Vinterföräldrar 16/17 del 3

Minns ni sambons syster som sa att jag inte fick köpa bebissaker utan att kolla med henne först. Hon fyller år den 24/2 och jag döööörr om bebis kommer samma dag. Jag vill att min bebis ska få egen födelsedag men jag vill definitivt inte att mitt barn ska fylla år samma dag som henne av alla människor.

Senast ändrad:
Okej, spännande. Vi har tydligen teaterbiljetter till lördag. Och svärmor skall vara barnvakt.eeeeehhh. De börjar kl 19 och de senaste dagarna har G somnat mellan 19:30-20. Undrar om de är smartare att de kommer hit eller han åker dit

Hoppas ni har kommit igång @hera_ och @clusia :banana:

Själv så börjar jag tro att jag aldrig kommer få bäbis :meh: Vaknade 3 inatt av att det värkte till några gånger... tänkte att "nej... det är säkert inte ändå för det har det ju aldrig varit innan dom här veckorna :cautious:" Sen så fortsatte det att göra ont, så jag gick upp för att se hur långt emellan det var. Då kom en förvärk till, sen slutade det.... :( Nästan så jag började gråta.
Det har ju hållt på såhär i veckor nu, och allt bara gör ont och jag kan inte sova så då känns det bara :arghh:

Vet att det inte kommer att bli lätt när bäbis kommer heller sen, men nu när det varit så lång tid med magproblem/värk och annat så är liksom sömnbristen droppen :cry:
Ska bli så skönt till helgen när han är ledig så jag kan få vila bättre på dagen iaf.

Skönt att det funkade @cute_beast :)
Så fort det går! Tycker alla bukebäbisar nästan precis kommit :D Men vi är ju sista gänget ut nu...

Okej, spännande. Vi har tydligen teaterbiljetter till lördag. Och svärmor skall vara barnvakt.eeeeehhh. De börjar kl 19 och de senaste dagarna har G somnat mellan 19:30-20. Undrar om de är smartare att de kommer hit eller han åker dit

Jag tror att jag skullr vilja att svärmor kom hem till oss i det läget :)

Hoppas ni har kommit igång @hera_ och @clusia :banana:

Själv så börjar jag tro att jag aldrig kommer få bäbis :meh: Vaknade 3 inatt av att det värkte till några gånger... tänkte att "nej... det är säkert inte ändå för det har det ju aldrig varit innan dom här veckorna :cautious:" Sen så fortsatte det att göra ont, så jag gick upp för att se hur långt emellan det var. Då kom en förvärk till, sen slutade det.... :( Nästan så jag började gråta.
Det har ju hållt på såhär i veckor nu, och allt bara gör ont och jag kan inte sova så då känns det bara :arghh:

Vet att det inte kommer att bli lätt när bäbis kommer heller sen, men nu när det varit så lång tid med magproblem/värk och annat så är liksom sömnbristen droppen :cry:
Ska bli så skönt till helgen när han är ledig så jag kan få vila bättre på dagen iaf.

Skönt att det funkade @cute_beast :)
Så fort det går! Tycker alla bukebäbisar nästan precis kommit :D Men vi är ju sista gänget ut nu...
När jag väntade första så hade jag förvärkar i sex veckor. Varenda dag kändes det som att nu, nu jäklar startar det och sen bara la det av :meh::rage: När det väl startade på allvar så tog jag det inte på riktigt så jag fick mina två första krystvärkar i hallen på förlossningen :laugh:

Tack allihopa ni är guld värda! :heart

Vi åkte hem, fick 2 tabletter av nåt starkare men hjälper inte mkt så kan inte sova, nu är det måånga timmar sen nån sömn.
Jag grät rätt mkt idag på kontrollen, bröt ihop totalt, smärtan är helt fruktansvärd rent ut sagt.
Dem sa att jag fick komma tillbaka sen om jag inte kunde sova för att få en sovdos så låter sambon sova nu så hoppas jag han orkar köra inatt nån gång.
Vi fick stanna kvar rätt länge idag på förlossningen och göra om ctg kurvan på bebis flera gånger då bebis var så sjukt aktiv o låg så högt på hjärtslagen, dem tyckte eg inte det var negativt alls att den var så aktiv men dem ville den skulle "ner i varv" innan dem släppte oss
Jag känner mig så jävla uppgiven o värdelös rent ut sagt:cry:
Ser ingen ände på detta och förstår inte hur jag ska klara mer smärta.
Jag ångrar att jag inte följde min känsla jag haft hela mitt liv att försöka få kejsarsnitt istället.
Jag kommer aldrig aldrig göra om detta det kan jag ärligt säga.

Vi åkte hem, fick 2 tabletter av nåt starkare men hjälper inte mkt så kan inte sova, nu är det måånga timmar sen nån sömn.
Jag grät rätt mkt idag på kontrollen, bröt ihop totalt, smärtan är helt fruktansvärd rent ut sagt.
Dem sa att jag fick komma tillbaka sen om jag inte kunde sova för att få en sovdos så låter sambon sova nu så hoppas jag han orkar köra inatt nån gång.
Vi fick stanna kvar rätt länge idag på förlossningen och göra om ctg kurvan på bebis flera gånger då bebis var så sjukt aktiv o låg så högt på hjärtslagen, dem tyckte eg inte det var negativt alls att den var så aktiv men dem ville den skulle "ner i varv" innan dem släppte oss
Jag ångrar att jag inte följde min känsla jag haft hela mitt liv att försöka få kejsarsnitt istället.

Men det är inte för sent för snitt. Åk tillbaka när sambon fått sova lite och sen försöker du resonera lite med personalen och verkligen förklara hur dåligt du mår.
Långdragna förlossningar är inget man ska behöva utsättas för när man känner att man inte orkar och förloppet verkligen går långsamt.

Kram ❤ det går inte att få till snitt nu?

Vi hejar på dig oavsett.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 466
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden
  • Senskada pga spark