Vinterföräldrar -17/18 del 2

Ja du, så långt kollade inte vi. :o Vi googlade runt och tyckte att det verkade vara en bra modell som passar våra ändamål. Men konsumentköplagen gör väl gällande att man har ångerrätt?
Jo ångerrätt/öppet köp har ju de flesta. Frågan är bara hur mycket man får packa upp;)
Anledningen till att jag frågar är att vi äntligen bestämt oss för vilken syskonvagn vi vill ha men den finns inte att känna på i fysisk affär inom rimligt avstånd och lite kinkig med vagn har man blivit när man testat en del:p

Ja du, så långt kollade inte vi. :o Vi googlade runt och tyckte att det verkade vara en bra modell som passar våra ändamål. Men konsumentköplagen gör väl gällande att man har ångerrätt?
Vad blev det för vagn? För visst skrev du aldrig det häromdagen? :) /Mvh sjukt okoncentrerad person som sett hela på spåret utan att kunna komma ihåg en enda fråga länge nog för att tänka ut svaret.
"-Åh, det är ju den här låten! -Ja, men vad var frågan nu igen?" :o:D

Jo ångerrätt/öppet köp har ju de flesta. Frågan är bara hur mycket man får packa upp;)
Anledningen till att jag frågar är att vi äntligen bestämt oss för vilken syskonvagn vi vill ha men den finns inte att känna på i fysisk affär inom rimligt avstånd och lite kinkig med vagn har man blivit när man testat en del:p
Man får packa upp och provköra inomhus
☺️

Just nu har vi så vi klarar oss. Har @Ninnurur i stan också om vi behöver något.

Vi ska försöka sova en stund nu, och kudden känns som att den består av någons gamla avklippta dreadlocks. Min egen kudde ligger dock i bilen som står i parkeringshuset, men varken jag eller sambon har ork att gå och hämta. Det har varit alldeles för mycket grejer som hänt idag, hjärnan hinner inte med. Jag hoppas innerligt att den diagnos dom tror att det kan röra sig om är fel, för den har hög dödlighet och bland överlevande ger den ofta andra besvär i framtiden :(
Tror de att hon har NEC? Det låter nämligen så både på hennes symptom och på din beskrivning av sjukdomen. Du behöver inte svara om du inte vill gå ut med det.

Nu är det två dygn kvar till nyår :nailbiting:. Klarar vi det? :D

Spelar såklart egentligen ingen roll..
Här går bekymringarna mer om att när jag ska säga det är nog och åka in och kolla så allt är ok för en som inte gör så mycket väsen av sig i magen idag i alla fall inte som jag känt något av, men det har varit så plötsligt många dagar förut så det är jättesvårt när jag ska dra gränsen och åka och kolla upp tycker jag. Jag hade fått åka jättemånga gånger om jag hade kollat upp varje gång hittils jag inte känt något på ett dygn som bm säger också är normalt. Är det skillnad på slutet av graviditeten eller borde man ha lägre/kortare gräns för att kolla upp så allt är ok då, hur länge ska jag vänta egentligen och om hon börjar röra sig bara lite om jag känner så är det ok eller fortfarande för lite då om det inte är mycket jag känner eftersom det är så nära bf?

Nu är det två dygn kvar till nyår :nailbiting:. Klarar vi det? :D

Spelar såklart egentligen ingen roll..
Här går bekymringarna mer om att när jag ska säga det är nog och åka in och kolla så allt är ok för en som inte gör så mycket väsen av sig i magen idag i alla fall inte som jag känt något av, men det har varit så plötsligt många dagar förut så det är jättesvårt när jag ska dra gränsen och åka och kolla upp tycker jag. Jag hade fått åka jättemånga gånger om jag hade kollat upp varje gång hittils jag inte känt något på ett dygn som bm säger också är normalt. Är det skillnad på slutet av graviditeten eller borde man ha lägre/kortare gräns för att kolla upp så allt är ok då, hur länge ska jag vänta egentligen och om hon börjar röra sig bara lite om jag känner så är det ok eller fortfarande för lite då om det inte är mycket jag känner eftersom det är så nära bf?
Skönt att du känt rörelser igen! Jag vet inte om det är någon skillnad i slutet av graviditeten. Jag förstår att det blir lite ”ropa varg”-känsla för dig själv, att du inte reagerar lika mycket efter ett tag om det sker ofta. Men jag tror att det är bra att i alla fall ringa förlossningen och få råd om det händer igen. Så kan de hjälpa dig att avgöra :)

Är det bara jag som inte kan sova om nätterna? Somnar först 1-2 pga extrem aktivitet i magen samt förvärkar/sammandragningar. Sedan vaknar jag så fort dottern eller sambon vaknar (mellan 5-6) dottern brukar man kunna peta till lite välling så somnar hon om till 8 men jag kan verkligen inte somna om.

Bara för det inte var länge sedan jag skrev här så kände jag något nu iaf :D:p.
Bra att hon gav sig till känna tillslut! Vi ligger ju rätt lika med våra, själv tycker jag att Kotten är väldigt aktiv sen han vände sig med huvudet nedåt igen. Men kan också tänka mig att det är lugnt i min mage jämfört med många andras. Det är ju så olika!

Håller dock med @astilbe att du ju alltid kan ringa in om det händer igen. Det viktigaste är ju att du kan känna dig lugn och att bebis mår bra, så även om det krävs lite noja och extra samtal tycker jag det är värt det i längden :)

Vet inte om han börjar vända sig eller bara sparkar och träffar några nerver för har haft ilningar/hugg rätt långt ner som känns så pass så jag rycker till :cautious:

Har fått svårare att somna men verkar kunna sova då jag väl sover men är svårt att hitta en skön sovställning

Vet inte om han börjar vända sig eller bara sparkar och träffar några nerver för har haft ilningar/hugg rätt långt ner som känns så pass så jag rycker till :cautious:

Har fått svårare att somna men verkar kunna sova då jag väl sover men är svårt att hitta en skön sovställning

Börjar fixera sig kanske?
Både dottern och lillasyster i magen har fixerat sig och det har ilat långt ned båda gångerna

Börjar fixera sig kanske?
Både dottern och lillasyster i magen har fixerat sig och det har ilat långt ned båda gångerna

Kan vara, upplever att han rör sig då det ilar till, är så svårt att veta exakt hur han ligger, tisdag före jul så låg han med huvudet upp iallafall och känner rörelser när det ilar så får se vad barnmorskan säger om placering nästa gång :)

Är det bara jag som inte kan sova om nätterna? Somnar först 1-2 pga extrem aktivitet i magen samt förvärkar/sammandragningar. Sedan vaknar jag så fort dottern eller sambon vaknar (mellan 5-6) dottern brukar man kunna peta till lite välling så somnar hon om till 8 men jag kan verkligen inte somna om.

Nope, du är inte ensam! :p
Har också svårt att somna, ligger vaken några timmar och somnar oftast vid 2-3 tiden först. Vaknar sen minst 2ggr och måste kissa, är inte förrän på morgonen jag somnar ordentligt med djupsömn några timmar.

Har ju som tur är inget som kräver att jag går upp nån viss tid och hunden är mer än nöjd om vi tar sovmorgon :D

Jag somnar lätt på kvällen men vaknar 3-5 gånger per natt för att byta sida eller kissa. Har iallafall fått lättare att somna om igen än jag hade tidigare i höstas. Och räknar det numera som att jag sovit hela natten om jag "bara" bytt sida och fixat till täcket. :D

Imorse lyckades sambon dessutom gå upp och åka hemifrån tidigt utan att väcka mig, och jag vaknade först en stund efter 8 - himmelskt!

Efter kontrollen på förlossningen igår kunde de inte säkert avgöra om det var fostervatten jag läckte så var på ny kontroll idag. Idag kunde de till och med se när det rann ur mig :o så det är konstaterat att det är fostervatten jag läcker. Har gjort det sedan natten till fredag så därför ska vi in imorgon på morgonen och bli igångsatta om det inte kommit igång av sig självt tills dess. Jag har dock haft värkar till och från sedan igår kväll så jag hoppas det kommer igång under natten nu.. Jag har varit så sjukt trött och sovit i omgångar under dagen, vilket är väldigt olikt mig som annars aldrig kan somna på dagen, så jag hoppas det betyder att kroppen laddar energi för att den känner att det är på gång!

Jag känner mig lugn som en filbunke, sambon är lite mer åt det nervösa hållet :P

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 037
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 622
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 485
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar