Vinterföräldrar 16/17 del 3

Ring och berätta för förlossningen hur du mår och åk sedan in. Jag tror att jag är relativt smärtkänslig och var också orolig för att det inte skulle ha hänt något när de skulle undersöka. Nu var jag öppen fyra cm och fick stanna kvar, men annars hade vi gått en promenad eller tagit in på hotell. Jag tyckte att bilresan med värkar var jobbig, så jag var glad att jag inte väntade hemma längre.

Det är min plan sen, dvs åka in "tidigt" och vill de skicka hem tar vi in på hotellet tvärs över gatan. Har 10 mil till förlossningen och gör inte den resan tre gånger med värkar.

@hera_ har du så ont att du gråter skulle jag ringa och säga att nu åker vi in.

Tack allihopa!
Jag har ringt nu igen o det känns som dem vill att mer ska ha hänt, dem frågar om vattnet gått o hur länge värkarna håller i sig.
Mina värkar är rel korta knappt en minut men dem känns rejält.
Hon sa ät frukost o kom in sen, så nu har vi ätit lite ( svårt när man alltså inte sovit en blund på hela natten pga reg värkar ) o tänker nog snart dra oss..

Tack allihopa!
Jag har ringt nu igen o det känns som dem vill att mer ska ha hänt, dem frågar om vattnet gått o hur länge värkarna håller i sig.
Hon sa ät frukost o kom in sen, så nu har vi ätit lite ( svårt när man alltså inte sovit en blund på hela natten pga reg värkar ) o tänker nog snart dra oss..

Kom ihåg påsen med Bilar. :D

Tack allihopa!

Lycka till och hoppas verkligen inte att du blir hemskickad! Till oss har dom sagt typ "är du inte tillräckligt redo så gå till fiket en stund och kom tillbaka sen", vi har också närmre en timma så känns inte jättekul att bli hemskickad! Dock ska jag ju föda i min hemstad så mor och far bor ju där, till mamma har jag nycklar om jag vill dit och lägga mig i ett bad eller så!

Tack!!
Ja jag hoppas verkligen vi inte blir hemskickade är snorhalt ute dessutom :cry:

Lycka till och hoppas verkligen inte att du blir hemskickad! Till oss har dom sagt typ "är du inte tillräckligt redo så gå till fiket en stund och kom tillbaka sen", vi har också närmre en timma så känns inte jättekul att bli hemskickad! Dock ska jag ju föda i min hemstad så mor och far bor ju där, till mamma har jag nycklar om jag vill dit och lägga mig i ett bad eller så!

Hoppas de blir bebis idag @hera_ ❤️

Angående bajs och förlossning så vet jag att de kom lite med båda barnen. Bm är dock otroligt skickliga och diskreta så det är borta innan man hinner blinka :)

J är snart 6 veckor nu och växer så de knakar. Hänger inte riktigt med här. Är tröttare än tröttast och ska trots att jag är lite motståndare, introducera nappen nu. Så kanske hon kräks mindre på nätterna. Enormt sugbehov precis som sin bror men brorsan vägrade nappen.

Vi är fortfarande hemma, precis när vi tänkt o åka tyckte jag värkarna mattades av...
Jag har lyckats slumra till lite emellan värkarna o nu känns det som dem är tillbaka med en högre intensitet..
Gör rent av ont som fan.

Hoppas de blir bebis idag @hera_ ❤️

Angående bajs och förlossning så vet jag att de kom lite med båda barnen. Bm är dock otroligt skickliga och diskreta så det är borta innan man hinner blinka :)

J är snart 6 veckor nu och växer så de knakar. Hänger inte riktigt med här. Är tröttare än tröttast och ska trots att jag är lite motståndare, introducera nappen nu. Så kanske hon kräks mindre på nätterna. Enormt sugbehov precis som sin bror men brorsan vägrade nappen.

Dottern använde mig som napp och när vi väl introducerade en napp tvärvägrade hon. Så den här gången blev det napp typ andra dagen, no way jag tänker vara napp igen!

Vi är fortfarande hemma, precis när vi tänkt o åka tyckte jag värkarna mattades av...
Jag har lyckats slumra till lite emellan värkarna o nu känns det som dem är tillbaka med en högre intensitet..
Gör rent av ont som fan.

Heja heja! Tänk på att andas djupt med näsan och ut genom munnen - det gör JÄTTEMYCKET! Jag önskar att jag var bättre förberedd med andningen första gången för jag tog inte alls värkarna bra och lustgasen hjälpte inte öht. Jag andades fel och för ytligt. Direkt när du känner att det är på g med en värk så koncentrera dig på andningen. Jag var mycket mer medveten om det denna gången och lustgasen fungerade super samt att jag kunde ta värkarna hemma helt annorlunda, jag stod ju för fasen och lagade mat när jag insåg att vi nog fan fick åka in :D

Här hemma har nästäppan hos lillen lagt sig en del. Idogt sköljande med koksaltlösning varvat med bröstmjölk och näsfrida har nog äntligen gett resultat. Nu börjar han nysa ut en del och kräka upp en del slem. Tur man har ett näsbarn sen innan (vilket visade sig vara stor polyp och stora mandlar).
Ska ta och sortera lite kläder innan det är dags att hämta storasyster från fsk.

Heja @hera_ heja @clusia , hoppas nu att ni får träffa era bebisar innan helgen är över! Låter som att det verkligen är på g nu. :bump:

KL
Och det gick faktiskt bra för min mor att vara barnvakt medan jag satte in staven! :banana: Timingen blev perfekt så hon kom precis när I skulle sova så då kunde hon faktiskt sova i sin mormors armar en dryg halvtimme tills jag kom hem igen.
Sen pratade min mor med bebisen och lekte med mjukdjur på ett sätt hon kunde uppskatta så de faktiskt blev lite av en tvåvägskommunikation.:up: Hon blev belönad av I med massor av leenden och försök till joller. :love:
Kändes super att både jag och I fick uppskatta att ha henne här. Nu ska jag bara få henne att förstå att jag inte vill ha hit henne oftare än max var tredje vecka. :angel: Hon skulle kunna vara förbi var tredje dag om hon fick bestämma. :crazy:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 466
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark