Positron
Trådstartare
Som en tröst så låg jag i sådana funderingar under förlossningen "vad har vi gett oss in på"Jag har drabbats av någon sorts sista-minuten-ångest Appen jag har för att hålla koll säger "15 dagar kvar" och jag funderar plötsligt över vad vi gett oss in på..!
Är fortfarande inte så orolig för själva förlossningen (om nu kotten bara kan hålla sig rättvänd...), men sen?!
Hur ska vi orka? Hur ska vi klara av allt?
Det är ju inte direkt något som vi kan ångra oss med om ett tag heller, barn är ju liksom "for life"... Och jag är ju inte ens särskilt förtjust i barn...
Var och handlade idag och det enda jag såg överallt var barn som skrek och bråkade, och trötta föräldrar. Och plötsligt kan jag komma på tusen saker som sambon och jag borde gjort "innan vi fick barn" som nu känns som om vi aldrig kommer få gjort.
Jag fattar ju att det här är en helt (eller iaf ganska ) normal psykologisk reaktion såhär nära inpå, men det känns också jobbigt att jag kommer längre ifrån att känna den sk bebislyckan ju närmre bf jag kommer. Just nu längtar jag inte alls, snarare känns det helt okej om jag bara får gå hemma och skrota och titta på dom gulliga bebiskläderna, piffa i barnrummet, och att Kotten stannar kvar i magen...
Det ÄR läskigt med förändring.