Vinterföräldrar -17/18 del 3

Tack, ja det är ett bra tips! Funkade iaf fint när barnläkaren undersökt, så kan nog funka nu med.

Så typiskt mig att stressa upp mig och hitta problem i förväg förresten, hemgången har oroat mig sen i måndags... Ser framför mig hur vi behöver gå med illtjutande bebis genom hela det enorma sjukhuset... :nailbiting:

Bär bebisen i famnen tills ni ska packa in er i bilen om det behövs? :) Så håller jag tummarna för att han slocknar av motorbrummet, det gjorde våra alldeles i början!

@Sofie_B Grattis till sonen :heart

Jag vet hur det kan vara när allt bara går fel, så var det för mig sist. Prata med alla du kan på BB. Dom är fantastiska, så du får hjälp att bearbeta fett du vart med om. För det är otroligt viktigt.
Vilk ordentligt nu. Se till så du läker, vilar och mår bra. Du kommer vara världens bästa mamma åt er som :heart
Men återigen, prata om det som du vart med om.
Jag hade en förlossning senast där absolut allt som kunde gå fel, gick fel. Sedan glömdes jag bort efter FL och ingen pratade med mig om det. Nu 2 år senare har jag förstått att jag hade behövt hjälp att bearbeta det tidigare.

Tack snälla! :heart Och bra tips!

Grattis till sonen @Sofie_B !
Mitt tips angående när det inte blivit som man tänkt är att ändå skriva ner det. Skriv tankarna i ett dokument på mobilen, datorn eller papper. Om några dagar känns allt så luddigt när man ser tillbaka, då är det skönt att ändå ha sina anteckningar för att se vad som egentligen hände (det man själv minns i alla fall) och hur det påverkade en där och då. Sen behöver du ju inte lägga in det här eller på internet över huvud taget om du inte vill, men det kan bara skönt att åtminstone få ur tankarna ur huvudet

Tack! Ja, det är ett bra förslag. Känner redan att det lätt blir lite luddigt/förminskat av mig själv när det försvinner i allt annat.

Tack, behöver höra lite sånt! Ser ju som sagt bara de bebisar som sover snällt i baljan här på BB... Kotten gjorde det en (kort) stund dygn 1 men inte sen. Inser iofs att de andra mammorna som är där och äter själva kanske också har bebisar som vägrar baljan, men dom ser man ju inte :p
(Och varje gång någon annans bebis börjar gråta i baljan känner jag mig lite gladare/lugnare, vilken hemsk person jag är! :o:angel:)

Det är nog mer vanligt att de inte vill sova själva i baljan :p De har ju aldrig varit ensamma i hela sitt liv. Båda mina har varit klängapor från första stund, vill bara vara i famnen eller ligga tätt intill.
Jag tyckte det var jättejobbigt i början om sonen började skrika t ex i affären eller något annat ställe med mycket folk och jag inte bara kunde ta upp honom hur som helst. Men vi överlevde :D Känns lugnare nu med dottern, nu vet man att det löser sig förr eller senare :)

Bär bebisen i famnen tills ni ska packa in er i bilen om det behövs? :) Så håller jag tummarna för att han slocknar av motorbrummet, det gjorde våra alldeles i början!
Sant! Tror jag bär på för mycket bilder i huvudet "hur det ska vara" som jag kommer försöka infria och sen bli besviken om det inte funkar för oss...
Och tack, hoppa också bilbrummet ska vara lugnande :)

Det är nog mer vanligt att de inte vill sova själva i baljan :p De har ju aldrig varit ensamma i hela sitt liv. Båda mina har varit klängapor från första stund, vill bara vara i famnen eller ligga tätt intill.
Jag tyckte det var jättejobbigt i början om sonen började skrika t ex i affären eller något annat ställe med mycket folk och jag inte bara kunde ta upp honom hur som helst. Men vi överlevde :D Känns lugnare nu med dottern, nu vet man att det löser sig förr eller senare :)
Det har du rätt i, han är ju precis lika ny på detta som vi är, känns nästan lätt att glömma!
Jag har dessutom alltid varit en person som inte vill "störa andra" oavsett situation. Så när bebis börjar gråta blir jag såklart stressad för det och inte bara för att han är ledsen/upprörd, vilket såklart är stress nog :p

@Sofie_B härligt att bebis äntligen är på utsidan och ni får träffa honom! Beklagar att förlossningen inte gick som planerat, håller med de andra försök skriva ner och prata om det. Ju snabbare du får chans att bearbeta det hela desto bättre :)

Tack, behöver höra lite sånt! Ser ju som sagt bara de bebisar som sover snällt i baljan här på BB... Kotten gjorde det en (kort) stund dygn 1 men inte sen. Inser iofs att de andra mammorna som är där och äter själva kanske också har bebisar som vägrar baljan, men dom ser man ju inte :p
(Och varje gång någon annans bebis börjar gråta i baljan känner jag mig lite gladare/lugnare, vilken hemsk person jag är! :o:angel:)

Min bebis var aldrig i baljan. Han fick åka bärtub på BB :)

Börjar känna mer och mer att någon form av bärsele vore en smart investering men vad ska man ha?

Vill gärna ha något som går snabbt och lätt, kollat in ergobaby lite men är ju helt ny på sånt

Börjar känna mer och mer att någon form av bärsele vore en smart investering men vad ska man ha?

Vill gärna ha något som går snabbt och lätt, kollat in ergobaby lite men är ju helt ny på sånt
Jag har inte testat någon annan än manduca men är väldigt nöjd med den. Inbyggt spädbarnsinlägg och väldigt justerbar:up:

Eller, jag gar ju en tula toddler också men den är ju när de blir större och en tula baby kräver spädbarnsinlägg. Annars är den riktigt sköb att bära med:)

Inte BabyBjörn!
Ergobaby är bra selar. Vi har en adapt som funkar till spädisar utan extra inlägg, vilket det behövs i tex en 360.

Men jag hade en tula med 2åringen och vilken sele :love:

Ska till sommarn skaffa mig en fidella denna gång. Jag upplevde tulan och ergo som väldigt varma.

Vi har köpt en k'tan som jag hoppas kan bli bra till den lille närhetstörstande... Hoppas storleken är bra, annars får vi införskaffa en ny... Köpte begagnad så risken är ju att den är lite töjd.

Jag är förtjust i Tula. Den är enkel och har passat både mig och sambon väldigt bra. Har köpt deras ”free to grow” till bebis, den kan användas från födseln utan inlägg. Inte testat den ännu, men Tulas andra selar är verkligen toppen så förhoppningsvis denna med.

Jag blev verkligen dunderkär i vår bebis från start. Var inställd på att det skulle ta lite tid att knyta an, speciellt eftersom det blev oplanerat snitt, men det skedde ögonblickligen. :love: Han är så knubbig, envis och ser ut som en liten gubbe. Och lite lat. Han har väldigt stort matfokus, men vill inte jobba för det alls. :grin: Häftig känsla ändå, hur man kan älska någon helt ny så direkt från start. Skönt också att jag verkligen längtar hem till mannens barn och få visa dom deras lillebror, så har jag ju inte känt tidigare utan velat hålla det här i ”vår” bubbla.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 355
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka