Det är inte ditt fel! Han kommer att gå upp igen!
Det är bara de jäkla hormonerna som spökar! Du har inte gjort något fel.
Det är mer regel än undantag att de går ned efter förlossningen. Det är absolut INTE ditt fel!
Har känt igen mig mycket i det du skrivit i tråden och känner jag mig själv rätt hade jag reagerat som du - med självförebråelse. Finns så mycket duktighetsideal inbakat i att vara mamma. Men du gör ju allt du kan för din son, du kan inte göra mer än så Och ni är ju på BB för att få hjälp med precis sånt här! Kram
+1 på den!
Den bästa mamman till ditt barn @FeatherCloud det är DU!
Tack ska ni ha Den logiska halvan av mig vet ju att ni har rätt men det är skönt att få höra också.Åh fina du, det är inte ditt fel!!! Det hör ju till att dom går ner, det är väl typ en självklarhet? Klart det inte är ditt fel! Och jag har förstått att det för alla tar några dagar innan den feta mjölken rinner till? Vi håller tummarna, men kom ihåg att det inte är farligt för dom att gå ner lite i vikt (förutsatt att dom var normalviktiga vid födseln men det var han väl?)!
Han låg inom normalkurvan med sin födelsevikt, om än i lägre spannet, så egentligen är det ju inte så stor fara. Men funderar såklart ändå mycket på amningsteknik mm, han har haft svårt att få grepp så med amningsnapp blir ju ytterligare en parameter att "ställa till"... Bb-personalen tycker iaf han verkar suga bra och med bra teknik, gäller kanske bara att han ska hålla sig vaken och få i sig tillräckligt