Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men alltså om du har så ont nu så måste dom ju kunna hjälpa dig med någon form av bedövning? Jag hade aldrig satt mig i bilen tillbaka hem om jag hade så ont, det är ju fruktansvärt att sitta i bil med ordentliga värkar.Tack allihopa ni är guld värda!
Vi åkte hem, fick 2 tabletter av nåt starkare men hjälper inte mkt så kan inte sova, nu är det måånga timmar sen nån sömn.
Jag grät rätt mkt idag på kontrollen, bröt ihop totalt, smärtan är helt fruktansvärd rent ut sagt.
Dem sa att jag fick komma tillbaka sen om jag inte kunde sova för att få en sovdos så låter sambon sova nu så hoppas jag han orkar köra inatt nån gång.
Vi fick stanna kvar rätt länge idag på förlossningen och göra om ctg kurvan på bebis flera gånger då bebis var så sjukt aktiv o låg så högt på hjärtslagen, dem tyckte eg inte det var negativt alls att den var så aktiv men dem ville den skulle "ner i varv" innan dem släppte oss
Jag känner mig så jävla uppgiven o värdelös rent ut sagt
Ser ingen ände på detta och förstår inte hur jag ska klara mer smärta.
Jag ångrar att jag inte följde min känsla jag haft hela mitt liv att försöka få kejsarsnitt istället.
Jag kommer aldrig aldrig göra om detta det kan jag ärligt säga.
Tack allihopa ni är guld värda!
Vi åkte hem, fick 2 tabletter av nåt starkare men hjälper inte mkt så kan inte sova, nu är det måånga timmar sen nån sömn.
Jag grät rätt mkt idag på kontrollen, bröt ihop totalt, smärtan är helt fruktansvärd rent ut sagt.
Dem sa att jag fick komma tillbaka sen om jag inte kunde sova för att få en sovdos så låter sambon sova nu så hoppas jag han orkar köra inatt nån gång.
Vi fick stanna kvar rätt länge idag på förlossningen och göra om ctg kurvan på bebis flera gånger då bebis var så sjukt aktiv o låg så högt på hjärtslagen, dem tyckte eg inte det var negativt alls att den var så aktiv men dem ville den skulle "ner i varv" innan dem släppte oss
Jag känner mig så jävla uppgiven o värdelös rent ut sagt
Ser ingen ände på detta och förstår inte hur jag ska klara mer smärta.
Jag ångrar att jag inte följde min känsla jag haft hela mitt liv att försöka få kejsarsnitt istället.
Jag kommer aldrig aldrig göra om detta det kan jag ärligt säga.
Okej. Tror jag skall låta äpplen vara ett tag. Åt ett i kväll=skrikig baby som inte ville sova. Vi kämpade i två timmar innan sömn. Senaste veckan har han somnat runt 20 utan problem. Har inte ens behövt amma till sömns (minus säger brösten dock)
Önskar jag kunde urskilja lika lätt som du vad det är som gör Knoddrick så ledsen i magen...
Tänk vad bra jobbat!Kom in nu för att få sovdosen, öppen 5cm!
@hera_ Kämpa på! Andas, lägesändra, drick vatten, kissa ofta, ät. Och andas. Det här fixar ni. Snaaaart är bebis i din famn! Det känns långt bort, men det handlar om timmar. Och du är starkare än du tror.
Kramas, pussas och titta på varandra. Det här fixar ni, tillsammans.
Alltså jag ooorkar inte. Måste katten börja sitt "kan-inte-kissa-maraton" nu på natten?!? Jag vill sova nu när Knoddrick äntligen börjat få lite bättre sovtider!
(Fattar att katten nog inte kan styra över det, men är bara så trött...och maktlös.)
Kom in nu för att få sovdosen, öppen 5cm!
Kom in nu för att få sovdosen, öppen 5cm!
Men alltså jag fattar inegnting, har du ingenting att säga till om??? Får du ingen hjälp med bedövning? Vad säger dom när du ber om någon form av bedövning/smärtstillande?Tack åter igen allihopa, ni är fantastiska
Ny Bm nu på morgonen som utan att ha kollat mig om jag öppnat mig mer under natten pratar om o skicka hem mig
Sa att hon kan mäta annorlunda än den inatt o tycker hon inte samma som henne blir det hemgång
O hinna mäta skulle hon inte hinna nu heller för nu ska hon förlösa en.
Men alltså jag fattar inegnting, har du ingenting att säga till om??? Får du ingen hjälp med bedövning? Vad säger dom när du ber om någon form av bedövning/smärtstillande?
Gick över till "bajskladd-överallt". Väckte maken så att vi kunde tvätta rent katten, badrummet och hallen.Det där är inte roligt alls Hoppas det går över för stackars kissen snart!
Inte jag heller
Jag fick ju sovdosen inatt kl 2, tror den fortfarande sitter i för kan vila med bara lättare värkar nu även om jag känner dem håller på att öka igen.
Hon hade som hon själv sa inte tid just nu men jag kunde alltid ringa på klockan om det var nåt.
Hon frågade om epidural o jag sa ja då sa hon att det tycker hon är en bra idé...
Men eftersom vi inte vet hur mkt öppen jag är då ingen hinner kolla vet jag inte alls när det kommer..
hon sa: eftersom ni bor en bra bit bort skickar vi inte hem er just nu ( konstigt att man ens nämner hemgång när hon inte kollat hur öppen jag är men att jah kl 01 inatt var öppen 5cm) men tycker inte jag att det är 4-5 cm öppet så får ni åka hem igen.