Vinterföräldrar 16/17 del 3

Jag känner mer er som har tunga nätter nu, det tar otroligt på ens mentala och kroppsliga reserver att inte få sova. Skickar styrkekramar till er! :heart

I har börjat tycka att vissa saker är roliga, som när man räcker ut tungan och vickar runt på den. :rofl: Då bryter hon ut i ett brett leende. Fungerar även när hon börjat bli tomatröd av frustration. :love:

Så blev det äntligen vår tur! Har följt er andra under hela tiden men varit hopplöst dålig på att skriva i tråden själv... Blir kanske därför lite långt nu

Det började med att det sista av slemproppen släppte förra helgen. Hade sen förvärkar under hela måndagen som blev allt intensivare och tätare (varannan min) under kvällen för att plötsligt bli allt glesare... Frustrerande! Dock var de aldrig längre än ca 10 min mellan dem och de gjorde ONT. Kunde inte sova något på natten (varje gång man nickade till kom en ny värk) och efter att varken TENSapparaten eller det varma badet hjälpte mot värkarna fick maken ringa in till förlossningen (då kom de var 3-4 min).

Var lite orolig över att bli hemskickad när vi väl framme för nu gjorde värkarna så ont att jag inte visste hur länge jag skulle stå ut med dom utan smärtlindring. Lyckligtvis var jag 4 cm öppen så jag fick stanna! Väl inne på förlossningsrummet fick jag lustgas som inte hjälpte överhuvudtaget men tack och lov för epiduralen! Vid nästa undersökning 4 h senare hade jag inte öppnat mig något mer så de tog hål på hinnorna och skulle sätta in värkstimulerande dropp för att bebisens blev stressad och hennes puls sjönk under under mina värkar. De hann dock bara sätta in droppet ett par min innan de var tvungna att lägga om elektroden (?) på bebisens huvud och då hade jag hunnit öppna mig 2 cm till. Fick sedan order om att vandra runt i korridoren lite och efter att ha gjort detta en timme var det dags för nästa koll - då var jag helt öppen! Sedan var det dags att börja krysta och en timme senare var hon ute! ❤️

Väl hemma nu försöker jag passa på att njuta av bebisbubblan men trots att hon troligen tillhör kategorin "lätt" bebis så är allting otroligt omvälvande! Gråter om kvällarna och oroar mig för allt från PSD till relationen med maken och när kommer jag någonsin få sova ut igen . Tycker nästan att jag är mer hormonell nu än vad jag någonsin varit unde graviditeten...

Stort grattis! Den som väntar på något gott ;)

I morgon har vi ska vi upp på två månaders kontroll och på fredag ska jag besiktas.

E är nog på g in i nästa utvecklingsfas. Grinig som bara den och vill inte amma utan bråk. Plockade ner en skitarg bebis i overallen för en barnvagnstur men då hon somnade direkt ställde jag ut henne på balkongen i stället :angel:

:banghead:

Febern lät inte kul. Hur mår du i övrigt?

Igår var det hemskt. Frossa och svettningar om vartannat, ont i huvudet och seg i kolan. Magkatarren kändes som om den var på väg att ge med sig men kändes ändå rätt bra. Det var en fröjd att få lägga sig i sängen och lillen sov i fem timmar innan han vaknade igen och då kändes det hyfsat. Förutom att brösten var så sprängfyllda att det läckt genom amningsinläggen :banghead:
Imorse hade jag svettningar som inte vart av denna värld! Tog alvedon och körde dottern till fsk och sen vidare till stallet. Det är något med stallet som får en att må bra, inte bara mentalt utan även kroppsligt. Brukar alltid känna mig bättre efter stallet om jag är sjuk (undantaget magsjuka...). Än så länge känns det hyfsat men känner att det ligger något och lurar i kroppen. Jag är så jäkla rädd att smitta lillen också, han är lite trång och slemmig i näsan redan.
Två stora plus idag
+ Lillen accepterar att bli matad med nappflaska! :banana::banana::banana:
+ Magkatarren gör inte ont längre :D Men jag fortsätter ändå med omeprazolen.

Kl
Lider med er som inte får sova :( Det är tillfälligt men jag vet att det är en klen tröst när man är mitt uppe i att dygna.

Köpte lite blommor och sambons favoritchoklad, jag har bara ställt det på diskbänken och tänker inte säga nåt så får vi ser hur lång tid det tar innan det upptäcks :cool:

Glad alla hjärtans dag på er! :heart

Jag ringde Mvc idag som direkt hänvisade till gyn på sjukhuset, ringde dit men deras telefonkö var full för dagen så får ringa imorgonbitti igen. På telefonsvararen så hänvisade de till 1177 i ärenden som inte kan vänta, men min tilltro till dem är lite stukad så väntar till imorgon.

