Vinterföräldrar -17/18 del 2

Grattis @Positron ! Vad härligt att allt gick bra :)

Inatt har jag drömt massor om bebisen. Jag drömde att han liksom kunde "komma fram" i magen så att man såg honom och kunde ta på honom och prata med honom, fast han fortfarande var kvar i magen. Jag blev totalt kär i honom och tyckte att han var så fantastisk. :love: Längtar tills han är på utsidan nu!

Vilket sammanträffande, jag drömde också om min bebis i natt, för första gången faktiskt! Har drömt massvis med annat konstigt hela graviditeten men det här var första bebisdrömmen. Jag drömde dock att jag födde henne en förmiddag, för att nästa dag gå till jobbet? Haha, det kommer ju inte att hända! Hon var i alla fall jättesöt och jag började också längta lite. Det har känts väldigt overkligt fram tills nu, att det faktiskt är en bebis därinne som kommer att hamna på utsidan och att det är VI som ska ta hand om henne :nailbiting:

Grattis @Positron ! Vad härligt att allt gick bra :)

Vilket sammanträffande, jag drömde också om min bebis i natt, för första gången faktiskt! Har drömt massvis med annat konstigt hela graviditeten men det här var första bebisdrömmen. Jag drömde dock att jag födde henne en förmiddag, för att nästa dag gå till jobbet? Haha, det kommer ju inte att hända! Hon var i alla fall jättesöt och jag började också längta lite. Det har känts väldigt overkligt fram tills nu, att det faktiskt är en bebis därinne som kommer att hamna på utsidan och att det är VI som ska ta hand om henne :nailbiting:

Jag vet! Går inte alls att förstå. Ett barn liksom?! Som ska vara vår son resten av livet? :confused: För stort för att det ska gå att greppa. O_o:D

Fem veckor och de senaste dagarna har hon kunnat fortsätta sova korta stunder om man lägger ner henne. Idag fortsatte hon sova när jag bar in babyskyddet från bilen också, så jag hade plötsligt två sovande barn hemma och ingen sov PÅ mig! Hoppas det fortsätter i den här riktningen :banana:

Vi är hemma sen några timmar tillbaka. Så skönt!
Sovit max 3 h sen igår men man är ju helt hög på hormoner och sånt så det känns inte av så mycket.
Mannen är och hämtar hem storebrodern. Det är lite nervöst över reaktionen:nailbiting:

Även denna gången var en 200 g marabou helnöt det bästa att av allt vi packat ner i bb-väskan:D

Vi är hemma sen några timmar tillbaka. Så skönt!
Sovit max 3 h sen igår men man är ju helt hög på hormoner och sånt så det känns inte av så mycket.
Mannen är och hämtar hem storebrodern. Det är lite nervöst över reaktionen:nailbiting:

Även denna gången var en 200 g marabou helnöt det bästa att av allt vi packat ner i bb-väskan:D

Jag har en 200 g marabou saltlakrit, salta S och en massa lakritskola nerpackad i min, ser fram emot att få trycka i mig det sååå mycket :love::D:p

Jag har drabbats av någon sorts sista-minuten-ångest :o Appen jag har för att hålla koll säger "15 dagar kvar" och jag funderar plötsligt över vad vi gett oss in på..!

Är fortfarande inte så orolig för själva förlossningen (om nu kotten bara kan hålla sig rättvänd...), men sen?!
Hur ska vi orka? Hur ska vi klara av allt?

Det är ju inte direkt något som vi kan ångra oss med om ett tag heller, barn är ju liksom "for life"... Och jag är ju inte ens särskilt förtjust i barn...
Var och handlade idag och det enda jag såg överallt var barn som skrek och bråkade, och trötta föräldrar. Och plötsligt kan jag komma på tusen saker som sambon och jag borde gjort "innan vi fick barn" som nu känns som om vi aldrig kommer få gjort.

Jag fattar ju att det här är en helt (eller iaf ganska :p ) normal psykologisk reaktion såhär nära inpå, men det känns också jobbigt att jag kommer längre ifrån att känna den sk bebislyckan ju närmre bf jag kommer. Just nu längtar jag inte alls, snarare känns det helt okej om jag bara får gå hemma och skrota och titta på dom gulliga bebiskläderna, piffa i barnrummet, och att Kotten stannar kvar i magen... :crazy:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 037
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 623
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 485
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar