Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mannens barn är ju ganska stora, 9 och 11, och med dom går det att göra väldigt mycket och det är väldigt mysigt när dom är med i köket och hjälper till. Dom har dock extremt lite erfarenhet då båda deras föräldrar är pedanter och tycker att det blir för kladdigt med barn i köket. Kladdigt blir det ju, men det är svårt för dom att lära sig annars. Så bäst är det när bara jag och barnen får pyssla på, då har vi riktigt mysigt tillsammans och dom blir så stolta när dom kan bjuda på något dom gjort själva.
Kotten i magen har en lugn period igen, kände rörelser ett par gånger igår och även idag, men det är puffar snarare än att han tänjer och sträcker på sig.
Gillar inte att det är "svagare" rörelser men eftersom han levde rövare på nyårsdagen så gissar att han vänt sig igen och det är därför. Har, trots mina månader av nojande, inte riktigt fått klarhet i om det är "okej" bara man känner något varje dag eller inte... På så sätt så ser jag fram emot att ha bebis på utsidan!
Njae, min har varit svår att "puffa igång" hela tiden, det funkar nästan aldrig. Att killa/dra med 1-2 fingrar över magen kan trigga lite, att dricka något kallt och bubbligt funkar ibland, och ibland att spela musik Så han är lite svår, min bebis!Förstår det. Svårt när det varierar mycket men man ändå inte ser ett mönster kan jag tänka mig. Jag ser väl egentligen inte heller något mönster men känner honom tydligt många gånger om dagen, spritt över hela dagen, så jag har det som måttstock. Har jag inte känt honom på någon timme så känner jag efter lite mer fokuserat och då får jag nästan alltid någon typ av rörelse. Det är inte så att du kan "kontakta" din bebis på något sätt? Min blir alltid aktiv om jag buffar på honom t.ex.
Njae, min har varit svår att "puffa igång" hela tiden, det funkar nästan aldrig. Att killa/dra med 1-2 fingrar över magen kan trigga lite, att dricka något kallt och bubbligt funkar ibland, och ibland att spela musik Så han är lite svår, min bebis!
Nu ligger jag i soffan och har känt ett par tydliga knuffar, så jag är lugnare igen. Men fortsatt ganska säker på att han återgått till att leka rumpnisse
Kotten i magen har en lugn period igen, kände rörelser ett par gånger igår och även idag, men det är puffar snarare än att han tänjer och sträcker på sig.
Gillar inte att det är "svagare" rörelser men eftersom han levde rövare på nyårsdagen så gissar att han vänt sig igen och det är därför. Har, trots mina månader av nojande, inte riktigt fått klarhet i om det är "okej" bara man känner något varje dag eller inte... På så sätt så ser jag fram emot att ha bebis på utsidan!
Inte förrän 12 januari, barnmorskan har semester så det blev en kort period mellan förra två tillfällena och lite längre till nästa. Då hinner han kanske vända sig igen å andra sidan, verkar ju finnas gott om plats...Jobbigt! Hoppas verkligen inte att han vänt sig igen. När ska ni kolla nästa gång?
I
Inte förrän 12 januari, barnmorskan har semester så det blev en kort period mellan förra två tillfällena och lite längre till nästa. Då hinner han kanske vända sig igen å andra sidan, verkar ju finnas gott om plats...
Jo det är väl sant förstås fast jag är ju en bit längre än så (v 38) och även om jag visst kan skriva under på att rörelserna ändras lite mot innan så har jag ju senaste veckorna (oftast) känt en annan typ av rörelser också, dvs av en mer sträckande och tänjande karaktär som liksom syns utanpå magen, så därför reagerar jag ju lite när det blir mer diffust.Min bm sa även att nu i v35 börjar det bli trångt och därför känner man inte bebis på samma sätt som man gjort tidigare. Utan är lugnare och mer svepande rörelser.
Missade svara på det här igår, lite läskigt med ökande kurva! Är det graviditetsdiabetes de "misstänker" iom glukosbelastningen? När ska du göra den? Kan trösta dig med att jag upplevde den tråkig men inte speciellt jobbig iafPrecis kommit hem från BM. SF-måttet var 37 så nu sticker det även iväg från min egna kurva som redan ligger ovanför den översta kurvan på diagrammet. TUL och glukosbelastning inbokat, hade även UVI så nu blir det till att äta Furadantin. Har även dom senaste dagarna fått helt sjuuuuuuukt svullna ben, fötter och fingrar och igår ett tryck inåt, nedåt som inte var nådigt. Jag blev verkligen höggravid i en handvändning.
Missade svara på det här igår, lite läskigt med ökande kurva! Är det graviditetsdiabetes de "misstänker" iom glukosbelastningen? När ska du göra den? Kan trösta dig med att jag upplevde den tråkig men inte speciellt jobbig iaf
Jag har inte svullnat alls så kan inte ge tips tyvärr.. (Väntar fortfarande på att min förlovningsring som är lite för stor ska börja passa, men det kommer nog inte hända ) Det låter besvärligt iaf!
Ah, men då hoppas vi TUL visar en normalstor bebis som bara sträcker mycket på sig i magen För sf-mått och bebisens mått behöver väl nödvändigtvis inte stämma överens? Låter ju onekligen som om du kommer få tidigare än bf, hoppas du slipper 5-kilosbebisNej, för blodsockret har varit så bra varje gång jag tagit det, så glukosbelastningen görs mest för säkerhets skull. BM hade inte så mycket gissningar alls på varför magen sticker iväg så hemskt, mer än att hon också tror nu att han är äldre. Men även om han är två veckor äldre så är han fortfarande "för stor", såhär stor mage ska man typ inte ha under hela graviditeten. Jag hoppas ju att det ska betyda att han är färdigbakad och redo att komma ut snart, dom senaste dagarna har det definitivt börjat hända saker i kroppen men det behöver ju inte betyda särskilt mycket alls. Slutar säkert med att det kommer ut en 5 kg + bebis om 7 veckor
Ah, men då hoppas vi TUL visar en normalstor bebis som bara sträcker mycket på sig i magen För sf-mått och bebisens mått behöver väl nödvändigtvis inte stämma överens? Låter ju onekligen som om du kommer få tidigare än bf, hoppas du slipper 5-kilosbebis
Jag har dom senaste dagarna fått så sjuuukt svullna fingrar, ben och fötter. Det ser nästan äckligt ut, som små stumpar. Någon mer som har så? Finns det något att göra? Jag försöker att röra mig mycket, ha fötterna i högläge + stödstrumpor men jag vet inte om det hjälper direkt.
Bebis är inte helt fixerad än men kan inte vända sig enligt BM så det känns ju positivt!