Hur går det?

Vet någon om det är ok att använda "fotsockor" när man ammar. Köpte när jag var gravid men vågade sedan inte använda efter googling. Står dock inget på förpackningen

Ringde gynkliniken på sjukhuset idag och blev sedan uppringd av en supergullig äldre kvinna (ssk?). Vi pratade fram och tillbaka om mina symptom osv och jag fick komma på undersökning om jag kände att jag ville men bestämde mig för att avvakta. Så nu ska jag avlasta området mer och så tyckte hon att jag ska kolla efter själv hur det ser ut, men det har jag inte vågat ännu.

Min lille är så täppt i näsan :( Har provat att skölja både med saltlösning och bröstmjölk flera gånger samt använt näsfrida men inget hjälper. Ska till bvc imorgon och har det inte blivit värre (han klarar att äta fortfarande) så väntar vi tills dess, annars blir det akuten inatt.

Fy vad jobbigt!!!
Hoppas det blir bättre!! :cry:

Min lille är så täppt i näsan :( Har provat att skölja både med saltlösning och bröstmjölk flera gånger samt använt näsfrida men inget hjälper. Ska till bvc imorgon och har det inte blivit värre (han klarar att äta fortfarande) så väntar vi tills dess, annars blir det akuten inatt.

Om jag vill lämna in prov för uvi, är det bmm/mvc som är den jag ska vända mig till? Väl? Eller behöver jag vända mig till Gynmottagningen även för det?
(Tänkte börja med att kolla om det är uvi, sen kontakta gynm om att jag fått ont på nytt.)

Räcker liksom inte med Knoddricks förkylning, som ger mig ännu större sömnbrist och dränerar Knoddrick på energi (och så är det så orättvist att behöva bli sjuk så tidigt i livet).
Jag har dessutom ont i nedre magen, nedre ryggen och i bristningen vid urinröret...och ena katten har urinvägs- eller tarmproblem...(gick på lådan och försökte kissa varannan minut i över en timme igår, innan hon till slut lyckades bajsa och sen dess har det varit lugnt, tills nu, eventuellt...)

Alla "goda" ting är tre, eller hur var det nu det hette?

Åh nej så tufft :( hur går det?

Räcker liksom inte med Knoddricks förkylning, som ger mig ännu större sömnbrist och dränerar Knoddrick på energi (och så är det så orättvist att behöva bli sjuk så tidigt i livet).
Jag har dessutom ont i nedre magen, nedre ryggen och i bristningen vid urinröret...och ena katten har urinvägs- eller tarmproblem...(gick på lådan och försökte kissa varannan minut i över en timme igår, innan hon till slut lyckades bajsa och sen dess har det varit lugnt, tills nu, eventuellt...)

Alla "goda" ting är tre, eller hur var det nu det hette?

Åh usch :( allt på en gång. hoppas att du får lämna prov

Ingen bebis här men det var garanterat Slemproppen igår iaf.
Fortsatte o komma sen lite senare med ökad "mensvärk".
Har mer "tryck i sammandragningarna" men annars är det lugnt :)

Dock har bebis vänt sig.
Jag har ju haft huvudet neråt, rygg rumpa till vänster o fötter till höger hela tiden i många veckor.
Nu ligger allt till vänster..
Jätte konstigt..
Och jag oroar mig för att vattnet ska gå i och med att bebis inte var fixerad sist hos Bm :nailbiting:

Hoppas på bäbis och att alla mår bra :heart

Ingen bebis här men det var garanterat Slemproppen igår iaf.
Fortsatte o komma sen lite senare med ökad "mensvärk".
Har mer "tryck i sammandragningarna" men annars är det lugnt :)

Dock har bebis vänt sig.
Jag har ju haft huvudet neråt, rygg rumpa till vänster o fötter till höger hela tiden i många veckor.
Nu ligger allt till vänster..
Jätte konstigt..
Och jag oroar mig för att vattnet ska gå i och med att bebis inte var fixerad sist hos Bm :nailbiting:
Knoddrick bytte oxå sida. Inom det sista dygnet. (Vet ju det med säkerhet eftersom det gjordes ultraljud dagen innan och samma dygn. Och de var osäkra på om hon hade fixerat sig när vi kom in till Förlossningen, samma dygn som hon föddes...

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 465
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka