Vinterföräldrar 16/17 del 3

Jag snurrar runt i sjukhusskjorta, stödstrumpor och amningsbh. Glömde morgonrock hemma, så jag drar på mig mjukisjacka över skjortan när jag ska utanför rummet.

Här om dagen hade jag tänkt duscha när bm klev in i rummet och skickade iväg oss till barnläkaren. Gick i korridoren i icke ren sjukhusskjorta, håret åt alla håll och svettiga strumpor. :rofl::D:o
Kände mig inte jättefräsch direkt... O_o

För övrigt har vi 23 grader på rummet. Vi svettas. Har mest haft behov av mössor till Knoddrick för när hon ligger i sin säng (väldigt sällan). Pyjamas hade vi i början, men insåg snabbt att kläder mest är i vägen. Vi håller oss innanför min skjorta eller under ett lakan.

Tack alla! :love: Vi är hemma igen och bara soffhänger :D

Grattis till sonen! :heart Du var rapp när det kom igång!

Jo tack, förra gången var jag inne i fyra timmar. Den här gången blev det bara 1, 5. Rätt skönt ändå. Dock har jag haft svårt att kissa efter båda så jag har ändå fått stanna mer än de tre timmarna som är standard.

Kl
Stark liten krabat vi fått, han lyfter sig med armarna när han ligger på mage! :eek: Och han gråter! Det förvånade även bm på förlossningen.

Svarar till alla... Är inte traditionell sömnmedicin han tar, utan en medicin som vanligen används vid tex bipolära. Han tar minsta dos för sömn, 50 mg, mindre dos somnar han inte.

Vi var båda medvetna om det och att jag skulle få ta alla nätter. Han hjälper till med mycket annat. Men just att få honom att fatta att långa sovmornar inte är så smarta nu

Tufft för er nu :heart Det kommer att ju att gå över, så många "faser" i första året. Men det är så tungt när man är i det. Som min syster sa en gång "föräldraskap är att dagarna är långa och åren är korta"

Gabriels tredje födelsedag kändes såååå långt bort, nu är det några månader :crazy:

Tufft för er nu :heart Det kommer att ju att gå över, så många "faser" i första året. Men det är så tungt när man är i det. Som min syster sa en gång "föräldraskap är att dagarna är långa och åren är korta"

Gabriels tredje födelsedag kändes såååå långt bort, nu är det några månader :crazy:

Mycket att ta in jo. De måste jag ge tummen upp åt min man. Han anser,med all rätta,att sköta spädbarn är mer än ett heltidsjobb och jag skall inte göra nått annat på dagarna. Hinner och orkar jag är han glad om jag lagar mat eller startar en tvättmaskin

Junie är nu 3 veckor och 2 dagar. Nöjd tjej som sover mycket men varit knölig i magen de sista. Har massor med mjölk så sväljer luft och spyr en hel del.

Jag börjar komma ikapp nu, inse att jag har 2 fantastiska barn och njuter mer. Första 2 veckorna va ett helvete rent ut sagt med mycket tårar och ångest. Inte för att jag har barnen utan pga dåligt samvete och hormoner. Sambon och min mamma har dragit ett stort lass här hemma :( Men nu börjar det kännas lättare och lättare. I min värld trodde jag bara man kom hem med barn 2 och sen skulle allt annat vara som innan. Riktigt så enkelt va det inte för mig men nu känns det naturligt att ha 2 istället för 1. Så det går åt rätt håll :)

@*Gotlandsrusset* så fint namn! Har också haft tankar på det :o
Skönt att ni börjar hitta en tvåbarnsvardag :)

Själv verkar jag tycka tredje gången antibiotika är kul.... Haft molande värk, igen. Ringde mvc och ska lämna prover för odling imorgon :(

Har nyss fått E att sova. Så enkelt det var idag då, hon brukar annars vilja ammas till sömn men nu dög nappen.

Vi har börjat ge ännu mera ersättning. Antagligen kommer jag fasa ut amningen mer och mer, framförallt på nätterna. Jag tycker amningen är mysig och så men vi kämpar fortfarande med dåligt grepp och hon sväljer mycket luft, jag behåller gärna amningen för myset om det går. Pumpar några gånger om dagen också för att ha i frysen. Än så länge funkar det.

Jag lovade mig själv att inte fortsätta om amningen gav mig ångest och det löftet tänker jag dock hålla.

Har nyss fått E att sova. Så enkelt det var idag då, hon brukar annars vilja ammas till sömn men nu dög nappen.

Vi har börjat ge ännu mera ersättning. Antagligen kommer jag fasa ut amningen mer och mer, framförallt på nätterna. Jag tycker amningen är mysig och så men vi kämpar fortfarande med dåligt grepp och hon sväljer mycket luft, jag behåller gärna amningen för myset om det går. Pumpar några gånger om dagen också för att ha i frysen. Än så länge funkar det.

Jag lovade mig själv att inte fortsätta om amningen gav mig ångest och det löftet tänker jag dock hålla.
Jag kanske har missat något, men använder du amningsnapp? Utan den fick min E otroligt dåligt tag så vi levde med den tills hon var 3 månader. Sedan dess klarar vi oss utan :up:

Svarar till alla... Är inte traditionell sömnmedicin han tar, utan en medicin som vanligen används vid tex bipolära. Han tar minsta dos för sömn, 50 mg, mindre dos somnar han inte.

Vi var båda medvetna om det och att jag skulle få ta alla nätter. Han hjälper till med mycket annat. Men just att få honom att fatta att långa sovmornar inte är så smarta nu

Stämningbalanserande tex Seroquel? Den är ren zombiemedicin. Så det kan vara så att din man tar ofrivilliga sovmorgnar. Man blir helt sjukt seg på den typen av medicin.
Jag vet, för jag har testat dom allihopa och just denna (varför jag nämner denna är just för att denna brukar användas även för sömnbesvär) gjorde att jag inte var människa förens på eftermiddagen dagen efter. Kunde inte köra bil eller hålla mig vaken alls på förmiddagen. Jag gjorde frukost till barnen i sömnen.
Och slutade givetvis med medicinen för så där tänkte jag inte leva mitt liv.
Jag förstår att det är tufft för dig men jag vill bara säga att din man har det nog tufft han med om han tar den typen av medicin, tro mig, jag vet. Vissa är rent rävgift. Men måste man ta det så måste man. Ni måste försöka hitta ett sätt som passar er båda. Kan han inte somna tidigare på kvällarna så han inte är jätteseg på förmiddagarna?

Stämningbalanserande tex Seroquel? Den är ren zombiemedicin. Så det kan vara så att din man tar ofrivilliga sovmorgnar. Man blir helt sjukt seg på den typen av medicin.
Jag vet, för jag har testat dom allihopa och just denna (varför jag nämner denna är just för att denna brukar användas även för sömnbesvär) gjorde att jag inte var människa förens på eftermiddagen dagen efter. Kunde inte köra bil eller hålla mig vaken alls på förmiddagen. Jag gjorde frukost till barnen i sömnen.
Och slutade givetvis med medicinen för så där tänkte jag inte leva mitt liv.
Jag förstår att det är tufft för dig men jag vill bara säga att din man har det nog tufft han med om han tar den typen av medicin, tro mig, jag vet. Vissa är rent rävgift. Men måste man ta det så måste man. Ni måste försöka hitta ett sätt som passar er båda. Kan han inte somna tidigare på kvällarna så han inte är jätteseg på förmiddagarna?

Precis de tar han (50 microgram) vilket är den dosen han sover bra på och som gör att han inte är dåsig på dagen. Han har alltid varit svår att få upp på morgonen om han inte måste.

Väldigt skönt. Nu ska vi bara få ordning på det här med att man måste ha på sig kläder, hitta ett täcke som funkar (var fan hittar man små täcken lagom till vagga/barnvagn?!?), acceptera att man inte kan sova på mammas bröstkorg hela natten få mina tuttar att sluta tokömma och sånt...men så otroligt skönt att äntligen få börja hitta vardagen.

Och vi fick inte bara åka hem. Vi blev utskrivna oxå! Tidigare än väntat. Knoddrick mår bra, men jag har ju inte varit helt hundra. Men det är på väg åt rätt håll och efter en del kontroller och diskussioner släppte läkaren mig.

Barnmorskan som var ansvarig för oss igår är helt fantastisk. Vi gick igenom min journal, hon gick igenom mina skador och visade för mig, drog ut katetern :banana::banana::banana:, stöttade lite extra med amningen och verkligen satte sig in i hur jag mår och har mått. Kände mig så otroligt trygg. För det har missats saker. Som mediciner till mig, sjukgymnastbesök, information till oss om vissa detaljer, o s v. Och det jobbar många duktiga personer på BB, men just gårdagen var oerhört värdefull.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 455
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka