Vinterföräldrar 16/17 del 3

Min man gjorde omedvetet precis det han skulle göra. Han fanns där som mitt mentala stöd.
Vi pratade om förlossningen innan och konstaterade att vi inte visste nånting. Vi gick igenom mina behov och önskemål, även om de fanns med i journalen, så att jag kände mig trygg med att han kunde ta kommandot om jag försvann. Och jag bad i förväg om ursäkt för allt det otrevliga jag eventuellt skulle säga. Sen gick allt på autopilot för oss. Trots den fruktansvärda smärtan jag hade i ena sidan och att vi var så trötta.

Min man blev bra hjälpt av den förlossningsföreläsning vi var på i höstas. Den gav verkligen honom jättemycket.
Sen rekommenderar han alla partners att ha med sig en påse Bilar till Förlossningen. Utan en bil i varje näsborre hade han inte stått ut. "Spelar ingen roll hur mycket skräck- och splatterfilmer du sett - ingenting förbereder dig på alla lukter".
Tack! Ska tänka på bilarna också ;)

Tack för allt stöd. Ni är så fina allihop

En dum fråga men får man gå på toa när/om man känner man måste bajsa eller hamnar det helt enkelt där man är?
Hur hanterar barnmorskorna sånt?

De är vana! Om jag bajsade när jag låg där? Ingen jävla aning, det var annat som kändes betydligt mer :D Och inte brydde jag mig det minsta heller :) min mage tömde sig innan, eller ja jag fick ju hjälpa till själv eftersom jag har problem med hård mage och när jag var klar gick vattnet. Förra graviditeten minns jag inte om magen tömde sig innan.

Jag har verkligen inte koll på nånting nuförtiden. Tappat bort Es papper från bvc. Det kan ligga i bilen, jag vet inte.

Men hon hade gått upp 600nånting gram sen sist och vuxit till hela 55 cm. Tänkte snart gå igenom hennes kläder i stl 62 och tvätta det.

Annars fick vi beröm om hur med hon är. Hon "pratade" som bara den med sköterskorna. Social :D

Hjälp. Vi har just fått storlek 56 att sitta bra (har dock plockat fram både 60 och 62 för vi har så otroligt mycke kläder i de storlekarna)

Hjälp. Vi har just fått storlek 56 att sitta bra (har dock plockat fram både 60 och 62 för vi har så otroligt mycke kläder i de storlekarna)
Och här börjar även 62 sorteras undan och några plagg i 74 har åkt fram (de är nog visserligen små för att vara 74,hatar att det inte finns nån standard på hur Kläderna märks :cautious:) :nailbiting::laugh:

Vet inte om jag har låg smärttröskel men nu börjar det göra riktigt ont...
Värkar eller vad det nu är kommer var 5-10 minut, lite oregelbundna men känns rejält...
Tänkte ta 2 alvedon o se om man kan sova och ringa förlossningen imorgon..
Vad tror ni, brukar man kunna komma in på en koll?

Värkar eller vad det nu är kommer var 5-10 minut, lite oregelbundna men känns rejält...

Det brukar gå bra i Stockholm i alla fall.

Ja. Antagligen pratar de med dig först i telefon för att få en uppfattning om hur du mår. Känner de sen att du behöver hjälp, stöd eller tittas på så säger de åt dig att komma in.

Herregud vad ont det gör.
Ringde förlossningen nu inatt ändå, hon sa väl som jag förväntade mig att stanna hemma så länge det går.
Med en timma till förlossningen är det så svårt o veta när man borde åka..
Har värkar ca 3-5 minut och vissa har jag tom gråtit mig igenom.
Men är ju livrädd att väl där så märker man att inget hänt o bara att åka hem igen....

Ringde förlossningen nu inatt ändå, hon sa väl som jag förväntade mig att stanna hemma så länge det går.
Men är ju livrädd att väl där så märker man att inget hänt o bara att åka hem igen....

Jag är ju ingen expert men man säger ju 3-4 värkar på 10 min som förstagångare, men eftersom du har en bit att åka kanske det börjar bli dags att packa bilen o åka innan rusningstrafiken!

Ring och säg exakt det, att du gråter dig igenom en del värkar. Och åk in.

Tillökningen i familjen har orsakat stressutlöst uvi hos ena katten. Stackarn.
Och inatt har jag hjälpt den andra att bajsa. (Fast det har han haft problem med förut.)
Samtidigt hade Knoddrick magknip och spottade iväg nappar som missiler. Tur att mamma var här så kunde hon ta Knoddrick, maken lugna honkatten och jag sitta på toaletten med hankatten. Vilken cirkus!

Ring och berätta för förlossningen hur du mår och åk sedan in. Jag tror att jag är relativt smärtkänslig och var också orolig för att det inte skulle ha hänt något när de skulle undersöka. Nu var jag öppen fyra cm och fick stanna kvar, men annars hade vi gått en promenad eller tagit in på hotell. Jag tyckte att bilresan med värkar var jobbig, så jag var glad att jag inte väntade hemma längre.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 466
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka