Vinterföräldrar -17/18 del 2

Ja, jag vet inte riktigt vad mer jag ska packa ner.. Är så olika det där hur mycket folk råder en till att ha med sig! Vi ska (förhoppningsvis) föda på Danderyd och det är ju ett stort sjukhus, men en del säger att mannen absolut inte hinner iväg för att handla något? Kanske att man ska ta med några färdigrätter/matlådor eller vad säger ni som har varit med förr? Till mamman har jag förstått att det oftast finns något att äta men långt ifrån alltid till mannen?

Min hann handla på restaurang flera gånger... Och fylla på godisförrådet.

Men packa mat/snacks, man vet ju inte hur det blir när det väl är dags!

Ja, jag vet inte riktigt vad mer jag ska packa ner.. Är så olika det där hur mycket folk råder en till att ha med sig! Vi ska (förhoppningsvis) föda på Danderyd och det är ju ett stort sjukhus, men en del säger att mannen absolut inte hinner iväg för att handla något? Kanske att man ska ta med några färdigrätter/matlådor eller vad säger ni som har varit med förr? Till mamman har jag förstått att det oftast finns något att äta men långt ifrån alltid till mannen?

Jag tror många ofta packar för mycket av det mesta. Det behövs egentligen inte så mycket.
Många BB har så pappa får äta på plats för en viss kostnad (så är det i vbg). Så vi kommer göra så denna gång med, eftersom att han kommer stanna tills vi åker hem. Då de bara har familberum på BB. Dock kommer han åka hem var dag för att mata katterna. Då kan han ta med/handla om något behövs.
Jag kommer bara ha med myskläder åt mig, tofflor, nessesär och ett ombyte att åka hem i. Pappa tar med lite myskläder.
Bebis kommer ligga hud mot hud första tiden, så där behövs inga kläder heller. På BB får vi blöjor och sådant som behövs.

Jag hittade ett bra erbjudande på proteinbars på gymgrosissten här, så dom har vi tänkt klara oss på båda två. Kommer ha lite extra druvsocker med oxå.
Får ni inte mat på BB?.
Vi hade så vi kunde gå och ta när vi ville.
Både dricka och mackor/fika fanns att ta mellan frukost, middag och som kvällsfika

Får ni inte mat på BB?.
Både dricka och mackor/fika fanns att ta mellan frukost, middag och som kvällsfika
Jodå. På BB, men under FL. Sedan är jag lite bökig när det kommer till mat och behöver det glutenfritt. Så jag har inte så mycket att tillgå. Och barsen håller blodsockret ganska stabilt.

Jodå. På BB, men under FL. Sedan är jag lite bökig när det kommer till mat och behöver det glutenfritt. Så jag har inte så mycket att tillgå. Och barsen håller blodsockret ganska stabilt.
Ok då förstår jag.
Vi hade också med oss en massa bars. Tror dock vi hade nästan alla med oss hem. Jag åt inte mycket mer än några mackor under vår vistelse på BB.
Aptiten var inte på topp.

Får ni inte mat på BB?.

I Uppsala fanns det till mammorna men inte andra föräldern. På förlossningen ”fika” (vi var där läääääänge).

I Uppsala fanns det till mammorna men inte andra föräldern. På förlossningen ”fika” (vi var där läääääänge).
På FL ingick frukost och fika för hela dagen även för pappan.
Detta är i Lund.
Dock på familje BB så ingick endast frukost för pappan, men alla måltider för mamman.

Ok då förstår jag.
Vi hade också med oss en massa bars. Tror dock vi hade nästan alla med oss hem. Jag åt inte mycket mer än några mackor under vår vistelse på BB.
Aptiten var inte på topp.

Maten på BB i vbg var helt okej sist vi var där och jag var hungrig som en varg. Hade iof fastat 1.5dygn pga att det skulle kunna bli snitt.

Vi lär ha de med oss hem igen oxå, men vi vill ändå kunna ha alternativet, speciellt då det tar någon dag innan man får ordning på bls igen. Behöver ju sänka mina doser extremt från en timme till en annan och man vet aldrig om man sänker tillräckligt utan får testa sig fram lite.

Grattis @Positron! Välkommen till världen lillasyster! Hoppas att ni alla mår bra! :)

... och jag som gick in i tråden för att förundras över att alla januaribebisar faktiskt stannat kvar till januari och önska att vi skulle få lite mer bebisar på utsidan nu! :)
Tack :)
Vi mår bra men är mäktigt trötta! Bättre när förlossningarna startar på morgonen så att man får sova på natten:p

Eftersom jag väntar på ett rum så jag får sova lite innan vi åker hem så kan jag uppdatera mera:p

50 cm lång, 3715 g och ute kl 04.30. Mycket hår!:D

Fram till krystingen var förloppet väldigt likt förra gången och sen fick jag äntligen känna på riktiga krystvärkar:bow:

Eftersom jag väntar på ett rum så jag får sova lite innan vi åker hem så kan jag uppdatera mera:p

50 cm lång, 3715 g och ute kl 04.30. Mycket hår!:D

Fram till krystingen var förloppet väldigt likt förra gången och sen fick jag äntligen känna på riktiga krystvärkar:bow:

04.30 - förstår att ni är trötta nu! Men det låter som att det var en bra upplevelse, härligt! :)

Inatt har jag drömt massor om bebisen. Jag drömde att han liksom kunde "komma fram" i magen så att man såg honom och kunde ta på honom och prata med honom, fast han fortfarande var kvar i magen. Jag blev totalt kär i honom och tyckte att han var så fantastisk. :love: Längtar tills han är på utsidan nu!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 037
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 623
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 485
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar