Vinterföräldrar -17/18 del 3

Jag har också förstått det så, att det kan ta längre tid efter snitt. Allting blir ju lite annat för bebis, vår fick ju bara träffa mig jättesnabbt och sen försvann dom och pappan iväg med honom och jag fick inte träffa honom förrän ett par timmar senare. Vi kämpar på, förr eller senare är jag övertygad om att det kommer igång! :up:

Precis, det blir lite hattande första dygnet där. Fick du ett snitt under narkos eller vaket? (Om jag får fråga?)

Tipsar att höra av dig till försäkringsbolaget om du tog en betalförsäkring under graviditeten. Men det är ingen panik, gör det när allt lugnat sig.

Det är spännande hur olika de säger överallt. :P här sa de att det kunde ta lite längre tid oberoende planerat eller akut. Jag fick ett akutsnitt senast.

Haha allt är normalt ;) jag fick med akut/katastrofsnitt och där gick amningen klockrent sen start. Totalt barnets förtjänst, hade det inte funkar prickfritt direkt hade jag gett upp på en sekund :angel:

Haha allt är normalt ;) jag fick med akut/katastrofsnitt och där gick amningen klockrent sen start. Totalt barnets förtjänst, hade det inte funkar prickfritt direkt hade jag gett upp på en sekund :angel:

Jag hör ju till de som aldrig tyckte om att amma utan mådde istället sämre och sämre över det.
Så här kommer det inte att ammas alls denna gång. Det tog sådan tid innan jag var tillbaka och blev mig själv igen. Sedan ställde diabetesen till det mycket.

Det är typ minusgrader. Men behöver komma ut och hunden behöver aktiveras lite (barnvagnen är mest för att jag ska ha något att hålla i :angel: )

Sedan kan man ju hoppas att värkar/vatten startar.. :p

Är det så man ska göra? Mina är nog däremot inte så imponerad om jag försöker dra ut dom i -15 igen men kliar lite i fingrarna att få använda vagnen, nu står den ju inne och retas medan ungen håller sig på insidan och tjuras!

Var helt stensäker på att det skulle sätta igång men verkar lugnat sig :cautious:

Precis, det blir lite hattande första dygnet där. Fick du ett snitt under narkos eller vaket? (Om jag får fråga?)

Tipsar att höra av dig till försäkringsbolaget om du tog en betalförsäkring under graviditeten. Men det är ingen panik, gör det när allt lugnat sig.

Absolut, det är bara att fråga på. Det är inget som är känsligt för mig att prata om kring min förlossning utan snarare hjälper det mig att bearbeta det, men som sagt så avvaktar jag med detaljer som kan vara skrämmande tills alla gruppens bebisar är ute (vill dock säga,
så att ingen skräms av att jag är så kryptisk, att det som inträffade för oss inte är så sannolikt och troligtvis har det mycket med den aggressiva igångsättningsplanen att göra, så jag tror verkligen inte att det finns någon anledning för någon annan att oroa sig och såhär med något dygns perspektiv på det är jag ändå lycklig över hur allt blev och mår jättebra!). Jag var vaken under snittet.

Ja, vi har Trygg-Hansas betalversion och vi såg att man fick ersättning för akutsnitt så tänkte kontakta dom när vi kommer hem! :up:

Hur går det för dig, är det något på gång? :love:

Tack för era svar ang. min domnade fot! Hoppas verkligen den blir bättre.
Värt det iallafall för att få lilla Sigrid :heart
27658682_10155068071405588_1520761354_n.jpg

Åh vad jag är glad att jag har valt att skaffa barn med en rutinerad pappa. Min syn på det där har verkligen vänt under resans gång. Det är så skönt att ha någon som kan det här vid sin sida, speciellt nu när det blir snitt och jag får släppa mycket till hobom. Han är så trygg med bebisen och allt som ska göras så jag kan helt släppa det i dom stunder jag behöver. Jätteskönt.

Han var också ett helt fantastiskt stöd under förlossningen, han var så nervös inför det innan men han gjorde verkligen allting rätt och jag känner hur jag helt svämmar över av tacksamhet och kärlek till honom. Fantastiskt hur mycket kärleken djupnat av att gå igenom en sån här upplevelse tillsammans. Är så hög på alla lyckohormoner nu, ska verkligen njuta av den här känslan, har förstått att det kan kännas lite tyngre om någon dag. :angel:

Det är typ minusgrader. Men behöver komma ut och hunden behöver aktiveras lite (barnvagnen är mest för att jag ska ha något att hålla i :angel: )

Sedan kan man ju hoppas att värkar/vatten startar.. :p
Hellre minus än 2 plus och regn som det är här.
Drygt att duscha av hunden varje gång vi gått (grusvägar)

Absolut, det är bara att fråga på. Det är inget som är känsligt för mig att prata om kring min förlossning utan snarare hjälper det mig att bearbeta det, men som sagt så avvaktar jag med detaljer som kan vara skrämmande tills alla gruppens bebisar är ute (vill dock säga,
så att ingen skräms av att jag är så kryptisk, att det som inträffade för oss inte är så sannolikt och troligtvis har det mycket med den aggressiva igångsättningsplanen att göra, så jag tror verkligen inte att det finns någon anledning för någon annan att oroa sig och såhär med något dygns perspektiv på det är jag ändå lycklig över hur allt blev och mår jättebra!). Jag var vaken under snittet.

Ja, vi har Trygg-Hansas betalversion och vi såg att man fick ersättning för akutsnitt så tänkte kontakta dom när vi kommer hem! :up:

Hur går det för dig, är det något på gång? :love:

Jag fick 3000:- av dom efter mitt akutsnitt senast :)

Jag är nervös för att vara vaken under snittet denna gång. Sist fick jag ju narkos pga att edan inte tog som den skulle. Men det ska samtidigt bli lite spännande.
Sägs det inte att ett snitt är vanligare vid igångsättning än vid spontanstart? (jag är inte så inläst på det, vet bara att diabetiker har större risk för snitt). Jag är nyfiken och spänd på att höra, men förstår att du väntar. Men det känns nästan som att nu, när du fått smälta det lite känns helt okej? Även om det inte blev som det var tänkt?

Jag har haft känningar i 2 dagar nu, så jag hoppas verkligen. Igår hade jag så det började stråla ut i låren men släppte mot kvällen. Hunden och katterna är helkonstiga, så jag tror fortfarande att det är nära.
Nu kom vi precis hem efter en nästan 4km promenad i kuperad terräng, så vi får se om det ger något. Ligga verkar jag inte få göra här (han har visionen och att lillasyster kommer ut med ett hål i huvudet i så fall).

27337223_10215696495704439_2587449560005895345_n.jpg

Lite halvt sidospår från alla bebisar, men vad "härligt" att komma hem och upptäcka att mössen totalinvaderat vårt kök när vi var borta... :meh::wtf:
De bor iaf i en vägg och ett köksskåp där förra ägaren lämnat ett hål och bara täckt med lite plast...

Tur vi är två iaf, men inte direkt så att man svämmar över av energi att lösa det just nu... :down:

Lite halvt sidospår från alla bebisar, men vad "härligt" att komma hem och upptäcka att mössen totalinvaderat vårt kök när vi var borta... :meh::wtf:
De bor iaf i en vägg och ett köksskåp där förra ägaren lämnat ett hål och bara täckt med lite plast...

Så trist! Vi hade möss i huset förra vintern i sopskåpet men har inte märkt något i år, hoppas vi slipper nu, försökte få min Russkiy Toy att jaga mössen för rasen ska ju tydligen visst ha används som råttjägare på ryska gods men icket! :cautious:

Så trist! Vi hade möss i huset förra vintern i sopskåpet men har inte märkt något i år, hoppas vi slipper nu, försökte få min Russkiy Toy att jaga mössen för rasen ska ju tydligen visst ha används som råttjägare på ryska gods men icket! :cautious:
Ja, riktigt irriterande!
Iofs bara en tidsfråga, har sett det där plastade hålet men inte orkat ta tag i det. Men kunde varit bättre tajmat onekligen!

Jag fick 3000:- av dom efter mitt akutsnitt senast :)

Jag är nervös för att vara vaken under snittet denna gång. Sist fick jag ju narkos pga att edan inte tog som den skulle. Men det ska samtidigt bli lite spännande.
Sägs det inte att ett snitt är vanligare vid igångsättning än vid spontanstart? (jag är inte så inläst på det, vet bara att diabetiker har större risk för snitt). Jag är nyfiken och spänd på att höra, men förstår att du väntar. Men det känns nästan som att nu, när du fått smälta det lite känns helt okej? Även om det inte blev som det var tänkt?

Jag har haft känningar i 2 dagar nu, så jag hoppas verkligen. Igår hade jag så det började stråla ut i låren men släppte mot kvällen. Hunden och katterna är helkonstiga, så jag tror fortfarande att det är nära.
Nu kom vi precis hem efter en nästan 4km promenad i kuperad terräng, så vi får se om det ger något. Ligga verkar jag inte få göra här (han har visionen och att lillasyster kommer ut med ett hål i huvudet i så fall).

27337223_10215696495704439_2587449560005895345_n.jpg

Ja, verkar vara den summan som är standard så det är ju alltid något! :)

Jo, hela 30 % högre risk för akutsnitt vid igångsättning så det är ju mycket. Min eda tog inte heller men dom satte om ingången när jag kom in på operation. Jag tycker det var spännande att vara vaken och hade inte velat vara sövd om det inte funnits en medicinsk anledning till det. Var så häftigt att höra honom skrika direkt när han kom ut och ändå få dela det ögonblicket med mannen.

Ja men det går verkligen jättemycket åt rätt håll! Dom är duktiga här på att följa upp och verkligen ta sig tid att lyssna. Sen hjälper det jättemycket att prata med mannen om det, vi som delar upplevelsen. Jag fungerar också så att det för mig hjälper att ”älta” saker. Sen finns det fördelar för både mig och bebis med att vi ändå gick igenom dom där 15 h tillsammans innan snittet så försöker fokusera på det och inte tänka att allt var i onödan. Så det går helt klart åt rätt håll! :up:

Vad härligt, vad duktiga ni är som håller igång så! Nu hoppas vi bara att det resulterar i en bebis också! Håller tummarna för er!

Ja, verkar vara den summan som är standard så det är ju alltid något! :)

Jo, hela 30 % högre risk för akutsnitt vid igångsättning så det är ju mycket. Min eda tog inte heller men dom satte om ingången när jag kom in på operation. Jag tycker det var spännande att vara vaken och hade inte velat vara sövd om det inte funnits en medicinsk anledning till det. Var så häftigt att höra honom skrika direkt när han kom ut och ändå få dela det ögonblicket med mannen.

Ja men det går verkligen jättemycket åt rätt håll! Dom är duktiga här på att följa upp och verkligen ta sig tid att lyssna. Sen hjälper det jättemycket att prata med mannen om det, vi som delar upplevelsen. Jag fungerar också så att det för mig hjälper att ”älta” saker. Sen finns det fördelar för både mig och bebis med att vi ändå gick igenom dom där 15 h tillsammans innan snittet så försöker fokusera på det och inte tänka att allt var i onödan. Så det går helt klart åt rätt håll! :up:

Vad härligt, vad duktiga ni är som håller igång så! Nu hoppas vi bara att det resulterar i en bebis också! Håller tummarna för er!

Det låter mycket som min första förlossning av det du skrivit. Igångsättning, edan tog inte, slutade med snitt.

Skönt att det verkar kännas bra ändå :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 355
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka