Vinterföräldrar -17/18 del 2

Tänker på er :heart @cili.
När pappa var på hospice sin sista tid gick mamma och jag ut och åt på restaurang när vi varit där och sista veckan (då vi sov där) turades vi om att dagligen åka hem och ta hand om marsvinen, duscha osv. Man behöver komma ifrån, man behöver få släppa tankarna på det jobbiga ett tag om man ska orka.
Tycker du gör alldeles rätt i att gosa med katterna och åka till stallet.

@cili Jag är övertygad om att er lilla och er framtida relation med henne mår bättre om ni som föräldrar får respit från allt och får ägna er åt avkopplande och roliga saker. Känn inget dåligt samvete, försök stänga ute de negativa rösterna. Hoppas stödet från personalen är bättre i Uppsala. :heart

Förstår det! Jag drömmer bara om amning än så länge. Längre fram kommer nog jag också drömma om förlossningen. :D
Tror jag skrivit om det innan men kan tipsa igen om att förlossningspodden har två avsnitt med en barnmorska som handlar om amning som jag tyckte var toppen. Så får du lite mer material till dina drömmar;)

Håller med övriga @cili
Klart ni måste få komma ifrån och återhämta er för att få bästa förutsättningarna för att ta hand om er lilla. Känns som grundläggande sunt förnuft och empati, så himla trist att inte sjukvårdspersonalen förstår det!

Jag läste nånstans (kan det varit i "föda utan rädsla"? Eller nån annan bok om förlossningar) att det är en väldigt medveten grej att börja prata om/till "mamma och pappa" så snart bebis är ute, för att hjälpa till med anknytning och den mentala uppfattningen att man blivit förälder. Och jag förstår att det gör nytta i "normala fall". Men jag fattar också att det måste få rentav motsatt effekt i ert läge, när det dessutom är så mycket annat som motverkar känslan av att ni har fått ett barn. :heart

Tror jag skrivit om det innan men kan tipsa igen om att förlossningspodden har två avsnitt med en barnmorska som handlar om amning som jag tyckte var toppen. Så får du lite mer material till dina drömmar;)

Haha, jag gör ju allt perfekt i drömmarna redan så vill ju inte förstöra det med tips från experter. :angel:

Jag ska faktiskt lyssna på Förlossningspodden vid tillfälle, helst innan förlossningen då! :D

Haha, jag gör ju allt perfekt i drömmarna redan så vill ju inte förstöra det med tips från experter. :angel:

Jag ska faktiskt lyssna på Förlossningspodden vid tillfälle, helst innan förlossningen då! :D
Jag kan tycka att det är underhållande att lyssna på förlossningsberättelserna. Det är liksom skönt att höra hur olika det är för alla:)
Och just de avsnitten som bara handlade om amning hade jag velat höra innan första barnet för även efter att ha ammat i nio månader så var det en del aha-upplevelser:o

Kan ju vara helt ologiskt för någon annans hjärna än min ;)
För mig är det ju lite av en milstolpe och gissa om jag drömde om förlossningar inatt:rofl:
Jag förstod vad du menade :D Grattis till milstolpen!
(Å andra sidan är ju jag, och trådens andra förstföderskor, mer gravida än vi nånsin varit innan varje dag :p ;) Vilket för övrigt märks - herregud vad magen växer! :eek: Idag var till och med gravidjeansen tajta, tack och lov för leggings!)

@cili
Vill du ha något? Vad som helst? Till Uppsala kan jag köra på ett kick!
Just nu har vi så vi klarar oss. Har @Ninnurur i stan också om vi behöver något.

Vi ska försöka sova en stund nu, och kudden känns som att den består av någons gamla avklippta dreadlocks. Min egen kudde ligger dock i bilen som står i parkeringshuset, men varken jag eller sambon har ork att gå och hämta. Det har varit alldeles för mycket grejer som hänt idag, hjärnan hinner inte med. Jag hoppas innerligt att den diagnos dom tror att det kan röra sig om är fel, för den har hög dödlighet och bland överlevande ger den ofta andra besvär i framtiden :(

Just nu har vi så vi klarar oss. Har @Ninnurur i stan också om vi behöver något.

Vi ska försöka sova en stund nu, och kudden känns som att den består av någons gamla avklippta dreadlocks. Min egen kudde ligger dock i bilen som står i parkeringshuset, men varken jag eller sambon har ork att gå och hämta. Det har varit alldeles för mycket grejer som hänt idag, hjärnan hinner inte med. Jag hoppas innerligt att den diagnos dom tror att det kan röra sig om är fel, för den har hög dödlighet och bland överlevande ger den ofta andra besvär i framtiden :(
Håller tummarna :heart

Håller tummarna hårt att den är fel! :heart Och hoppas att ni fått sova lite!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 036
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 607
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 481
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar