Vinterföräldrar -17/18 del 3

Det är inte ditt fel! :heart Han kommer att gå upp igen!

Det är bara de jäkla hormonerna som spökar!:heart Du har inte gjort något fel.

Det är mer regel än undantag att de går ned efter förlossningen. Det är absolut INTE ditt fel!

Har känt igen mig mycket i det du skrivit i tråden och känner jag mig själv rätt hade jag reagerat som du - med självförebråelse. Finns så mycket duktighetsideal inbakat i att vara mamma. Men du gör ju allt du kan för din son, du kan inte göra mer än så :heart Och ni är ju på BB för att få hjälp med precis sånt här! Kram

+1 på den!
Den bästa mamman till ditt barn @FeatherCloud det är DU!

Åh fina du, det är inte ditt fel!!! Det hör ju till att dom går ner, det är väl typ en självklarhet? Klart det inte är ditt fel! Och jag har förstått att det för alla tar några dagar innan den feta mjölken rinner till? Vi håller tummarna, men kom ihåg att det inte är farligt för dom att gå ner lite i vikt (förutsatt att dom var normalviktiga vid födseln men det var han väl?)!
Tack ska ni ha :heart Den logiska halvan av mig vet ju att ni har rätt men det är skönt att få höra också.
Han låg inom normalkurvan med sin födelsevikt, om än i lägre spannet, så egentligen är det ju inte så stor fara. Men funderar såklart ändå mycket på amningsteknik mm, han har haft svårt att få grepp så med amningsnapp blir ju ytterligare en parameter att "ställa till"... Bb-personalen tycker iaf han verkar suga bra och med bra teknik, gäller kanske bara att han ska hålla sig vaken och få i sig tillräckligt :)

Jaha, jag som var så nervös... blev ingen hinnsvepning, hon kunde inte nå tappen den var för långt bakåt och sluten. :cautious:

Tid bokad för igångsättning 9/2 men hoppas verkligen det kommer igång innan dess!

Åh vad tråkigt! Ni hinner inte med ett till försök till hinnsvepning innan dess?

Nu har läkare och läkarstudent varit inne och undersökt. Det hade gått framåt tillräckligt mycket för att ta hål på hinnan! Sen ger man det 1-2 h, undersöker igen och har inte kroppen kommit igång då (är olika hur starkt kroppen reagerar på att vattnet går, en del kommer igång med dunder och brak och för en del händer det inte jättemycket) sätter dom in värkstimulerande dropp.

@FeatherCloud Du får säkert jättebra hjälp med amningen på BB men jag tänkte tipsa om att energität mat kan ge mjölkproduktionen en skjuts. Nötter är ett bra exempel :) sen kan man alltid dricka en öl också;) (alkoholfri funkar fint)

Nu är hinnan spräckt. Så sjukt känsla, verkligen som att kissa på sig. Gjorde dock inte så ont förutom att bebis blev lite vild i magen när dom satte skalpelektroden, det tyckte han inte om. Kom igång i värkarbete direkt men dom är ju inte så kraftiga än så vi får se. Om en timme byter dom personal (buhuuuu, jag gillar verkligen vår bm) och då beslutar dom om kroppen jobbar på tillräckligt bra själv eller om vi ska sätta in värkstimulerande dropp.

Nu är hinnan spräckt. Så sjukt känsla, verkligen som att kissa på sig. Gjorde dock inte så ont förutom att bebis blev lite vild i magen när dom satte skalpelektroden, det tyckte han inte om. Kom igång i värkarbete direkt men dom är ju inte så kraftiga än så vi får se. Om en timme byter dom personal (buhuuuu, jag gillar verkligen vår bm) och då beslutar dom om kroppen jobbar på tillräckligt bra själv eller om vi ska sätta in värkstimulerande dropp.
Alltså, det är intressant hur olika det är, när de tog hål på hinnorna för mig och satte skalpelektroden var jag helt borta och hade inte kunnat skriva på buke :rofl:
Men då var bebis iofs kanske bara nån timme bort för mig. Minns dock kiss-känslan!

Tack för pepp och tips! Nu har bebis ammat, lyckats få tag utan napp på båda sidor och jag har tom känt att brösten töms lite. Framsteg!
Sen fick han ny ersättning vid 12, skönt att sambo får vara mer delaktig också :)

Bm som är här just nu är också så himla bra, sa åt mig att gå och äta och ha egentid och såg nog på mig att jag är allmänt upp och ner just nu.:angel:

Jag gillar inte barn men tycker sånt här är fascinerande att läsa om! Lite live-födsel i text är lagom! :p

Håller en tumme att du slipper droppet ;)
Eller att du reagerar bättre på det än jag gjorde i alla fall :p
Heja heja!

Hoppas jag tog senaste listan nu! Måste ju uppdatera :)

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
23 - astilbe, första barnet
25 - Cattaflajna, första barnet, flicka
30 - leoparden, första barnet, flicka

Februari
3 - Monifa, första barnet, pojke
8 - YaHilweh, andra barnet, flicka
10 - JeayL, första barnet, pojke
11 - Sofie_B, första barnet, pojke
19 - pollex, tredje barnet
20 - soom, första barnet
23 - Heulwen, första barnet, flicka

Födda:
November

14 - Cili, första barnet. Flicka, 36,5 cm, 1071 g (BF 15/2. -3 mån korr)
27 - Evenstar, andra barnet. Flicka, 49 cm, 4240 g (BF 2/12).

December

11 - Rugge, Första barnet. Flicka, 53 cm, 3375 g (BF 20/12)

Januari
1 - Emrox, första barnet. Flicka, 52 cm, 4150g, (BF 25/12)
3 - Positron, andra barnet. Flicka, 50 cm, 3715 g. (BF 6/1)
28 - Feathercloud, första barnet. Pojke, 51 cm, 3290 g, (Bf 18/1)

Jag vågar nästan sätta pengar på att det kommer igång under kvällen/morgondagen här. För hunden är urkonstig, står bredvid och piper, äter en tugga, tittar på mig. Struntar helt i husse, bryr sig bara om vart jag är. Går inte ut om jag inte går med..

Jag vågar nästan sätta pengar på att det kommer igång under kvällen/morgondagen här. För hunden är urkonstig, står bredvid och piper, äter en tugga, tittar på mig. Struntar helt i husse, bryr sig bara om vart jag är. Går inte ut om jag inte går med..

Ska bli spännande att se om h*n har rätt! Vore väldigt häftigt om de kunde känna på sig sådant.

Ska bli spännande att se om h*n har rätt! Vore väldigt häftigt om de kunde känna på sig sådant.

De gör ju det. Hon reagerade på samma sätt 1-2 dagar innan med dottern med. Lämnade inte min sida.
Men som sagt, jag kan absolut ha fel.

Men från den dag jag blev gravid har loven katten vart mer nära än tidigare. Djur är häftiga så.

Men kvällen roas med att vi städar köksskåp och ställer saker där de bör stå. När vi flyttade in september -15 kastades saker mest in, tills vi visste hur vi ville ha det.. nu var det dags att flytta saker.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 348
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • FÅRtråden