Vinterföräldrar -17/18 del 2

Efter kontrollen på förlossningen igår kunde de inte säkert avgöra om det var fostervatten jag läckte så var på ny kontroll idag. Idag kunde de till och med se när det rann ur mig :o så det är konstaterat att det är fostervatten jag läcker. Har gjort det sedan natten till fredag så därför ska vi in imorgon på morgonen och bli igångsatta om det inte kommit igång av sig självt tills dess. Jag har dock haft värkar till och från sedan igår kväll så jag hoppas det kommer igång under natten nu.. Jag har varit så sjukt trött och sovit i omgångar under dagen, vilket är väldigt olikt mig som annars aldrig kan somna på dagen, så jag hoppas det betyder att kroppen laddar energi för att den känner att det är på gång!

Jag känner mig lugn som en filbunke, sambon är lite mer åt det nervösa hållet :P

Så spännande att det är på gång! Det låter som att det lutar åt en nyårsaftonsbebis! :)

Kan vara, upplever att han rör sig då det ilar till, är så svårt att veta exakt hur han ligger, tisdag före jul så låg han med huvudet upp iallafall och känner rörelser när det ilar så får se vad barnmorskan säger om placering nästa gång :)

Jag känner armar och huvud där nere och fötter längs revbenen. Med ryggen åt höger.

Jag somnar lätt på kvällen men vaknar 3-5 gånger per natt för att byta sida eller kissa. Har iallafall fått lättare att somna om igen än jag hade tidigare i höstas. Och räknar det numera som att jag sovit hela natten om jag "bara" bytt sida och fixat till täcket. :D

Imorse lyckades sambon dessutom gå upp och åka hemifrån tidigt utan att väcka mig, och jag vaknade först en stund efter 8 - himmelskt!

Jag tänkte svara att jag sovit himla bra de senaste två nätterna! - att jag vaknat till och från för att vända mig har jag liksom inte ens räknat med :D. Men inga nattliga toabesök och femåringen har kommit tassande själv när han vaknat och krupit ner :)

Nope, du är inte ensam! :p
Har också svårt att somna, ligger vaken några timmar och somnar oftast vid 2-3 tiden först. Vaknar sen minst 2ggr och måste kissa, är inte förrän på morgonen jag somnar ordentligt med djupsömn några timmar.

Har ju som tur är inget som kräver att jag går upp nån viss tid och hunden är mer än nöjd om vi tar sovmorgon :D

Jag vill oxå kunna ta sovmorgon :love: så avis! När jag väntade dottern och bara hade hund då var det aldrig några problem, men nu sover jag aldrig.

Idag har jag och 2åringen skriva upp spjälsängen, på mycket litet utrymme... Men upp kom den, sambon får aldrig tummen ur att hjälpa mig så vi löste det själva. Vi packade även ned julgranen!
Men jag får sota för det ikväll, det känner jag.

Jag vill oxå kunna ta sovmorgon :love: så avis! När jag väntade dottern och bara hade hund då var det aldrig några problem, men nu sover jag aldrig.

Idag har jag och 2åringen skriva upp spjälsängen, på mycket litet utrymme... Men upp kom den, sambon får aldrig tummen ur att hjälpa mig så vi löste det själva. Vi packade även ned julgranen!
Men jag får sota för det ikväll, det känner jag.

Senaste dagarna har det nästan blivit för långa sovmorgnar :angel: ...skäms lite när hunden får sin första rastning sent men samtidigt vet jag att hon inte bryr sig ett skit. Hade kunnat sova hela dagen och hålla sig förmodligen :rofl: och jag får väl passa på och sova så mycket det går, känner mig ändå trött nästan konstant nu

Vet inte om han börjar vända sig eller bara sparkar och träffar några nerver för har haft ilningar/hugg rätt långt ner som känns så pass så jag rycker till :cautious:

Har fått svårare att somna men verkar kunna sova då jag väl sover men är svårt att hitta en skön sovställning

Jag hade så extra mycket innan bmkontrollen som visade att hon var fixerad, så här kan det nog ha varit just det :). Jag tyckte också det kändes som sparkar som ilade. Men huvudet var ju nedåt hela tiden..

Nope, du är inte ensam! :p
Har också svårt att somna, ligger vaken några timmar och somnar oftast vid 2-3 tiden först. Vaknar sen minst 2ggr och måste kissa, är inte förrän på morgonen jag somnar ordentligt med djupsömn några timmar.

Har ju som tur är inget som kräver att jag går upp nån viss tid och hunden är mer än nöjd om vi tar sovmorgon :D

Jag har ungefär samma sovmönster :p. Jag stör mig på att jag kan sova när jag vill under dygnet.. men ändå går det inte att sova så mycket som vanligt ens.

Senaste dagarna har det nästan blivit för långa sovmorgnar :angel: ...skäms lite när hunden får sin första rastning sent men samtidigt vet jag att hon inte bryr sig ett skit. Hade kunnat sova hela dagen och hålla sig förmodligen :rofl: och jag får väl passa på och sova så mycket det går, känner mig ändå trött nästan konstant nu

Det låter som min hund :D. Hon suckar djupt om man går ut innan kl 11.. Dock får jag hjälp med rastningen oftast pga min form :love:.

Är det bara jag som inte kan sova om nätterna? Somnar först 1-2 pga extrem aktivitet i magen samt förvärkar/sammandragningar. Sedan vaknar jag så fort dottern eller sambon vaknar (mellan 5-6) dottern brukar man kunna peta till lite välling så somnar hon om till 8 men jag kan verkligen inte somna om.

Jag kan omöjligt somna om om jag vaknar på riktigt, måste jag bara upp för att kissa när jag vaknat av en sammandragning kan jag oftast somna om ett par gånger i alla fall. Ibland kan jag inte sova för mycket sammandragningar, eller så vaknar jag för det gör ont.

Det låter som min hund :D. Hon suckar djupt om man går ut innan kl 11.. Dock får jag hjälp med rastningen oftast pga min form :love:.

Vill jag ha hjälp får jag oftast be om det, men tror det mest är för att sambon vill att jag ska röra mer på mig och många dagar är det bara under rastningarna jag får motion nu.. :p

men det är inte direkt några långpromenader, dels för att vovven börjar bli gammal och inte orkar riktigt och främst för att hon inte vill. Hon ligger hellre inne och myser :love: (tur hon är liten och inte kräver så mycket, haha)

Det bästa på morgnarna här är att vi bor på landet utan grannar nära, så vi öppnar dörren så går hon ut själv. Jag hade aldrig fixat att ta de promenaderna med henne. Dock krävs en hel del psykisk aktivitet istället.

Vår dotter fick också det. Jag blev livrädd efter att ha googlat på sjukdomen. Men när man väl pratade med läkarna så var bilden inte alls så dyster. Tog lite drygt 2 mån med fasta och antibiotika innan det hade läkt ut. Men det gick mkt fram och tillbaks under den tiden. Och extremt mga röntgenplåtar togs. Sen fick tyvärr en liten bit av tarmen en skada som ledde till att biten togs bort vid operation. De passade då på att ta blindtarmen samtidigt. Men efter det har hon inte haft några problem alls av det.

Stor kram :heart

Jag är så fruktansvärt trött på att höra min egen flåsandning:wtf:

Snart nytt år så det verkar ju som att vi faktiskt tar oss över årsskiftet. Börjar inta inställningen att gå två veckor över tiden också:p

Vi har en vanlig men något lyxigare kväll här hemma och har ätit hummer och sockerchockat barnet med saft och glass. Mannen jobbar på att natta och det låter som en cirkus däruppifrån:rofl:
Om en stund ska jag nog sockerchocka det ofödda barnet också med vaniljglass och varma hjortron:d

Gott nytt år allesammans och jag hoppas att det har gått bra för dig @Emrox

Gott nytt år! Vi firar med fantastiskt god mat och vänner med deras två barn på besök. Yngsta är född i januari förra året, känns konstigt att vi kommer ha en lika stor nästa nyår! :nailbiting::love:

Lite skön milstolpe att klara sig in i januari iallafall, bara nyårshelgen går över så tycker jag bebis kan få komma när han vill sen. :D (Men bara för det går jag säkert två veckor över tiden :p)

Jag känner oxå att bebis kan få komma nu!
Igår kväll hade jag ordentlig dimsyn, men bara nör jag försökte läsa texten på tvn. Skumt, men ska känna efter hur det är idag, har besök på smvc i morgon vid 10 så jag tänker att det kan lugna sig tills dess om inte annat. Sådan panik kan det inte vara.

Dock har jag haft endel förvärkar nu på morgonen, men jag hoppas de lugnar sig lite till. Är även halvsvullen om händer och fötter. Men de kollar blodtryck och protein i urinen varje vecka. Så jag är inte direkt orolig där emellan.

3 veckor sedan födseln idag
Har inte varit så aktivt skrivande. Fullt upp med lilltösen här hemma. Men har läst i tråden.
Hunden vill ju också ha sitt, vilket han får i den mån jag orkar.
Dock har mannen varit ute mycket med honom nu när jag inte riktigt kunnat.
Min man är en klippa i detta
Han har verkligen tagit på sig rollen som pappa och allt vad det innebär.

Esther är en rätt lugn bebis. Inte speciellt gnällig. Säger ifrån när blöjan är full och när hon vill ha mat. Annars mest massa smådjur och hickor.

Det har hänt mycket på 3 veckor. Hon börjar bli mer medveten om oss. Kan le när vi pratar med henne, tittar mycket på oss.
Äter som en häst gör hon.
Vaknar bara 1 gång per natt för mat och ren blöja, sen somnar hon ganska lätt om igen.
Ökar stadigt i vikt.

Själv känns det som om man själv går i en dimma av blöjbyten, matning och bebismys.
Trivs bra i rollen som mamma.

Känner av snittet dock. Kan inte gå med hunden om jag inte har nosgrimma (både jag och hunden hatar det) men det är för min säkerhet. Han kan bli rätt dragig om vi stöter på vilt.
Kan inte bära för tungt.
Enligt råd ska man följa bebis vikt de första 2 månaderna. Och det kan jag råda era att hålls er till.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 037
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 622
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 485
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar