Vinterföräldrar 16/17 del 3

Tack åter igen allihopa, ni är fantastiska :heart
Ny Bm nu på morgonen som utan att ha kollat mig om jag öppnat mig mer under natten pratar om o skicka hem mig:cry:
Sa att hon kan mäta annorlunda än den inatt o tycker hon inte samma som henne blir det hemgång :cry:
O hinna mäta skulle hon inte hinna nu heller för nu ska hon förlösa en.
Men asså what. Vägra. På riktigt. Sätt dig i entrén eller vad som helst. Vad säger din man? Du måste ju få smärtlindring om du har så ont dessutom har du väl långt. Du hinner ju knappt hem innan det är dags att åka tillbaka.

Kram, du är fantastisk som kämpar. Vi är på din sida. ❤

Men asså what. Vägra. På riktigt. Sätt dig i entrén eller vad som helst. Vad säger din man? Du måste ju få smärtlindring om du har så ont dessutom har du väl långt. Du hinner ju knappt hem innan det är dags att åka tillbaka.

@hera_

Jag håller helt med ovanstående, jag hade totalvägrat. Jag har fått två barn med visserligen ganska snabba förlossningar men till mig har de alltid sagt att "du är välkommen in när du inte kan hantera smärtan hemma längre eller när du känner att du vill komma". Det låter helt vansinnigt att skicka hem någon som dels har långt att åka plus väldigt ont.

Tack blir så rörd av ert stöd!! :heart:heart:heart

när hon sa att vi har bestämt för oss för att inte skicka hem dig just nu sa jag att nä då hade jag satt mig utanför o väntat, men jag trodde hon faktiskt "skämtade lite" o sen skulle säga nåt i stil med för nu ska det ju bli bebis men då fortsatte hon med att men då måste vi vara överens om att tycker inte jag du är öppen 4-5 cm får du åka..

Så hade jag bott närmare hade hon nog redan skickat hem mig.
Min sambo säger ju som jag att vi åker inte hem igen men vi tycker båda det är svårt o liksom stå upp mot henne o jag kan ju inte förneka att värkarna är mindre nu än i natt men ja jag vet inte :(

när hon sa att vi har bestämt för oss för att inte skicka hem dig just nu sa jag att nä då hade jag satt mig utanför o väntat, men jag trodde hon faktiskt "skämtade lite" o sen skulle säga nåt i stil med för nu ska det ju bli bebis men då fortsatte hon med att men då måste vi vara överens om att tycker inte jag du är öppen 4-5 cm får du åka..

Min sambo säger ju som jag att vi åker inte hem igen men vi tycker båda det är svårt o liksom stå upp mot henne o jag kan ju inte förneka att värkarna är mindre nu än i natt men ja jag vet inte :(
:( ❤ kram!

Men snälla nån! Hela graviditeten tjatas det om att man ska slappna av och kunna vila under öppningsfasen, för annars tar kroppen i handbromsen. Vem som helst fattar väl att deras bemötande av dig och din smärta gjort att kroppen inte kan slappna av och därför bromsar! Vem som helst fattar väl att @hera_ stressar över ens tanken på att bli hemskickad!!!
De borde verkligen få dig att slappna av, genom att göra dig trygg i att få stanna.

Vilket landsting tillhör du?

Men fy vilket dåligt bemötande! Håller tummarna för skiftbyte snart (12?) och att det kommer in en normal bm till dig då! Har du någon vän eller släkting som kan komma och vara med er på förlossningen ett par timmar och hjälpa dig argumentera för din sak?

I vilket fall. Snart är ni i mål. Varje minut och varje värk för dig närmare mötet med ditt barn. Du fixar det här! Heja dig!

Stå på er!! Den enda som vet hur ont du har är du, och att åka bil med värkar i en timme och sen ha en timme tillbaka då du är i annan fas låter bara helt galet!

Få någon annan bm och annan smärtlindring så du kan orka sen! :heart

Din kämpe... Snart är ni en familj!

Introducerat nappen nu, vill som någon mer tidigare skrev ibte vara en mänsklig napp. Än ar hon den dock inte så får köpa fler att testa med, hon har väldigt stark kräkreflex så den åker ut som en kanon :p

Vet att mam har 0-2 månader som är lite mindre än 0-6. Annars kanske en sugdel som är platt på ena sidan? Vi provade nog det mesta med stora, hon tog napp efter att jag slutat amma (vid ett års ålder) och då tog hon mam.

Inte jag heller :(
Jag fick ju sovdosen inatt kl 2, tror den fortfarande sitter i för kan vila med bara lättare värkar nu även om jag känner dem håller på att öka igen.
Hon hade som hon själv sa inte tid just nu men jag kunde alltid ringa på klockan om det var nåt.
Hon frågade om epidural o jag sa ja då sa hon att det tycker hon är en bra idé...
Men eftersom vi inte vet hur mkt öppen jag är då ingen hinner kolla vet jag inte alls när det kommer..
hon sa: eftersom ni bor en bra bit bort skickar vi inte hem er just nu ( konstigt att man ens nämner hemgång när hon inte kollat hur öppen jag är men att jah kl 01 inatt var öppen 5cm) men tycker inte jag att det är 4-5 cm öppet så får ni åka hem igen. :cry:

Men vad är det för bm?! Håller med om att din man borde haffa någon annan. Så respektlöst av bm!

Gick över till "bajskladd-överallt". Väckte maken så att vi kunde tvätta rent katten, badrummet och hallen.
Sen stängde vi in oss i sovrummet.

Bajsandet har fortsatt, men inte överallt. Har gjort rent badrumsgolvet några gånger till, men fått sova mellan varven i a f. Varken pigg eller glad idag.

När maken åkte till jobbet imorse lyckades jag "tappa" Knoddrick, så att hon gled i mina händer några decimeter och dunsade med rumpan i golvet. Fångade upp samma sekund och hon verkar som vanligt, men jag känner mig totalt värdelös och jättetaskig. Typiskt att mamma åkte hem igår kväll. Hade verkligen behövt henne inatt och nu.

Usch då :( Du är inte heller värdelös. Det är bara lite mycket just nu.

Pratat lite med sambon. Sa att jag inte förväntade mig att han skulle veta exakt hur han skulle bete sig eller något sånt. Jag vill ju att han ska få en bra upplevelse också. Om han känner att något blir jättejobbigt vill jag ju att han säger till.

Bad också om ursäkt i förväg ifall jag kommer gorma och vara otrevlig. Det är ju inget personligt liksom.

Har skickat lite info om de olika faserna och några pappapodar som han kan lyssna på också.

Vill bara smita in snabbt o säga att jag nu fått epidural äntligen o det måste vara världens bästa uppfinning.
Dem har tagit vattnet, öppnar mig dock rätt långsamt så ev blir det värkdropp sen.
Blir bebis inatt iaf :love:
Har 2 fantastiska barnmorskor nu och en toppen student
Tack till er alla som puschar oss så ni är outstanding :heart

Vill bara smita in snabbt o säga att jag nu fått epidural äntligen o det måste vara världens bästa uppfinning.
Dem har tagit vattnet, öppnar mig dock rätt långsamt så ev blir det värkdropp sen.
Fantastiskt att höra att det framåt för dig! ❤

Heja på! Nu är ni snart i hamn! :banana::heart

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 467
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka