänksamt att du väntar med att berätta om förlossningen till vi fått våra bebisar. Kram!

Tack snälla! :heart Det är suuuupermys med bebis, ni har verkligen något att längta till. :love: Och det är så roligt att se vad det är för liten människa, vår bebis är verkligen en personlighet från start. :D

Hur mår du efter snittet? :)

Det gör ont när man ska försöka röra på sig och man känner att det ändå är en ganska omfattade operation. Magmusklerna används ju till så mycket! Så det är lite tråkigt att inte kunna göra allting själv, men det läker ju ihop och jag får smärtstillande dropp + Ipren så det går ingen nöd på mig! Gullig du är som frågar. :)

Det gör ont när man ska försöka röra på sig och man känner att det ändå är en ganska omfattade operation. Magmusklerna används ju till så mycket! Så det är lite tråkigt att inte kunna göra allting själv, men det läker ju ihop och jag får smärtstillande dropp + Ipren så det går ingen nöd på mig! Gullig du är som frågar. :)

Jag lärde mig efter ett tag att sätta handen på ett visst ställe över snittet, så lugnade det sig lite för mig.

Jag blev verkligen dunderkär i vår bebis från start. Var inställd på att det skulle ta lite tid att knyta an, speciellt eftersom det blev oplanerat snitt, men det skedde ögonblickligen. :love: Han är så knubbig, envis och ser ut som en liten gubbe. Och lite lat. Han har väldigt stort matfokus, men vill inte jobba för det alls. :grin: Häftig känsla ändå, hur man kan älska någon helt ny så direkt från start. Skönt också att jag verkligen längtar hem till mannens barn och få visa dom deras lillebror, så har jag ju inte känt tidigare utan velat hålla det här i ”vår” bubbla.

Det låter verkligen jättehärligt på din beskrivning! (Och det trots en förlossning som inte blev vad du önskade.) Man längtar ju inte mindre nu, så här två dagar över tiden :p

Du är verkligen en sån som jag hade önskat var bonusmamma till mina barn, jag har gillat allt som du skrivit om dina tankar, dina känslor och hur din relation är till dina bonusbarn. Ärligt, rakt och väldigt väldigt nyanserat och klokt.

Grattis till er nya familjemedlem - så härligt att han är extra gubb-söt (min unges första pass som sexmånaders är en ständig källa till munterhet apropå gubbgulligheten)

Du är verkligen en sån som jag hade önskat var bonusmamma till mina barn, jag har gillat allt som du skrivit om dina tankar, dina känslor och hur din relation är till dina bonusbarn. Ärligt, rakt och väldigt väldigt nyanserat och klokt.

Grattis till er nya familjemedlem - så härligt att han är extra gubb-söt (min unges första pass som sexmånaders är en ständig källa till munterhet apropå gubbgulligheten)

Hade någon sagt så till mig när jag var nyförlöst och full med hormoner hade jag nog börjat gråta :p:love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 355
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka